ik druk m'n handen te laag + foto. Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

ik druk m'n handen te laag + foto. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 12:23

Ik heb de neiging om soms m'n handen wat laag te houden omdat bram heel vaak zijn hoofd omhoog gooit. Ik druk dan automatisch mijn handen laag. Het ziet er dus een beetje vaag uit

Afbeelding

Wat kan ik hieraan doen?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 12:57

Ik zou het niet weten, maar weet wel dat ik dit ook heel erg doe, buts heel m'n handen open op het zadel als Spot met haar hoofd zit te klooien. Dus goeie vraag! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 14:00

Je handen laag houden heeft ook vervelende gevolgen ook voor je zit. Je duwt namelijk de schouders naar beneden, waardoor je vaak naar voren gaat zitten en je benen naar achter steekt. Het wordt vaak veroorzaakt door je paard naar beneden te willen rijden en dan steeds je handen lager houden. Als je paard zo aan de teugel gaat heb je een probleem want je moet het er juist van achteren bijrijden, en je armen op kunnen tillen. Zodra jij je hand hoger houdt en hij gaat van de teugel af heb je geen goede aanleuning maar zet je hem gewoon vast door je hand laag te drukken.. dat even terzijde. Ik denk dat jouw aanleuning nog niet optimaal is en dat je dat probeert op te lossen door hem dus vast te zetten met je handen laag. Meer van achteren naar voren rijden moet daartegen helpen, en jezelf controleren dat je op elk moment je handen naar voren en omhoog kan brengen.
Wat je moet proberen, is consequent je armen in een hoek van 90graden houden, je duim hoogste punt. Veel mensen zetten met stelling en buiging vragen hun handen laag vast op hun been, je moet er juist omdenken dat je met elleboogactie werkt (Lee Towers Knipoog ) Verder je hoofd ook hoog houden en blíjven opletten dat je handen hoog zijn. Spiegel in de bak wil wel helpen. Probeer jezelf steeds te controleren door voorwaarts te rijden en je hand hoog te kunnen houden en naar voren kunnen brengen.

Succes!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 17:24

nou het gaat niet zozeer om hem aan de teugel te rijden, dat mag niet vanwege z'n rug. Maar hij moet wel laag lopen. Ik doe het alleen als hij heel druk is,dribbelen,koppie in de lucht gooien enzovoort. Ik heb mijn handen met m'n duim het hoogste punt, maar soms met m'n pink+onderkant tegen het zadel. (hoe leg ik dat uit Haha! ) Als ik hetzelf in de gaten heb dan doe ik ze snel weer omhoog, maar soms merk ik het niet eens, tot ik met m'n hand tegen het zadel aantik. Het is niet dat ik als ik rij altijd zo rij, maar sommige momenten. Bedankt voor de tip in ieder geval, maar het is dus niet zo van toepassing, aangezien ik hem niet aan de teugel mag rijden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:05

Meestal als je paard/pony aan de teugel loopt of fijn nageeflijk, heb je (ik wel) de neiging om extra rechtop de gaan zitten en doordat je dan je schouders naar achteren drukt, komen je handen vanzelf iets hoger.