Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BarbaLala schreef:Maar als een paard genoeg te eten krijgt wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat er ook goed mee om wordt gegaan![]()
Voor mij is het niks, ik zou er niet gratis heen willen.
! Focussed schreef:BarbaLala schreef:Maar als een paard genoeg te eten krijgt wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat er ook goed mee om wordt gegaan![]()
Voor mij is het niks, ik zou er niet gratis heen willen.
Echt mee eens!
Het idee is echt geweldig maar in praktijk is het drie keer niks. Veel volwassenen die niks met paarden hebben maar wel kinderen met een pennyvirus van een jaar of 12. Veelal te groot en ze doen vaak dingen die ik niet goed kan keuren. (Zoek maar eens op youtube.nl op PPC of iets in die trant. Filmpjes genoeg van ponys die op commando steigeren etc.etc.).
Mar_X schreef:de meeste meiden die er al heel lang komen, ik kom er al 8 jaar en ik heb het altijd leuk gevonden en vindt het nu nog heel erg leuk
Citaat:er zijn maar een paar pony's die kunnen steigeren en veel mensen weten dat niet eens

Denise schreef:Er zitten daar verbazingwekkend veel volwassenen op de ruggen, dat vind ik echt níet kunnen. Ik ben er een jaar of 2 geleden geweest en het viel me op dat die paarden allemaal stronteigenwijs zijn. Dat komt natuurlijk niet zomaar. Aan de andere kant staan ze wel in een kudde, krijgen ze genoeg te eten, worden ze verwend door de mensen die wel gek op paarden zijn. Maar er komen gewoon teveel mensen zonder normaal paardenverstand, en dat doet d ebeestjes geen goed.
takkie_muis schreef:ik zelf vindt het meevallen als de meisjes met zeiknattepony's moeten ze ze eerst helemaal droogstappen en krijgen ze weleens ene preek.
en vaak zijn het wat oudere meisjes em dat vindst ik ook niet kunnen maar als ze niet meer dan 50 wegen vindt ik het wel best.
ik kom er al sinds de fjorden en er is heel veel veranderd:
-caps,hoefde eerst echt niet
-een leeftijdscatergorie ,vroeger mocht iedereen zo op.
- meer regels.
en ga zo maar door
takkie_muis schreef:ik zie eigenlijk nooit volwassenen erop zitten.
Focussed schreef:Mar_X schreef:de meeste meiden die er al heel lang komen, ik kom er al 8 jaar en ik heb het altijd leuk gevonden en vindt het nu nog heel erg leuk
Kleine rekensom. Ik neem aan dat je ouders je pas zelfstanding laten rijden als je 6 jaar bent. Je komt er al acht jaar. 6 + 8 is 14. Meiden van 14 zijn echt te groot voor de ponys daar (imo), erg leuk voor jou maar voor die pony's absoluut niet.Citaat:er zijn maar een paar pony's die kunnen steigeren en veel mensen weten dat niet eens
En dat is nu juist het gevaar. Niet alleen het risicovolle aanleren van het steigeren maar zeker dit wat jij nu zegt. Beeld je eens in, een klein meisje van een jaar of 6, 7 gaat op zo'n pony zitten, trekt onwetend wat aan de teugels een geeft een keer een schopje en hup paard vliegt de lucht in. Kan toch behoorlijk naar aflopen, zo'n scenario...