maar goed, een lang verhaal even geprobeerd zo kort mogelijk te maken, hier istie:
Ik zou een pony kopen met mijn buurman, maar hij zou tot april/mei moeten wachten tot hij meer wist.
naja toen zei hij: "We kunnen ook een paard of pony in bruikleen nemen, en later misschien overkopen."
Dus ik ben opzoek gegaan en heb echt duizenden, maar dan ook echt werkelijk duizenden paarden gezien, en heb de leukste uitgezocht.
De 1e: Een Haflinger, hier van bokt. Jammergenoeg verkocht, ik was de rest van de dag direct depri.
De 2e: Een Shetlander, ook hier van bokt. We zouden gaan kijken en ik was dolenthousiast. mijn buurman kon niet en zou het verplaatst worden. oké een weekje wachten is niet erg, dus ik nog meer zenuwen want wauw we zouden gaan kijken, alleen moest de buurman begin van de week laten weten wanneer we kwamen kijken.
naja ik hoorde niks van de buurman dus pbde de eigenaar van de shet of hij al had gebeld.
ze zei van niet en er kwamen zondag mensen kijken (morgen dus) en naja koop gaat voor bruikleen (logisch).
dus ik had het er net met mijn moeder over en is het zo dat ze zegt: ja je zal toch tot april/mei moeten wachten tot je ook een paard in bruikleen kan nemen. (even kort en netjes gezegt, ze kwam nogal rot over tegen mij) en naja mijn hartje brak als het ware, ik zag ineens de toekomst heel anders in.. nogal paardloos.
dit gedrag is sinds de buurman zo goed met mijn moeder omgaat, ze geven zo veel om mekaar en geven mekaar alles.. (ze hebben niks met mekaar hoor maar dat is een ander verhaal) maar dus is het zo dat ze een beetje makkelijk over mij denken.
mijn moeder heeft nu zo'n beetje alles nieuw, en ik doe het nogsteeds met dezelfde broeken en shirts van een half jaar tot 4 maanden terug, als het om kleding gaat.
het is niet zo dat ik mijn moeder niets gun maar dan ga ik nu weer over op het paardengedeelte:
waarom l*l je een kind onzin in, zeg je dat ik al moet kijken voor een paardje en laat je me al afspreken een keer het paardje te proberen, als het toch pas voor over een half jaar is. De paarden die nu te koop zijn, zijn voor nu, en niet voor de toekomst.
maar mijn rapport is niet zo goed, omdat ik snel ziek ben geweest sinds ik vorig jaar een of ander virus oppakte, wat nog onbekend is. het zijn vooral inhaaldingen, maar goed daar ga ik uit mijzelf wel achteraan. maar dus zeg ik dat ik anders wel achter mijn cijfers ga, waar ik al mee bezig ben en dan wil ik een paardje 2 straten verderop die me aangeboden is verzorgen..
daar doet ze moeilijk over omdat ze dan weer moet opdraven voor mij denkt ze, wat totaal niet het geval is..
Ik vind het nu ik het teruglees wel wat beknopt uitgelegd maar hoop dat jullie begrijpen met wat ik bedoel.
ik ga nu gewoon achter mijn cijfers aan en heb dan inmiddels mijn moeder zover gekregen, dat ik wel die pony mag verzorgen dmv afspraken, maar toch vind ik het triest.
dingen beloven, niet nakomen en dan toekomstige dingen beloven, dan moet ik afwachten en dan zie ik wel of het doorgaat of niet.
naja moest het even kwijt.
echt sorry als je het 500 keer moet overlezen voor je het begrijpt, maar zit er gewoon mee.
vooral met de nadruk op: ik moet gaan afspreken om bij een paardje te kijken wat nu te koop is en snel weg moet, maar ik mag hem toch nu nog niet, wat heeft dat voor zin?
Echt sorry als het verkeerd staat.
mvg, Patricia
Het is al vrij laat
De reacties komen vanzelf wel.