niet galoperen op die hand!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

niet galoperen op die hand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 16:24

ik probeer dus constant op de rechterhand te galoperen.
ik krijg haar er dus niet door.
i kan ook bijna niet doorzitten,want dan gaat ze sneller en sneller Boos!
maar ze springt niet op tijd aan ben halve wege de hele bak rond!

wie kan mij helpen Verdrietig Pling

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 16:45

Ik heb je bericht even naar rijtechtnisch verplaatst.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:25

Probeer eens om vanuit de stap aan te springen. Goed actief maken en goed stelling vragen en de juiste hulpen geven. Ik zou dit eerst op een volte oefenen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:48

Het klinkt meer of jou paardje niet in balans loopt of zijn gewicht op de buiten schouder gooit.
Met draf zal je pony gespannen lopen, hierdoior kan jij niet goed zitten en gaat het dier sneller lopen.
Ik kan je vanaf hier niet helpen maar ga eens naar een goede instructeur.

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:08

Ik rij nu op een pony van een vriendin en zij, de pony springt wel aan in de linker galop,ook eerst als een idoot draven voordat ik haar in galop krijg alleen dan loopt ze ook moeilijk te doen als ik haar eenmaal in galop heb, heel stijf enzo.

Ik pak haar dan op de volte en maak de volte niet te groot en niet te klein en probeer haar voorwaarts te houden als ik haar eenmaal in galop heb gekregen wat vaak moeite kost.

Zodra ze goed heeft aangeprongen en zeker 1 rondje goed heeft gegaloppeerd dan neem ik haar terug naar de draf en dan de stap, en ga dan weer opnieuw draven en aan galopperen, net zo lang, dat zij dus niet eerst als een gek gaat draven, wat zij dus ook doet.

Het vergt veel tijd en energie, zodra je goed loopt, en goed aansprint.

Veel oefenen.

En wat ook wil helpen wat Blieb01 zei, vanuit de stap aangaloperen, dit zou de eerste keren niet lukken in een keer, maar als ze een paar pasjes in draf er tussen doet , moet je maar voor lief nemen, probeer het eerst eens uit op de andere hand, want ik begreep dat je daar geen problemen mee hebt.

Veel succes er mee.

Knuffel van mij

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:53

De oplossing lijkt me simpel, maar correct me if i'm wrong..

Je moet gewoon in een hoek proberen aan te springen. Gaat ze harder draven, gelijk weer terug nemen en opnieuw proberen. Dus niet doordraven, en haar in galop laten vallen.
Neem er een zweep bij. Luisteren zal ze Extreme duivel

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 08:53

blieb01 schreef:
Probeer eens om vanuit de stap aan te springen. Goed actief maken en goed stelling vragen en de juiste hulpen geven. Ik zou dit eerst op een volte oefenen.



ik heb morgen les.
maar het lukte me constant niet,en kon dus dat niet oefenen.
ik ga dus morgen vragen of dit ook een goede oefening is om vanuit stap naar galop te springen Knipoog

iig bedankt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:19

in welke hoek probeer je aan te springen? In de 1e of in de 2e zeg maar (van de korte zijde)
Probeer zeker met een "wegschieterig paard" (aangezien je zegt dat ze hard gaat draven) in de 1e hoek aan te springen. Goed je been eraan, hand toestaan, tikje bij

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 10:23

ik geef in de 1ste al wat been enz..
en pas in de 2de probeer ik echt aan te springen.
vandaag heb ik weer les dus ik zal es even overleggen.

aangezien ze hier vertelde dat je vanuit stap misschien kan aangaloperen Verward

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 12:14

Ik heb dit probleem dus ook gehad. Het lag aan mijn eigen hulpen. Met rechts geef ik gewoon niet de goede hulpen en heb minder kracht, Hard oefenen en eventueel op een volte aan laten springen, of vanuit stap.