in het donker fietsen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lie_ke

in het donker fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:29

ik wil echt super graag naar mijn pony toe alleen ik heb geen vervoer, zou ik gewoon gaan fietsen?(mijn ouders zijn niet thuis) of niet gaan? ik ben al een week niet geweest.. ik denk niet dat mijn ouders het goedvinden als ik alleen door het donker fiets ik ben 14..

dovish

Re: in het donker fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:32

Dat hangt er toch van af waar je pony staat? In de bebouwde kom of niet? Moet je door een donkere polder bijvoorbeeld?

Wat is trouwens de reden dat je al een week niet geweest bent, en wat heeft je pony zo lang gedaan dan? Misschien kan die je dit extra dagje ook nog wel missen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:34

Een week niet geweest, ik hoop dat je daar een goede reden voor heb. Ik zou als ik jou was even je ouders bellen of het goed is dat je in het donker fietst. Het is wel belangrijk om naar je pony te gaan, maar veel ouders kunnen het absoluut niet waarderen als je in het donker op de fiets stapt. Misschien kunnen jullie samen op een oplossing komen.

Carino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:35

Ik mag ook nooit in het donker fietsen! Maar het hangt er natuurlijk wel van af hoever weg het is.. En of je door een bos moet heen fietsen of gewoon door huisen en dorpjes... Maar ik zou niet gaan zonder het je ouders te vragen!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:36

Als het niet te ver is (en niet op een erg enge plaats) zou ik al gauw even door het donker fietsen.
Misschien kan je een vriend/vriendin meevragen, dan moet je alvast niet alleen?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:37

Ik fiets niet alleen in het donker Nee dat wil ik zelf niet eens.. Behalve als het in een wijk is dan fiets ik wel vaker in het donker maar ook liever niet hoor dan maar een nachtje wachten.

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:37

ik had geen tijd, maar ze staat bij een boerderij dus het is niet dat ze een week geen eten of verzorging heeft gehad hoor..
het is ongeveer 20 minuten fietsen door de bebouwde kom en het laatste stuk langs weilanden..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:38

Ik zou niet gaan, als je ouders het niet goed vinden. Hebben ze vast een goede reden voor,
dat jij als 14-jarige nu niet naar je pony mag. Knipoog Wil er geen vriendin mee?

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:38

Als ik het goed begrepen heb, heeft TS een lease pony (uit een eerder topic). Evengoed een lange tijd, dat ze er niet geweest is, maar ze zal er haar redenen wel voor hebben.

Het ligt er toch wel heel erg aan waar je naar toe moet fietsen en op welk tijdstip je ervan terugkomt. Ik denk niet dat wij jou hier advies in kunnen geven. Misschien een vriend-vriendin meenemen...
Laatst bijgewerkt door aswas op 03-01-08 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:40

zou ook niet gaan omdat je ouders het niet goed vinden. dalijk gebeurd er iets en dan ben je de sjaak!! Knipoog

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:45

als het niet van je ouders mag zou ik het niet doen, moeders wil is wet Sigaar .
misschien kan er een vriendin mee ? En als je niet door het donker mag fietsen en het niet anders kan, misschien een verzorgster nemen die je pony wel kan doen voordat het donker is Knipoog

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:03

ik sluit me aan bij 0charlotte0.
en is het niet veel makkelijker om meteen na schooltijd te gaan.
dan is het nog licht en dan kan je s'avond je hw maken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:30

Ik zou ook niet savonds gaan fietsen als ik jou was. Je hoort tegenwoordig van die rare verhalen...

Ik ben 21 en ga ook echt niet savonds alleen door het donker fietsen, als ik savonds naar mijn vzpony ga dan ga ik met de fiets (maar dan gaat mijn vriend mee) en als mijn vriend niet kan dan pak ik de auto.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:02

Joycie_25 schreef:
ik sluit me aan bij 0charlotte0.
en is het niet veel makkelijker om meteen na schooltijd te gaan.
dan is het nog licht en dan kan je s'avond je hw maken.

in de vakantie huiswerk maken is, lijkt mij, niet nodig Lachen (er zijn wel uitzonderingen maar neem aan dat zij nog geen tentamens ofzo heeft).

