Zitten en last van mn stuitje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Zitten en last van mn stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 20:05

Ik ben nu de laatste tijd erg aan het werken aan mn zit (als strandruiter heb ik dat nogal verwaarloosd Cool ).

Afgelopen zaterdag les gehad. Hele les aan zit gewerkt. Volgende dag had ik last van mn stuitje. Volgens mij doe ik dan toch iets verkeerd, kantel ik mn bekken niet goed oid.

Lijkt me nl dat je tijdens het rijden wel je zitbeenknobbels moet voelen, maar je stuitje 'the day after' Verward .

Herkent iemand dit? Ervaringen hiermee?

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:17

dat herken ik ja.....

als ik een keer met een bolle rug rij dan heb ik de volgene dag ook last van mij stuitje. Nou weet ik niet of jij een bolle rug hebt maar zou dat het kunnen zijn?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:30

Ik heb dus vorige week precies hetzelfde gehad, (had er hier een topic over geplaats want ik vroeg me af of ik iets heel raars had *grin*)
Ik heb er zekers 3 dagen last van gehad en ook ik heb het idee dat ik dan iets goed fout doe hihihi.
Ben dus heel benieuwd naar de antwoorden.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:03

ik heb toenstraks met een vrouw gesproken toen ik aan het uitrijden was.
Zij had vroeger ook paardgereden maar heeft iets aan der stuitje gekregen.
Sindsdien rijdt ze niet meer want ze heeft een jaar niks kunnen doen, staand slapen enz.
Zijzelf is bevallen en was pas na 10 weken weer gaan paardrijden en na 6x rijden gebeurde dat.
ik zou ook niet weten hoe dat komt

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:31

Als je je zadel te ver naar voren hebt liggen, kun je ook last van je stuitje krijgen, dat zou ik eerst even conroleren als ik jou was.

Anders lijkt het er inderdaad op dat er iets in je houding niet klopt. Ik zou het bij je volgende les even tegen je instructeur zeggen. Dat kan die het beste kijken hoe je dan nog fout zit in je bekken en/of rug.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:44

Hoi Apple!

Pijnlijk....
Je had dus niet het idee dat je op je stuitje heb gezeten, begrijp ik?

Waarschijnlijk heb je je onderrug te veel vastgehouden, waardoor de klappen niet goed zijn opgevangen.

Leg in stap een hand op je buik en je rug en voel hoe dit stuk van voor naar achter beweegt. Je kunt het tempo beinvloeden door deze beweging subtiel te vergroten en verkleinen. Dezelfde beweging moet je in draf blijven volhouden. Als je deze blokkeert, ga je stuiteren en dat kan je dan in je rug (of je "stuitert") gaan voelen.

Zou het ook even melden bij je instructie, zodat die er extra op kan letten.
De rug te rond maken geeft volgens mij vaak last van de onderrug, mogelijk te recht (daardoor vast) houden zou een oorzaak kunnen zijn voor een pijnlijke stuit (kan ik me zo voorstellen.... Tong uitsteken )

Rij lekker!!