Naar helicon nhb opleiding deurne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iris_horses

Naar helicon nhb opleiding deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:37

ik wil naar opleiding deurne maar de ene zecht dat ik erheen moet en de andere zecht van niet

help my pease Verdrietig

Ashley__

Re: Naar helicon nhb opleiding deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:41

Het is je eigen keus wat voor opleiding je graag wilt doen. Ik zit er ook aan te denken naar Deurne te gaan en heb op Horse Event ook om wat informatie gevraagd. Als je ergens aan komt met een opleiding waarop staat dat je op Deurne hebt gezeten, heb je gewoon een streepje voor. Je kunt op die school veel kanten op, richting de sport, verzorging en gezondheid. Zowel MBO als HBO kun je daar terecht. Als je HBO doet, doe je een paar jaar op Deurne, daarna ga je naar de Stoas volgens mij.
Verdere info weet ik zo niet, misschien is het makkelijk om zelf wat info aan te vragen?

Succes ermee!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:04

--> YRT

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:06

Je moet doen wat je zelf wil en waar jij je goed bij voelt. Er gaan zoveel verhalen over Deurne rond, maar uiteindelijk is het gewoon een goede school.

ps. het is zegt en niet zecht.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:07

Ik wilde dit jaar ook naar Deurne.
Maar toen ze zeiden dat Silence niet welkom was (hij was 1.51m dus een E-pony en zou dus toch niks kunnen van het Deurne-niveau) was Deurne voor mij ook heel snel van de baan.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:09

Klopt. Ze werken daar eigenlijk alleen maar met paarden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:30

Ja oke, maar de manier waarop het gebracht werd.
Net of hij te weinig was omdat hij maar een pony is.
Waarom zou Silence minder oefeningen kunnen dan een paard......

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:12

Girlgamer schreef:
Er gaan zoveel verhalen over Deurne rond, maar uiteindelijk is het gewoon een goede school.

Mag ik vragen waar je dit op baseerd? Alleen op de 'naam'?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:45

Ik heb zelf gekozen voor Prinsentuin in Breda omdat dit veel breder gaat als alleen paarden. Op deurne nemen ze ongeveer alles aan wat los en vast zit bij wijze van spreken..
Daarbij ligt het eraan wat voor opleiding je wilt gaan doen daar.
Het is nogal streng daar.. maar op die school waar ik zit heb je uiteindelijk het zelfde niveau als deurne alleen word er gezegd dat mensen van deurne niet zo heel erg snel ergens worden aangenomen met de opleiding paardensport.. Dus dat streepje voor kun je denk ik ook achterwegen laten..
Er word namelijk altijd heel hoog gedaan van deurne dit en dat.. maar een andere school is net zo goed.. De lessen met paarden die op deurne worden gegeven(rijlessen) vind ik overigens wel heel goed aangezien ik die een keer heb gevolgd.(loop stage bij mensen die les krijgen van een van de instructeurs).

Maar doe waar je je goed bijvoelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:48

Silence kan bijv niet makkelijk de afstanden springen die je in de springles krijgt.
Vandaar een min. stokmaat.

Je hebt overigens geen streepje voor als je Deurne noemt...
Deurne staat de laatste jaren niet als goed aangeschreven.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:06

@ Runningkawa: Hij was wel toegelaten als hij 1.54m-1.55m was. Dus volgens mij maakt die 3-4 cm weinig verschil Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:13

Nee die 4 cm maakt wenig uit..en die ander van je kennis die weer 4 cm kleiner is, die vind dan ook dat ze mag, want jij mag ook...en dat hoort een ander ook weer, en die is maar 2 cm kleiner dan die van je kennis....en zo lopen er dadelijk pony's van 130 mee Tong uitsteken

ERgens moeten ze een grens stellen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:19

runningkawa schreef:
Deurne staat de laatste jaren niet als goed aangeschreven.

Daar doelde ik ook op.

Ik denk dat als je gaat solliciteren op een baan als bijv ruiter jonge paarden je geen streepje voor, maar ook geen streepje achter hebt met je Deurne diploma. Als je gaat solliciteren en je hebt je Deurne diploma en je moet voorrijden en het blijkt dat jij nog geen volte sturen kan met een 3 jarige, willen ze jou echt niet hebben op hun bedrijf! Kom jij daar zónder Deurne diploma en je solliciteert voor dezelfde baan en tijdens het voorrijden blijkt dat jij een enorm fijn gevoel in je donder hebt, mag jij daar écht wel komen werken als ruiter jonge paarden!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:19

Ja oke en dat snap ik ook wel.
Maar zoals ik eerder al zei, ging het mij meer om de manier waarop ze het brachten.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:22

Als je nagaat bij de 'grote' stallen staan daar toch echt alleen maar paarden op stal, geen ponys. De bedoeling is dat ze je daar iets leren over wat je later in de praktijk het meeste tegen kan/gaat komen. Dat zijn nu eenmaal over het algemeen geen pony's.

Je kan nu eenmaal ook niet verwachten dat mensen (zeker in de paarden!) altijd alles vriendelijk, beleefd en naar jou zin brengen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:37

Citaat:
Je kan nu eenmaal ook niet verwachten dat mensen (zeker in de paarden!) altijd alles vriendelijk, beleefd en naar jou zin brengen!

