overgang van galop naar draf een probleem! *haast*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

overgang van galop naar draf een probleem! *haast*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:48

Hai,

Ik heb morgen dus dressuurwedstrijd!! Heel goed geoefend enzo Haha! maar als ik de overgang moet maken van galop naar draf is mijn pony echt heel sterk enzo en als hij een keer niet sterk is dan valt ie echt helemaal uit elkaar Boos! Ook al maak ik een flinke ophouding valt ie nog uit elkaar!!

Heeft iemand een tip???

Alvast bedankt!!

Groetjes Margon

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:20

je moet daar niet aan gaan sleutelen de dag voordat je een wedstrijd hebt. je moet van te voren al zorgen dat je dat voor elkaar hebt.. het hoort bij de basis om de overgangen goed bevestigd te hebben.
maar genoeg gezeurd Lachen
ga schakelen in de galop. hem terugnemen tot hele rustige verzamelde galop en daarna weer naar voren.. als je dit een paar keer doet komt je paard meer op de achterhand waardoor ie achter goed verzameld word en van voren niet te sterk wordt en makkelijker bij elkaar te houden is... je kan hem ook net voor de overgang wat extra rond maken en vanuit daar de overgang laten maken en dan in de draf weer wat naar voren rijden en hem wat hoger instellen...

veel succes morgen met je wedstrijd.

groetjes joycje

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:51

en hoe is het gegaan?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:40

Ze heeft nog niet gereden, mogren pas.
Veel succes in ieder geval, dnek dat joycje iets heel handigs zegt. Veel temowisselingen rijden, misschien ook proberen (thuis natuurlijk) of je vanuit stap kun aangaloperen en vanuit galop terug nar stap of halthouden. dan leer thij wel verzameld terug te komen, omdat het anders niet goed lukt.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 22:43

Dank je Joyce voor je advies ik ga dat morgen met losrijden daar op oefenen!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:52

Wat ook kan helpen. Is juist in de overgang extra drijven. Dus je maakt de overgang. En om de voorhand iets omhoog te krijgen zodat hij goed van achteren stopt. Geef je even meer "gas". Om het maar zo te zeggen.
Em als het dan goed gaat belonen hé.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:25

persoonlijk vind ik het niet zo heel handig het te gaan oefenen tijdens het losrijden.... Je kunt hier beter tijdens de training thuis aan gaan werken. als je dit morgen op je wedstrijd doet met losrijden heb je de kans dat je een hoop onnodige stress gaat veroorzaken waardoor je wedstrijd misschien niet goed loopt...

veel succes

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 00:13

Ik heb hier ook last van, mijn pony heeft ook altijd haast, na de galop gaat ze altijd heel hard draven en valt helemaal uit elkaar. Tijdens de privélessen ben ik nu iedere keer in de galop tempowisselingen aan het rijden, en ook naar een hele rustige verzamelde galop en dan net voordat ze in draf valt weer terug naar arbeidsgalop, en dat een paar keer oefenen. En dan ook voordat we echt naar de draf gaan eerst helemaal doorverzamelen en pas als jij wilt terug naar de draf gaan. Ze vind het moeilijk maar het werkt wel!..

Alleen nu een dag voor je wedstrijd kan je er weinig meer aan veranderen. Zoiets moet je landdurig oefenen enz. Morgen gewoon rustig blijven en niet gaan stressen van 'het lukt niet' want dan lukt het ook inderdaad niet. Gewoon lekker relaxed je proefje rijden..

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:51

humz.. heb ik ook altij met munpaard.. na d egalop schiet hij die benen uit alsof ie wil uitstrekken en daarna pastie zun tempo pas aan.. hm.. maar meer door zichzelf dan door mij.. misschien omdak te zenuwachtig ben met een wedstrijd en tijdens het trainen hij het soms wel en soms nie doet Haha!

rifraf

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:18

mij is geleerd dan als je in de galop zit dat je dan je buiten teugel moet laten zakken en ligt met de kuit voorwaarts houden dan gaat hij rustig en gelijdelijk terug in de draf. door dat je de buiten teugel laat zaken verbreek je de galop sprong.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:46

En? Hoe is het gegaan?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 22:33

Voor mijn gevoel heb ik echt super lekker gereden!! Maar daar was de jury het niet zo mee eens!! Uitslag: 153 punten en 147!! Maar na het rijden ging ik de kantine in en iedereen zei tegen me: "echt super nette proeven zeg!!!!" Boos!:( Grrrr...... die jury sport!!!1