Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, succes!!! PolosportJ schreef:Nou van dat bezig houden betwijfel ik ook wel een beetje. Mijn paard wordt daar namelijk erg heet van. Mijn paard gaat trouwens ook zitten en dan wil m dan enorm en kan dan ook enorm bokken als ze de kans krijgt (rijden in de bak). Mag ik vragen wat jij daar aan gedaan hebt?

Unika schreef:
Hopelijk heb je hier wat aan en gaat het bij jou ook steeds beter
En op dat moment ben ik niet bang met rijden (eerder geïrriteerd). Maar je bent constant op je heoden en dat zorgt er idd zo snel voor dat je niet meer gaat "rijden". Ik zit er ook aan te denken om der weer op wei te gaan zetten. Zodat ze wat meer der ei kwijt kan. Ik weet dat het een punt is waar ik door heen moet, maar misschien maakt het het wat makkelijker 
PolosportJ schreef:Unika schreef:
Hopelijk heb je hier wat aan en gaat het bij jou ook steeds beter
Ja ik hoop het ook, ik heb ook gezegd ik heb een paard en als ik deze niet meer zou hebben zou ik stoppen met rijden. Dus ik wil der ook alles van proberen te maken. En ik weet ook dat het een punt is waar ik door heen moet. Maar baal der echt van. Ik wil weer kunnen genieten van t rijden. Het lastige is een beetje dat ik idd nog niet helemaal weet wat ze doet. Normaal gesproken werkte het ook als ze wat bangig was dat ik flink stimuleerde om haar voorwaarts te laten lopen en hielt ik der lekker bezig met oefeningen. Maar pff toen ketste ze er gister juist daardoor enorm uit. Ze werd alsmaar heter ook als ik der laag en ontspanner reed. En dan komt het er in eens uit.En op dat moment ben ik niet bang met rijden (eerder geïrriteerd). Maar je bent constant op je heoden en dat zorgt er idd zo snel voor dat je niet meer gaat "rijden". Ik zit er ook aan te denken om der weer op wei te gaan zetten. Zodat ze wat meer der ei kwijt kan. Ik weet dat het een punt is waar ik door heen moet, maar misschien maakt het het wat makkelijker
tnx voor de tips iedereen.
Citaat:Ik zit er ook aan te denken om der weer op wei te gaan zetten. Zodat ze wat meer der ei kwijt kan. Ik weet dat het een punt is waar ik door heen moet, maar misschien maakt het het wat makkelijker
zevenster schreef:De bloedlijnen die jouw paard voert, liegen er ook niet om. Ze staat redelijk hoog in het bloed en dat brengt ook bepaalde karaktereigenschappen mee. Die kun je er niet uit rijden, maar je moet ze inderdaad wel aan het werk houden. Zelf rijd ik een merrie die voor de helft volbloed is en ik herken dit probleem.
Volgens mij ben je rijtechnisch al redelijk op de goede weg, het is voornamelijk een kwestie van doorzetten en jezelf steeds over grenzen heen duwen. Toen ik mijn merrie net begon te rijden heb ik veel instructie gehad en dat heeft geholpen. Maar soms was ik zo gespannen (met name als ze er weer eens flink vandoor was gegaan) dat ik mijn rit al niet lekker begon. Mijn instructrice heeft me op die momenten aan de longe gezet, zodat ik mijn paard volledig op been kon gaan rijden, zonder dat ze alle kanten opschoot. Met als gevolg dat ze nu ook super naar mijn beenhulpen luistert en ik er ontspannen mee weg rijdt. Ook heb ik heel veel met mijn stem gereden. Zij reageert daar heel heftig op. Door middel van 3 keer in de week grondwerk, komt ze terug op mijn stem en loopt hoeken door die ze anders eng vondt. En als ze dat dan doet, beloon ik haar uiteraard gigantisch met mijn stem.
Je mag best weten dat ik er regelmatig met tranen in mijn ogen er op heb gezet, gillend dat ik niet kan paardrijden en dat ik mee zou stoppen!! Gelukkig heb ik dat niet gedaan en heb ik doorgezet. Zoals ik al eerder noemde, het gaat nu ook gewoon goed. De merrie vertrouwt mij, ik ben zelf niet meer gespannen en we hebben allebei weer plezier in het werk. Toch schrikt ze nu ook nog wel eens, dat haal je er niet uit. Het blijven vluchtdieren en die merrie van mij is gewoon heel gevoelig. Maar ik blijf nu beter zitten en raak niet meer zo gespannen + dat de merrie ook niet meer zo hevig reageert als vroeger.
Hopelijk heb je hier iets aan en je bent dus zeker niet de enige. Gewoon doorzetten, de moeite wordt beloond.
Succes!!

Ben iig blij met deze reacties. Ja ze is idd een bloederig type. En er ook veel mee gesprongen voor dat ik haar kocht. En dat doe ik nou ook niet zo vaak en als ik het doe dan is het niet zo hoog
hihi. Dus ik denk dat ze haar ei ook niet helemaal kwijt kan. Met grondwerk bedoel je longeren toch? Ja dat doe ik ook al. Of heb je nog meer ideeen? Ik hoop echt dat ik der snel door heen ben. Want kan niet wachten tot ik ECHT van haar kan genieten 

Ze schrok 2 x maar het was alleen een vluchtreactie. Ze rende verder niet weg
En ze heeft vandaag ook weer voor het eerst buiten gestaan
ze was helemaal door het dolle al die andere paarden weer te zien. Ik hoop dat ze hier der ei een beetje mee kwijt kan.
het kan in ieder geval geen kwaad