Middengalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 14:23

Hallo allemaal!

Ik rijd sinds maart wedstrijden met mijn Arabische Volbloed Marene en het gaat eigenlijk ontzettend goed. :j Zo goed zelfs dat ik eind december of begin januari de overstap naar L2 wil maken, omdat ik weet dat ze er klaar voor is. Er zijn natuurlijk voor bijna elke combinatie wel een paar puntjes die wat minder soepel gaan dan de rest. Een daarvan bij mij is de middengalop, waarbij vooral de middengalop op de volte.

Wat bij Marene het probleem is, is dat zij eigenlijk even tijd nodig heeft om op gang te komen. Zo kan ik als ik in het bos rijd of tijdens de training een prima middengalop neerzetten, waar zij eerst even versnelt en later terugkomt en mooie ruime passen kan maken. Ik heb echter tijdens een proefje niet genoeg tijd om hier tot te komen in slechts een halve volte, wat resulteert in vooral versnellen en nauwelijks verruimen.

Ik ben er in de training hard mee bezig, steeds korte stukjes middengalop mee pakken, goed insluiten en zo min mogelijk laten versnellen. Zo zegt ook mijn instructrice dat het een kwestie van oefenen, oefenen en oefenen is: Marene sterker maken.

Nu vroeg ik mij af of jullie misschien nog wat extra oefeningen hebben die nut zouden kunnen hebben? Of tips voor tijdens de proef? In L1 werd de middengalop nog wel is gewaardeerd met een 6je, maar vanaf L2 wordt het allemaal een stuk strenger natuurlijk :)

Alvast bedankt!

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:13

In het oefenen veel schakelen. En inderdaad, kleine stukjes tegelijk. Beter 2 goede sprongen dan 4 goede sprongen en 2 slechte daar achteraan (dat ze bijvoorbeeld uit elkaar valt). Gymnastische springoefeningen maken je paard ook snel sterker, lage in-uitjes en lijntjes enzo.

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 18:23

Bedankt voor de tip! In-uitjes zijn inderdaad misschien weer is een goed idee :j

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:33

Superleuk paardje trouwens!

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 20:32

Dankjewel :) ben ook super blij met haar!

Casteleyn
Berichten: 71
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Emmeloord

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:30

veel schakelen en vooral goed vertrekken bij overgang voorwaarts.

Salama

Berichten: 1339
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:08

Hé ammie, inderdaad wat de bovenstaanden zeggen, veel krachtoefeningen, in - uitjes springen, en kei- en keihard oefenen.

Ik heb trouwens Marene nog steeds nog nooit gezien haha, ik kom wel een keer binnenkort langs, goed?