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:06

Komt je pony wel buiten als jij niet komt?
Ik fiets ook door de weeks altijd in het donker en ik ben ook 14 jaar. Ik moet ongeveer een half uurtje fietsen naar mijn pony.. Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:26

Ik fiets nooit in het donker naar stal en of bij stal weg. Ik moet langs een heel stil weggetje. Ik heb 1 keer gehad dat ik daar alleen fietste, gewoon overdag. Toen stond er een auto, dus ik langs die auto fietsen terwijl er een vieze vent me smerig aankeek. 10 meter verder werd ik door diezelfde auto ingehaald en ging op 15 meter afstand stilstaan. Dus ik die auto weer inhalen en weer werd er nogal gekeken. Ik wist niet hoe snel ik een dorp in moest fietsen, zo eng!

Ik vind het sowieso niet zo'n verstandig idee als je 14 bent, 20 minuten alleen moet fietsen in het donker en he laatste stuk door de weilanden. Stel dat er iets gebeurd, je hebt plosteling geen berreik of je mobiel is kapoet aangzien je perongeluk (ik zeg maar wat!) in de sloot bent gefietst. Dan kun je niets.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:28

Ik zou als ik jou was ook niet 's avonds alleen naar je pony fietsen, aangezien je zegt dat je ook een stuk langs weilanden moet. Is toch een stuk meer afgelegen. Ik fiets wel altijd in het donker als ik naar mijn pony ga of ervandaan kom. Voor mij is het namelijk maar 3 minuutjes fietsen en het is in de wijk. Knipoog

freek_renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:17

Ik mag wel gewoon in het donker fietsen. Haha!

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:10

Ik mag ook gewoon door het donker fietsen, maar anders moet je gewoon smiddags naar je verzorgpony gaan toch? als het niet donker is.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:11

mijn verzorgpony staat in de bebouwde kom, ik mag daar als het vroeg donker wrodt tot 6 uur half 7 blijven en danmoet ik echt anar huis (moet 20 minuten fietsne) ben zelf ook 14

Maar ik denk dat het veel scheelt of je naar een of ander afgelegen weitje moet of dat je naar een in een bebouwde kom, druk bezochte manege moet Lachen

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:19

Hoevaak ze naar haar pony doet moet ze zelf weten, er zullen heus redenen zijn om een week niet te gaan. Als ik toetsweek of tentamens heb, ga ik er ook bijna een week niet heen, hooguit af en toe om het hoekje kijken. Het beestje heeft vast wel verzorging gehad ondertussen Lachen .

Okay, nou weer ontopic, Mijn paard staat 6 km hier vandaan. Ik fiets rustig in het donker naar huis, maar ik heb dan meestal wind mee, dus hoor ik beter wat er om me heen gebeurd. Ook zorg ik dat ik een goed opgeladen telefoon heb, en dat ik even naar huis bel om te zeggen dat ik vertrek.

Ik vind in het donker fietsen niet veel anders als overdag. Als ze je willen pakken, pakken ze je toch wel, of dat nou s avonds of overdag is. Gewoon een goed licht op je fiets, en zorgen dat je telefoon in de buurt is, en dat mensen weten dat je onderweg bent.

Zo fiets ik ongeveer altijd in 20 minuten naar huis.. Als het iets uitloopt zullen pa en ma nog niet gelijk bellen (ik kan ook tegenwind oid hebben) maar als ik bv drie kwartier onderweg ben, gaat mn telefoon dus echt van wel van, hey, waar ben je?

Ik ben dan wel 17, en geen 14 en ik ga in het weekend ook vaak 's avonds op stap en dan op de fiets, en ben ook altijd thuis gekomen. Mijn ouders hebben redelijk vertrouwen in.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:23

Ik mag van mijn ouders ook niet door het donker fietsen.
Alleen 'sochtends, maar dan fiets ik samen;)

Anders moet je eens direct vanuit school naar je pony gaan en voor het donker terug fietsen naar huis Knipoog
Dan maak je savonds je Huiswerk.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:28

Niet doen als het niet mag van je ouders. Ik vind het zelf ook niet verantwoord om in het donker alleen tussen de weilanden te fietsen.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:05

zoals vaker gezegd, als je ouders het niet goed vinden niet doen, hun weten dan niet waar je uithangt en stel ze zoeken jou en kunnen je niet vinden zijn ze waarschijnlijk harstikke ongerust.

ik mag zelf wel in het donker fietsen, maar vaak ga ik met de scooter, scheelt tijd en is veiliger heb ik het idee.