Mijn ei kwijt..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Mijn ei kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 23:25

Ik wil even mijn ei kwijt. Sorry als dit verkeerd staat.
maar goed, een lang verhaal even geprobeerd zo kort mogelijk te maken, hier istie:
Ik zou een pony kopen met mijn buurman, maar hij zou tot april/mei moeten wachten tot hij meer wist.
naja toen zei hij: "We kunnen ook een paard of pony in bruikleen nemen, en later misschien overkopen."
Dus ik ben opzoek gegaan en heb echt duizenden, maar dan ook echt werkelijk duizenden paarden gezien, en heb de leukste uitgezocht.
De 1e: Een Haflinger, hier van bokt. Jammergenoeg verkocht, ik was de rest van de dag direct depri.
De 2e: Een Shetlander, ook hier van bokt. We zouden gaan kijken en ik was dolenthousiast. mijn buurman kon niet en zou het verplaatst worden. oké een weekje wachten is niet erg, dus ik nog meer zenuwen want wauw we zouden gaan kijken, alleen moest de buurman begin van de week laten weten wanneer we kwamen kijken.
naja ik hoorde niks van de buurman dus pbde de eigenaar van de shet of hij al had gebeld.
ze zei van niet en er kwamen zondag mensen kijken (morgen dus) en naja koop gaat voor bruikleen (logisch).
dus ik had het er net met mijn moeder over en is het zo dat ze zegt: ja je zal toch tot april/mei moeten wachten tot je ook een paard in bruikleen kan nemen. (even kort en netjes gezegt, ze kwam nogal rot over tegen mij) en naja mijn hartje brak als het ware, ik zag ineens de toekomst heel anders in.. nogal paardloos.
dit gedrag is sinds de buurman zo goed met mijn moeder omgaat, ze geven zo veel om mekaar en geven mekaar alles.. (ze hebben niks met mekaar hoor maar dat is een ander verhaal) maar dus is het zo dat ze een beetje makkelijk over mij denken.
mijn moeder heeft nu zo'n beetje alles nieuw, en ik doe het nogsteeds met dezelfde broeken en shirts van een half jaar tot 4 maanden terug, als het om kleding gaat.
het is niet zo dat ik mijn moeder niets gun maar dan ga ik nu weer over op het paardengedeelte:
waarom l*l je een kind onzin in, zeg je dat ik al moet kijken voor een paardje en laat je me al afspreken een keer het paardje te proberen, als het toch pas voor over een half jaar is. De paarden die nu te koop zijn, zijn voor nu, en niet voor de toekomst.
maar mijn rapport is niet zo goed, omdat ik snel ziek ben geweest sinds ik vorig jaar een of ander virus oppakte, wat nog onbekend is. het zijn vooral inhaaldingen, maar goed daar ga ik uit mijzelf wel achteraan. maar dus zeg ik dat ik anders wel achter mijn cijfers ga, waar ik al mee bezig ben en dan wil ik een paardje 2 straten verderop die me aangeboden is verzorgen..
daar doet ze moeilijk over omdat ze dan weer moet opdraven voor mij denkt ze, wat totaal niet het geval is..
Ik vind het nu ik het teruglees wel wat beknopt uitgelegd maar hoop dat jullie begrijpen met wat ik bedoel.
ik ga nu gewoon achter mijn cijfers aan en heb dan inmiddels mijn moeder zover gekregen, dat ik wel die pony mag verzorgen dmv afspraken, maar toch vind ik het triest.
dingen beloven, niet nakomen en dan toekomstige dingen beloven, dan moet ik afwachten en dan zie ik wel of het doorgaat of niet.
naja moest het even kwijt.
echt sorry als je het 500 keer moet overlezen voor je het begrijpt, maar zit er gewoon mee.
vooral met de nadruk op: ik moet gaan afspreken om bij een paardje te kijken wat nu te koop is en snel weg moet, maar ik mag hem toch nu nog niet, wat heeft dat voor zin?
Echt sorry als het verkeerd staat.
mvg, Patricia Verdrietig

Gowlan

Re: Mijn ei kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 23:40

staat het hier goed, volgens mij niet, zo nee wilt iemand please even temmen.. wil graag een reactie en misschien iemand die een tip heeft over wat ik kan gaan doen en hoe ik het moet aanpakken, kan er namelijk nog steeds verder niet echt mee omgaan..
xx Patricia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:06

TAO --> YRT.

Verder denk ik dat je even moet proberen wat meer geduld uit te oefenen Lachen Het is al vrij laat Knipoog De reacties komen vanzelf wel.

Ik denk dat je het beste eens een gesprek met je moeder kan aangaan. Probeer nog eens puntsgewijs op papier te zetten wat jouw stoort / je gevoelens hierover zijn en hoe je het graag zou willen hebben. Laat wel zien dat je volwassen bent, dus niet als een klein kind dreinen van je had het beloofd Verdrietig Maar leg gewoon uit dat je het allemaal niet meer snapt, en er zo van baalt... Lachen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 03:13

Maya schreef:
TAO --> YRT.

Verder denk ik dat je even moet proberen wat meer geduld uit te oefenen Lachen Het is al vrij laat Knipoog De reacties komen vanzelf wel.

