Houding corrigeren, zitlessen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Houding corrigeren, zitlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 16:05

Ik zou graag zitlessen hebben omdat ik best wel voorover zit,en mijn benen beweeg, weet iemand of ik dat ergens kan doen omgeving Alkmaar?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:19

zitlessen zijn een goede optie, maar iemand die jou les geeft moet altijd bereid zijn het geduld te hebben om jou zo nodig 100x te wijzen op iets dat jij aan of af moet leren. Probeer op de volgende dingen te letten als je goed in het zadel wilt zitten:
- je hoofd moet rechtop je schouders staan, en niet "hangen op je romp", dus niet je kin voor je borst, trek naar jouw gevoel je kin een beetje in;
- trek je buikspieren een beetje aan, dan zijn je bekken de goede kant op gekanteld;
- steek je borstbeen naar voren, dan vallen je schouders mooi omlaag en naar achteren en dan zit je echt wel rechtop.
Dit zijn dus 3 dingen waar je op moet letten om een goede zit te hebben. Dit heb je niet in een paar lesjes geleerd, dit is namelijk een nieuwe gewoonte die je aan moet nemen.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:10

Ik heb ook eens in de twee weken zitles. Dat probeer ik tenminste want anders dan zou ik nu niet zo ontspannen ziten. Mijn pony hangt enzo heel erg. ik zou niet weten waar ergens in alkmaar zitles wordt gegeven. Ik krijg zitles van iemand bij mij op stal en die weet de oefeningen en die geeft ze dan aan mij en die kan ik dan weer oefenen

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 00:25

- trek je buikspieren een beetje aan, dan zijn je bekken de goede kant op gekanteld;


mij is altijd geleerd dat ik me helemaal moet ontspannen, ook me buikspieren.

als iemand dat honderd keer tegen je zegt, dan leer gaat het steeds wat beter.