Het blijft aan de gang...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 12:55

viewtopic.php?f=8&t=397684
Even een update.
Milka is helemaal nagekeken en er is lichamelijk helemaal niks aan de hand met haar.
Ik dacht dus eerst dat het aan het zadel lag, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik heb zonder zadel gereden maar ze blijft aan de gang.
ik ga vanmiddag zonder zadel een buiterit maken en hoop dat ze zich daar een beetje gedraagt. Als ze zich dan gedraagt ligt het misschien aan de bak.

Maar het gekke is als ik haar niet in de aanleuning rijd dan is ze vrij rustig. Wat zou er dan misschien aan de hand kunnen zijn?
(ik heb nooit getrokken of iets dergelijks, dus snap niet hoe het komt)
Er zijn een aantal mensen wezen kijken met rijden maar niemand snapt het. De ontspanning is ook volledig weg.
Zou ik haar misschien maar weer als een paardje beschouwen dat gewoon helemaal opnieuw ingereden moet worden?
Misschien komt het omdat ze op 1,5 jarige leeftijd is ingereden? ( Boos! )
Ik weet echt niet meer wat ik met haar aanmoet.
Hebben jullie misschien nog tips?

Groetjes!

Tommycat
Berichten: 91
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:14

Heb ik ook een keer met een paard gehad. Zij gaf steeds duidelijk aan dat ze het allemaal niet meer wou...Ik was alleen nog maar aan het 'vechten'. Paard was fysiek in orde, ook tuig e.d. was oke. (allemaal nagekeken).

Heb haar toen 2 maanden op de wei gezet, echt niets meer mee gedaan, de boer voerde haar, dus zelfs dat hoefde ik niet meer te doen. We waren allebei als herboren daarna Haha!
Voor het paard is het lekker want die kan weer even helemaal 'paard zijn' en voor de ruiter is het goed om even afstand te nemen en weer vol goede moed te beginnen, want je komt al snel in een vicieuze cirkel van frustratie zo ( had ik wel tenminste).

Dus de optie die in je andere topic ook al werd genoemd: vakantie voor je paard, lijkt me toch het proberen waard.

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:39

is het wel handig om zonder zadel buiten te rijden?! De kans dat je er dan af glijdt, met miss vervelende gevolgen, is veel groter...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:41

ik denk dat je aan een goede instructrice een hoop zult hebben.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:08

Zoals gezegd wil een tijdje 'er tussenuit' veel goed doen, maar het kan ook een kwestie van uitproberen zijn. Waarom hard werken als je ook dwars kan liggen? Zijn de tanden ook (zorgvuldig) gecontroleerd?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 15:20

ja een tijdje ertussen uit zou ik wel willen, maar ze staat nog niet op de wei dus zal ze dag en nacht op de wei staan en dat vind ik niet prettig.
En youngster: ik heb een hele goede instructrice Knipoog

ik heb dus vanmiddag achter de dijk even gedressuurd en ze deed het onzettend goed!
Ze liep erg ontspannen en heel rustig in de aanleuning. Misschien had ze dan toch hele erge last van de zware bak.
Ze liep zelfs de terug weg naar stal rustig aan de lange teugel. Normaal moet ik haar ontzettend bij me houden maar kon haar nu rustig lange teugel geven. Ik heb wel zonder zadel gereden voor de zekerheid. (mocht het zadel ook een probleem zijn)
Hopen dat het nu goed blijft gaan!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 15:21

Patos: tanden zijn ook gecontroleerd, had het inderdaad ook goed kunnen zijn!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:32

Sja een goed instructrice moet dit dus kunnen oplossen.. zoniet moet je toch eens verder kijken denk ik..

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:06

Gewoon geen zin meer?
Ik weet dat mijn paard nog maar 50% geeft als hij niet genoeg buitenritjes maakt. Misschien gaat jou paard in protest als hij het beu is.

ALs ik bedenk dat je paard al zo vroeg is ingereden (mijn god dan zijn ze nog kleuter) kan ik me goed voorstellen dat je paard een beetje een 'kronkel in zijn kop' heeft.
Probeer eens een tijdje heeel andere dingen te doen en geef haar dan als ze de wei op kan even vakantie. Daarna weer eens kijken hoe jullie je voelen.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 17:22

youngster schreef:
Sja een goed instructrice moet dit dus kunnen oplossen.. zoniet moet je toch eens verder kijken denk ik..

Er hebben toch zeker al 5 mensen gekeken (waaronder een professionele) en niemand wist het meer.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:01

Ik denk ook dat je (zoals al eerder aangeraden is) haar het best gewoon een tijd op de wei kan zetten en lekker paard laten zijn. dus niet rijden, gewoon lekker laten doen..
Helemaal omdat ze al zo jong ingereden is!
Is er geen boer in de buurt waarbij je haar voor een poosje kan zetten?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 22:00

Ja ik zou wel willen, maar voor de 5e keer ofzo (niet dat het een slechte tip is hoor) die mogelijkheid heb ik niet. Ze staat nu nog steeds niet op de wei en daar baal ik echt van.

