Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
in het begin klmapte ik me echt vast aan het zadel om er maar niet af te stuiteren, maar als je goed op je kont gaat zitten en je benen lang maakt, gaat het stukje bij beetje beter!! Na een poosje handen loslaten (begin met 1) en zo uitbouwen. Ik merkte zelf dat ik daarna met mijn beugels weer aan een stuk makkelijker kon gaan zitten !! Hoop dat je hier iets aan hebt, en verder: oefenen, oefenen, oefenen!!
kim_25 schreef:ik had er ook ontzettend veel moeite mee! wat bij mij erg geholpen heeft is een aantal zitlessen aan de longe. Beugels uit en draven maar!in het begin klmapte ik me echt vast aan het zadel om er maar niet af te stuiteren, maar als je goed op je kont gaat zitten en je benen lang maakt, gaat het stukje bij beetje beter!! Na een poosje handen loslaten (begin met 1) en zo uitbouwen. Ik merkte zelf dat ik daarna met mijn beugels weer aan een stuk makkelijker kon gaan zitten !! Hoop dat je hier iets aan hebt, en verder: oefenen, oefenen, oefenen!!

Ik ben er een jaar tussenuit geweest en ben nu nog steeds aan het oefenen mooi stil te zitten in het zadel. Vraag me trouwens ook af en hoeverre je helemaal stil kan zitten. Zonder zadel rijden is een hele goede oefening, maar als het doorzitten nog niet zo goed gaat wel irri voor je paard. Als je je paard een beetje verzameld laat draven en korte stukjes doet in het begin krijg je het vast snel weer onder de knie! Hopelijk geldt dat voor mij ook