Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

_horselovee_ schreef:nog meer tipss?
ze hebben waarschijnlijk geen martingaal voor een shetlander (bestaan die sowieso wel?)

Vanky schreef:_horselovee_ schreef:nog meer tipss?
ze hebben waarschijnlijk geen martingaal voor een shetlander (bestaan die sowieso wel?)
Kleinste maat, met knoopjes erin kunnen prima!
Verder zoals hierboven gezegt word begleiding zoeken. Als je zonder begleiding je pony laat uitrazen op een dijkje terwijl je het tempo (dus de pony) niet onder controle hebt kan dat levensgevaarlijk zijn!
Heb je les, misschien dat eens proberen zodat je je pony onder controle leert houden terwijl je niet te veel aan de mond zit. Succes!
lobbie19 schreef:ik las dit:
[RT-P] Problemen met snelheid galop, hoe onder controle te krijgen?
misschien zit er iets bij wat je kunt gebruiken?

_horselovee_ schreef:mirim schreef:Een beetje makzout op zijn staart
lol, wat is makzout?
_horselovee_ schreef:@Sassol, ze hebben daar geen bak, maar zou het wel een x proberen in de wei (:
Iedereen bedankt voor de tips! zou het zo snel mogelijk uitproberen, als we weer kunnen rijden (ze is nu drachtig)
mirim schreef:Het bestaat niet, maar dat begreep je waarschijnlijk al. Ooit tijdens een ponykamp heeft de leiding iemand met een zeeeeer haastige pony naar een ruitershop gestuurd met de vraag om makzout. Het kind dacht dat het echt bestond en ging dan ook uitleggen waarvoor ze het nodig had en op welke plek het gestrooid moest worden. Bovenop de staart, net waar de staart begon eigenlijk en het moest toch echt helpen, want iemand met verstand van zaken had haar er op uitgestuurd.

Christi schreef:Mag ik vragen hoe groot de pony is? Ik heb namelijk in je profiel gekeken en voor de gemiddelde shet ben jij toch eigenlijk wel te groot/te zwaar. Ik wil echt niet vervelend doen, maar zou het kunnen dat hij/zij zo doet met rijden om jou iets duidelijk te maken? Of doet hij/zij het ook met iemand anders (kleiner) op zijn rug?
)