Anoniem

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:04

Kan het daar niet aan liggen? Weet eigenlijk de verdere achtergrond niet maarv verveeld ze zich niet dood? kan ze wel lekker spelen enzo?

monsera
Berichten: 3075
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:36

Ik snap eigenlijk niet waarom je zonder zadel gaat rijden als je zegt dat het niet aan het zadel ligt.Als een paard niet lekker in zijn vel zit en niet fijn loopt zou ik daar zelf nooit zonder zadel op gaan rijden want dan kun je nooit zo rustig en stil zitten als met zadel.

Verder zou het denk ik echt goed zijn voor jullie beide om even afstand te nemen en je paard vakantie te geven.Gaat ze helemaal niet het land op of moet je wachten tot 1 mei?Als ze niet het land op kan bij het adres waar je nu staat kun je haar mss bij een boer vlakbij zo lang op het land zetten er is altijd wel een adres in de buurt waar zoiets kan.Wat zijn nu die paar maanden vakantie op al die jaren dat je straks nog plezier van haar hebt.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 07:39

Luckey schreef:
Kan het daar niet aan liggen? Weet eigenlijk de verdere achtergrond niet maarv verveeld ze zich niet dood? kan ze wel lekker spelen enzo?

Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Vroeger stond ze dag en nacht buiten, weer of geen weer en nu staat ze nog steeds binnen. Terwijl ze vorig jaar allang met deze tijd van het jaar buiten stond.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 07:41

monsera schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom je zonder zadel gaat rijden als je zegt dat het niet aan het zadel ligt.Als een paard niet lekker in zijn vel zit en niet fijn loopt zou ik daar zelf nooit zonder zadel op gaan rijden want dan kun je nooit zo rustig en stil zitten als met zadel.

Verder zou het denk ik echt goed zijn voor jullie beide om even afstand te nemen en je paard vakantie te geven.Gaat ze helemaal niet het land op of moet je wachten tot 1 mei?Als ze niet het land op kan bij het adres waar je nu staat kun je haar mss bij een boer vlakbij zo lang op het land zetten er is altijd wel een adres in de buurt waar zoiets kan.Wat zijn nu die paar maanden vakantie op al die jaren dat je straks nog plezier van haar hebt.

Ik moet wachten tot de wei helemaal opgedroogt is, maar aangezien het weer gaat regenen zal dat niet opschieten.
En de reden waarom ik zonder zadel rijd is omdat ik niet zeker weet of het wel of niet aan het zadel ligt.
Ze liep gisteren achter de dijk gewoon weer zoals de oude, dus houd dat even vast. En hoop dat ze gauw de wei op kan zodat ze vakantie kan krijgen. (krijgt ze zowiezo elk jaar) Knipoog

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:31

Ik denk dat ze het zat is eigenlijk, probeer anders een tijdje geen dressuur te rijden, maar alleen het bos in. Lekker ontspannen en helemaal geen werk doen.. totdat ze op de wei mag (ik neem dan aan dat dat 1 mei is) na een maand (of 2) ga je het weer proberen, en dan zou ik wel even duidelijk maken dat het nu genoeg is (als ze lichamlijk helemaal in orde is natuurlijk) met het geklier.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 08:40

Ze heeft de laatste tijd juist veel buitenritten gemaakt, maar ze maakt zich nu in eens zo druk buiten. Vroeger kon ik op een halster buiten rijden, nu moet ik echt druk uitoefenen en daar ben ik niet blij mee. Ze reageerd niet meer op zit enzo.
Gisteren ging het goed buiten, ze bleef vrij rustig en kon aan de lange teugel stappen. Maar of dat morgen weer zo zal zijn.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:50

Milkaatjuh schreef:
Luckey schreef:
Kan het daar niet aan liggen? Weet eigenlijk de verdere achtergrond niet maarv verveeld ze zich niet dood? kan ze wel lekker spelen enzo?

Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Vroeger stond ze dag en nacht buiten, weer of geen weer en nu staat ze nog steeds binnen. Terwijl ze vorig jaar allang met deze tijd van het jaar buiten stond.


Misschien is het al gezegd, maar misschien ligt het daaraan. Bij mijn vriend hebben ze koeien, en die dieren weten ook verdomd goed wanneer het lente wordt, dan staan ze te bleren en te doen omdat ze weten dat ze straks buiten mogen. Misschien heeft jouw beestjes ook wel lentekriebels?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 09:27

Ja zou heel goed kunnen. Ik hoop dat ze snel de wei opgaat dan gaat die energie er wel af.

Anoniem

Re: Het blijft aan de gang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:54

..........dat hoop ik ook voor je...!
Want vief kan alleen met een rustig paard naar buiten Haha!