ervaring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LufPony

ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:44

Hooi ik heb een dringende vraag Clown .
het zit zo.
bij mijn tante leerde ik van alles op haar paard en ging toen rijden bij een manege, nu waren de mensen daar on aardig en leerde ik echt niet veel Slapen , dus rij ik nu een half jaar een kleine manege waar je met zn 3 tjes in de les rijd en HEEL veel leerd! Haha! !!
( manege in t`gooi )
ik en iemand anders hadden een brief opgehangen voor een verzorg pony en kregen een reactie, eerst ging mijn vriendin want die heeft 4 jaar ervaring, zij was doodsbang en vroeg mag ik eraf mag ik eraf?
dat mocht en toen ging ik erop en ( niet eigendunk bedoeld ) toen reed ik veel beter!! iedereen zij ook jij rijd goed zeg voor iemand met niet zo veel ervaring Bloos ook waar ik rij zeggen ze dat ik het echt heel goed doe en echt een hele mooie rechte zit heb enzoo bla bla bla... Tong uitsteken
nu vragen vaak mensen die verzorgsters zoeken om iemand met veel ervaring maar zo kan ik het nooit leren een verzorg pony paard te hebben Tong uitsteken

( mijn vriendin is wel super lief hooa (L) )
maar nu eindelijk de vraag haha... teld jaren ervaring echt veel mee of niet?

nnicolex

Re: ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:52

Nee dat telt echt niet iiK zweer het maar ik heb een hele tijd gehad (p.s. iiK ben die Vriendin:P) dat ik niet op snelle paardjes durfde omdat ik er echt een keer heel hard vanaf ben gevallen toen me pony hard ging!! en nu sinds een tijdje dat weer goed gaat!!!!! en toen kwam dus die meneer met dat paardje en ja als je dan net je vertrouwen met snelle paardjes aan het overwinnen bent en dan op zo'n groot en wat sneller paard komt.. ben je daar niet echt blij mee,, en ik heb daarvoor ook gewoon zoo los gereden.... zonder longeerlijn..!! en dan heb je al wat gehad hoor!!!
en ik heb vorige week uuh Vrijdag mocht ik op Suprise omdat amy niet kon en dat ging suuper goed,, maar dat komt gewoon omdat ja door die val en daar ben ik wel bang van geworden voor snellere paardjes maar NU GAAT HET WEER HEEL GOED en ben ik er weer niet meer bang voor!! en daar ben ik heel blij om dus.........!!!!!!

Het maakt niet uit om hoelang je al rijdt maar wel om wat voor een reden!!!!

Yvontjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:32

dit hoort niet thuis in IM

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:33

--> YRT

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:47

Je moet ook aanleg hebben... De ene leerd sneller dan de andere... Toen ik klein was heb ik ookheel vaak lessen gemist omdat ik ziek was

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:46

Ik vind dat je verplicht bent te vertellen hoeveel ervaring je precies hebt. Wees gewoon eerlijk! Leg uit wat je allemaal al kan en niet kan. Rijd misschien ook een stukje voor, zo kunnen ze je beter beoordelen. Zoals hierboven gezegd, leert de ene sneller dan de andere. Sommigen zijn al na een jaar even goed als iemand anders die al 5 jaar rijdt. -natuurlijk heeft dit ook met je aanleg te maken- Zelfs al je nog niet zo lang rijdt, wilt dat nog niet zeggen dat je niet veel ervaring hebt. Stel nu dat iemand een jaar rijdt maar ook elke dag gaat poesten, verzorgen, uitmesten en hulp/raad krijgt van iemand anders dan heeft die meer ervaring dan iemand die bv 4 jaar rijdt, maar alleen maar rijdt en daarbuiten niets anders met paarden doet. Het hangt er een beetje vanaf. Wees gewoon eerlijk tegen de baasjes van een ev. toekomstige verzorgpony en dan lukt het vast wel Knipoog En niet vergeten te zeggen dat je bereid bent om te leren Tong uitsteken