pony vliegt weg op linker kant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

pony vliegt weg op linker kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 12:19

Mijn pony vliegt weg op de linkerkant.
de stap maakt hij hele korte voltes en valt helemaal naar binnen.
de draf het hoofd helemaal naar binnen en vliegt dan over het buitenschouder weg
en galop lukt niet eens wantvliegt dan op hol.
leunt tijdens het rijden heel erg op rechterteugel.

3 maand geleden de tandarts er bij gehad veel haken en scherpe kantjes en 2 wolvetanden getrokken die scheef zaten.

Maar morgen laat ik de tandarts weer komen.

wat zouden jullie doen?
Ik heb 1 keer in de 2 weken priveles.
Maar denk zelf dat hij pijn weer in zijn mond heeft.
Haalt nu de buitenkant van zijn mond ook open.
Ik rij hem op een dubbelgebroken bustrensje.

graag jullie mening wat jullie zouden doen als het jullie pony was?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:01

Het kan zijn tanden wezen. Maar bij mij komt het over als een rug probleem. Ik heb het idee dat hij zich wil ontlasten waardoor hij zo gaat lopen. Ga eerst met hem op de grond aan het werk. Zodat je percies kan zien wat hij doet. En vandaar uit kun je op de grond hem eerst leren rond te gaan zonder zijn schouder er uit te gooien op beide kanten. Pas als dat goed gaat. Kun je pas echt aan het werk onder het zadel.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:21

Ik zou er eerst iemand op laten rijden met veel ervaring. Die kan dan voelen of het een rijtechnisch probleem is, of dat het mss ergens anders aan ligt.

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:19

Hoe is hij met longeren? Vertoont hij dan hetzelfde gedrag linksom, of gaat dat wel netjes?
En is hij het ineens gaan doen, of is het al een probleem wat langer speelt?

Ik heb hetzelfde probleem gehad, die van mij wilde absoluut niet linksom lopen, en vooral op de volte brak hij uit en rende als een idioot de andere kant op. In stap ging het nog wel, draf en galop was bijna niet te doen.
Bij mijn pony was het gewoon zo dat hij linksom echt niet fijn vond, erg groot verschil tussen links en rechts, hij was linksom zo stijf als een plank.
Bij hem was het een truc om onder het werk uit te komen, linksom gewoon zo link worden dat het niet te doen was. Ook was hij erg scheef bespierd, waardoor het probleem alleen maar erger werd.

Tanden opnieuw laten nakijken is zeker geen overbodige luxe als hij zichzelf openhaalt. En is de rug al nagekeken?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 16:26

Een ervaren iemand er op laten heeft geen zin want As is een heel eenkennige pony die alleen nu door mij mag gereden worden van de instructrice omdat hij mij nu vertrouwd en is heel erg gauw in paniek.
Echt een pony die je moet leren kennen en dan iemand anders er op zetten gaat geheid weer verkeerd.
Longeren doet hij het zelfde ook links om vervelend en wegvluchten.
tanden en rug zijn nagekeken en is niks uitgekomen.
De dierenarts heeft het op gewoon dwars. Scheve mond