Sloom paard dat sloft.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouk0304

Sloom paard dat sloft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:08

Mijn pony is erg sloom in de bak, op straat en in de wei met rijden.
Hij heeft ijzers en omdat hij zo traag loopt glijt hij soms heel erg met zijn ijzer het is nog een hele jonge pony. Ik rij met zweep.

In het bos is hij wel leuk. Ook doet hij wel vaak aanstellen dat hij putten eng vindt, maar dat zal wel aan de leeftijd liggen!

Alvast bedankt *D
Laatst bijgewerkt door Judje op 02-06-09 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel verwijderd, omdat dit schreeuwerig staat en daarom niet is toegestaan. Daarnaast heb ik ook leestekens en hoofdletters toegevoegd, zodat het topic duidelijker te lezen is.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:11

Hoe oud is hij precies?

Edit: Hoe lang is hij onder het zadel nu? :)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:36

Wat is nu precies je vraag?

Judje

Re: Sloom paard dat sloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:02

Verplaatst van GVL naar RT-P.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:57

Heel veel paarden vinden putten eng, omdat ze donker zijn, het lijkt op een gat.

Aangenomen dat hij niet te jong is en zo: voorwaartsheid train je door véél overgangen en tempowisselingen te rijden, en consequent te zijn. Dus: kuitdruk geven - geen reactie is een 'schopje'/'duwtje' met je hak - geen reactie is tik met de zweep. Als je dat altijd zo doet, heb je al gauw een paar dat op je kuitdruk reageert, omdat-ie weet dat die zweep er toch aan zit te komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:14

Een jonkie dat in de bak niet doorloopt... kan naar mijn bescheiden mening twee dingen zijn: hij snapt het niet of hij vindt het moeilijk. Begrijpt hij de hulpen? Wat vraag je van 'm wanneer je in de bak rijdt?

Edit: hoe lang staat hij al op ijzers? Zou dat niet juist de reden kunnen zijn dat hij het eng vindt om zijn voeten op te tillen, bijvoorbeeld doordat hij bang is zijn evenwicht te verliezen? Is hij ooit gevallen sinds hij ijzers heeft?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:00

IK zou ook de ijzers eraf halen , want als hij steeds uitglijd gaat hij ook anders lopen, geforceerd en dat geeft uiteindelijk flinke problemen in zijn lijf.
Waarom ijzers?

Idd hoe oud is het paard?
Zoek de fout als het paard niks lichamelijks mankeert ook de fout eens bij jezelf.

Een paard stelt zich niet aan.

Lucalicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:22

Heel veel overgangen rijden in de bak, hierdoor word je paard sneller aan het been en vaak ook sneller. :) succes

Jolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:14

Ik zou idd is kijken naar de ijzers. misschien toch ook met longeren paard meer trainen om stem en tempo. succes