Ik denk dat je het beste eens een gesprek met je moeder kan aangaan. Probeer nog eens puntsgewijs op papier te zetten wat jouw stoort / je gevoelens hierover zijn en hoe je het graag zou willen hebben. Laat wel zien dat je volwassen bent, dus niet als een klein kind dreinen van je had het beloofd Verdrietig Maar leg gewoon uit dat je het allemaal niet meer snapt, en er zo van baalt... Lachen

Ja oke zal ik doen, heb het er laatst ook met haar over gehad dat ik het ergens gewoon niet mee eens was en naja direct deelt ze me een klap uit als ik erover doorga, ik wil haar duidelijk maken waar bij mij de grens ligt.
ik kan nu ook niet naar bed want ik heb geen deken en geen kussen (geen idee waar het is Verdrietig ) en mijn gerbils lopen los! (ik krijg ze niet te pakken, ze lopen door heel mijn kamer en als ik ga zitten en ik tik dan komen ze en ze gaan zelfs op me zitten, maar ik kan ze niet pakken, dan springen ze weg omdat ze nu al waarschijnlijk de halve dag los zijn..) ik wil echt even met iemand praten, vind ook de band tussen mijn moeder en mij minder sinds de buurman ook zoveel contact met mijn moeder heeft, en ik kan nergens over praten met haar want hij krijgt altijd alles te weten.
iemand die hierover verder met mij wilt praten, wilt die please een pbtje sturen, ik kan er niet meer tegen! Verdrietig

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 22:48

niemand die me ook maar even kan helpen?
liefst via pb..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:50

ut meid, wat een drama als je kleren een half jaar oud zijn Nagelbijten / Gniffelen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 22:57

Billy schreef:
ut meid, wat een drama als je kleren een half jaar oud zijn Nagelbijten / Gniffelen

ja nou benadruk het maar.
Clown

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:58

als je nieuwe kleren wil ect. ga dan op je eigen benen staan en werk ervoor.
Je moet gewoon geduld hebben. Ik heb ook gejankt en geschreeuwd over een eigen paard en een verzorgpaard en weet ik het allemaal, maar toen was ik negen.
Onderhand weet ik wel dat mijn moeder/vader mij een paard gunnen.. wel tien of twintig, maar zij kunnen dat niet betalen. Jij had ook allang je paardje gehad als jou moeder dat betalen kon. Soms lijken ouders rijker dan ze werkelijk zijn Knipoog
Praat er eens met je buurman en moeder over. Wie weet helpt dat Knipoog

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:02

Wat bedoel je met m'n deken en kussen zijn weg? Als ik jouw was zou ik gaan bellen met de kindertelefoon zodra die mogelijkheid er is. Even googelen voor het nummer.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 23:02

hallow schreef:
als je nieuwe kleren wil ect. ga dan op je eigen benen staan en werk ervoor.
Je moet gewoon geduld hebben. Ik heb ook gejankt en geschreeuwd over een eigen paard en een verzorgpaard en weet ik het allemaal, maar toen was ik negen.
Onderhand weet ik wel dat mijn moeder/vader mij een paard gunnen.. wel tien of twintig, maar zij kunnen dat niet betalen. Jij had ook allang je paardje gehad als jou moeder dat betalen kon. Soms lijken ouders rijker dan ze werkelijk zijn Knipoog
Praat er eens met je buurman en moeder over. Wie weet helpt dat Knipoog

Ik WERK voor mijn geld.
ik krijg ong. 40 euro in de maand maar ik krijg dat niet, dat verdwijnt in moeders zak en daar zou ze dan als ik erom vroeg het aan mij geven zodat ik kleding kon kopen.
maar ja heb het nog steeds niet gezien, al heb ik het al gevraagd want ik heb nu al ruim 120 euro verdient Knipoog

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 23:04

melkbus schreef:
Wat bedoel je met m'n deken en kussen zijn weg? Als ik jouw was zou ik gaan bellen met de kindertelefoon zodra die mogelijkheid er is. Even googelen voor het nummer.

Nou je weet wel, een Deken en een kussen die op je bed liggen zodat je kunt slapen. Tong uitsteken
heb ze nu weer terug maar toch wil ik niet dat dat vaker gebeurd, ik kan dan echt niet slapen.
kindertelefoon is geen optie (ze zien de nummerweergave bij betaling rekening).

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:08

Dan bel je toch bij een vriendin, het nummer is gratis. Bovendien kan je ook chatten op de site. Probeer dat eens.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 23:15

melkbus schreef:
Dan bel je toch bij een vriendin, het nummer is gratis. Bovendien kan je ook chatten op de site. Probeer dat eens.

ik ga eens kijken.
ik zit met nog meer behalve dit over ze.
dusja..

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:17

Dan maak je toch een compromis met je moeder dat jij je eigen verdiende geld krijgt? lijkt mij logischer

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 23:19

hallow schreef:
Dan maak je toch een compromis met je moeder dat jij je eigen verdiende geld krijgt? lijkt mij logischer

Ja nou die was er, maar krijg het nog niet en weet niet waarom! Boos!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:22

hm.. denk toch dat je een beetje actie moet ondernemen..
is wel erg als je eigen moeder het geld wat jij verdiend inneemt.....

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:25

het probleem is dat ik 100% zeker weet dat dit nog maar 1 stukje van het probleempuzzeltje is. Waardoor men verkeerd inschat en misschien wel onterechte dingen zegt. Ik geloof er niet veel van dat dit probleem kindertelefoon- waardig is. Bespreek het hele probleem + de echte details eens met een vriendin o.i.d . zo heb je meer kans op goeie tips en terechte verwijtingen en weet ik het wat.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 23:26

Nathaliia schreef:
hm.. denk toch dat je een beetje actie moet ondernemen..
is wel erg als je eigen moeder het geld wat jij verdiend inneemt.....

Ja en dan vind ze het gek dat ik in mijn vakantie niet wil lopen..

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:52

vind ik niet gek hoor!
zou ik ook niet doen.