Dat snap ik ook wel, maar als ze over jouw paard iets zouden zeggen op dezelfde manier als op Deurne over Silence, zou dat bij jou ook hard aankomen. Het gaat er mij niet om wat ze gezegd hebben, maar wel hoe...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:40

Als je van t kunnen van jou en je eigen paard overtuigd bent, heb je Deurne er niet voor nodig om daarin te blijven geloven. Daar moet je bovenstaan, maar idd dat kan hard aankomen. Voeten vegen en doorlopen zeggen we dan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:40

Citaat:
Voeten vegen en doorlopen zeggen we dan!

Inderdaad, en daarom hebben we dus niet voor Deurne gekozen Knipoog

Edit: Het gaat er niet om, dat ik van ons kunnen overtuigd ben, maar Deurne denkt overtuigd te zijn van wat wij wel of in dit geval niet zouden kunnen. Zonder iemand beoordeeld te hebben.
En aangezien ik hier op bokt vaak lees: Vanaf een paar foto`s kunnen we moeilijk oordelen,
Vind ik het knap dat Deurne dat zo al kan zonder ook maar iets van de combinatie af te weten.

En ik was niet de enige die avond die zich een beetje apart voelde na die avond.
Laatst bijgewerkt door Silence op 24-09-07 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:41

Maar de andere kant silence, ga je in de paarden werken, krijg je dat soort dingen aan de lopende band.
Trek jeje dat teveel aan, niet in de paaren gaan werken Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:49

Silence schreef:
Citaat:
Voeten vegen en doorlopen zeggen we dan!

Inderdaad, en daarom hebben we dus niet voor Deurne gekozen Knipoog

Edit: Het gaat er niet om, dat ik van ons kunnen overtuigd ben, maar Deurne denkt overtuigd te zijn van wat wij wel of in dit geval niet zouden kunnen. Zonder iemand beoordeeld te hebben.
En aangezien ik hier op bokt vaak lees: Vanaf een paar foto`s kunnen we moeilijk oordelen,
Vind ik het knap dat Deurne dat zo al kan zonder ook maar iets van de combinatie af te weten.

En ik was niet de enige die avond die zich een beetje apart voelde na die avond.

Als hun daar toch gelukkig van worden, mooi heen laten doen! Deurne is echt niet (meer) wat mensen denken dat het is/was. Al moet ik zeggen (nee, ik ben er niet bij geweest) dat ik het indeze wel met hun eens ben. Ik vind pony's kleiner dan laten we zeggen 1.55 ook not-done op een paardensportopleiding welke jou klaar moet stomen voor het 'grote' werk tussen de 'grote' paarden.

Lekker blijven rijden met Silence en je mooi blijven ontwikkelen. Dat kan prima zonder Deurne en gaat misschien nog wel beter!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:56

Citaat:
Dat kan prima zonder Deurne en gaat misschien nog wel beter

Daar heb je helemaal gelijk in Knipoog
We hebben sinds 3 weken een andere instructeur en volgens mij hebben we daar al meer geleerd en vooruitgang geboekt dan we in een paar weken op Deurne zouden doen (mede door de vele onderdelen daar)

En je hebt gelijk hoor, de pony`s tussen de grote paarden, maar dan vind ik dat ze een pony van 1.54-1.55 ook niet moeten toelaten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:06

Dacht eigenlijk dat ze dat ook niet deden Lachen
Maar dat min stokmaat 1.60 was Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:10

Silence schreef:
We hebben sinds 3 weken een andere instructeur en volgens mij hebben we daar al meer geleerd en vooruitgang geboekt dan we in een paar weken op Deurne zouden doen (mede door de vele onderdelen daar)

Daar kun je niet over oordelen. Je moet een paard ervoor hebben wat tegen de 'manier' van Deurne kan, het is nog niet gezegd dat jou pony daar niet goed op verbeterd. Mijn eigen paard was er absoluut geen paard voor, maar nu rijdt ik er een waarvan ik denk dat dat wel zijn manier had kunnen zijn.

RK: Doen ze ook niet, al hebben er 2 jaar geleden wel een paar 'paarden' gestaan met een gewoon 'paard' paspoort waarvan ik zou zweren dat ze kleiner waren dan 1.60. Ze hebben niet nagemeten en ik denk dat ze je er nu nog steeds niet mee naar huis sturen als je een kleintje mee zou nemen. Ze zijn allang blij dat er mensen komen. Eigen keus, je komt jezelf vanzelf tegen in de lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:16

Dat zal vast dat ze de "twijffel"maatjes toelaten.
Ze laten op het moment bijna alles toe, als het maar geld opbrengt. Daardoor is het nivo er ook erg gedaald. Jammer vind ik Ja

En zoals hier eerder aangehaald, heb je talent en je wilt door in de paardenbranche, kom je er wel.
Heb je geen talent kom je er ook niet met dat papiertje Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:19

@ Dustinlover - Idd, Deurne is wel erg op paarden gericht, dus zeg maar niet 'breder'. Maar als je daar dus HBO doet, ipv MBO, dan stroom je dus door naar de Stoas en daar zit managment bij in, dus heb je later meer kans op werk, daar bedoel ik mee dat als je je ding niet op paardengebied vinden, je ook op ander gebied werk kan zoeken.

@ Silence - Kan me voorstellen dat je er dan niks meer mee wil. Ze werken idd alleen met paarden, maar hoe ze het dan zeggen over je pony, is het net of hij te min is, en dat zal jouw pony zeker niet zijn.