nou weet ik het echt niet meer..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

nou weet ik het echt niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 15:30

ik weet het echt niet meer! ik ben zelf 1.54 groot maar oog laat maar zeggen veel kleiner ben dan ook niet groot voor mijn leeftijd (14 jaar) groei nog heel veel! maar ik weet het nog steeds niet. Rij nu tijdelijk op een grote D pony, maar eerst wou ik de overstap van pony naar paard maken, maar eigenlijk vind ik me daar ook nog niet echt groot genoeg voor etc. maar een d pony vind ik gewoon leuk om te rijden! ik weet niet waarom.. maar ik denk inprincipe wel dat een d pony dat ik daar zo uitgegroeit ben, en dat is zonde. een e pony vind ik trouwens niet echt wat, wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Si_monee op 15-04-07 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Denise

Re: nou weet ik het echt niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:35

Wat vinden je ouders?
Als je een pony wilt, kun je bijvoorbeeld een fjord nemen, daar kun je nog heel lang mee rondrijden. Hoe lang word je ongeveer? Een paard is waarschijnlijk wel wat praktischer, ik dnek dat je ouders dat ook vinden. Als je van je ouders de kans krijgt om een eigen pony of paard te kopen, zou ik dat doen, ipv een verzorgpony zoeken.
Verder heeft je leeftijd of ervaring niks te maken met de overstap naar paarden: Het gaat meer om je lengte en gewizhct.
Succes ermee!
Tip: Gebruik wat meer structuur in je tekst, het kostte me de grootste moeite om het te lezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:37

Beetje onduidelijk bericht inderdaad. Rij je op een verzorgpony nu of op een manege?
Rij je al wedstrijden, zoniet hoe denk je dan binnen 3 jaar hoger in de dressuursport te rijden. Gaan je ouders een goede pony of paard voor je kopen of moet je het van je krantenwijk doen? Waarom geen E-tje? kan je eventueel mee naar de paarden.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 15:40

nou qua gewicht is een pony beter denk ik ik weeg maar 37 kilo (oeps) en kan sommige fjorden en haflingers gewoon niet aan, ik rijd 1 x per week op een manege, maar voorderest bijna iedere dag op een stal.. een E vind ik niets, ik denk dat het beste wel zal zijn om te wachten een jaartje en dan naar een paard over te stappen.. ik ben inprincipe NU nog niet toe aan een paard, maar ik wil dus liever zelf voorlopig op een d pony blijven rijden? moet ik gaan kijken voor een verzorg d pony? de aanschaf van een d pony lijkt me nu niet meer slim of wel?
Laatst bijgewerkt door Si_monee op 15-04-07 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:43

Hoezo vind je een E-pony niks?

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 15:47

een d pony vind ik qua van alles en nog wat toch iets geschikter als een E pony, ik vind nu of een d pony of wachten en dan naar de paarden.. geen tussenmaat.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:48

Met je 1.54 ben je klein genoeg om voorlopig op een pony te rijden. Ik denk niet dat je binnen een jaar 20 cm groeit. En wat is er mis met een E pony?? In je profiel staat dat je gek bent van de welsh pony? Een welsh cob is (meestal )een E pony.Daarbij mag je tegenwoordig, ook als 18 jarige met een pony, gewoon tussen de paarden doorstarten!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:48

Maar wat zeggen je ouders er dan van? Zij geven de doorslag lijkt me, als je een pony of paard gaat kopen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:10

Ik ben 3 cm langer als jij en groei niet meer Bloos, en rijd een grote D-pony, op de manege en op stal rijd ik ook nog wat pony's van verschillende maten. Ik denk dat je met jou gewicht en lengte zeker nog een tijd D-pony kunt rijden.
Als je een pony gaat kopen, en je vind hem helemaal tegek en hij is 1.50, wil je hem dan al niet meer? Omdat het een E-maat is?

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:15

ja een grote d pony is wel ideaal vriendin van mij rijd met haar 1.68 ook nog gewoon op een grote d pony ziet er normaal uit. Het zou natuurlijk ideaal zijn als er een pony ter beschikking werd aangeboden om iedere dag te rijden etc. nee nwr schijnt ook een goed sporttype te zijn! als hij helemaal te gek is en hij is iets groter maakt het mij niet uit. Maar mijn voorkeur gaat wel naar een D pony uit

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:16

Bolhvj schreef:
ja een grote d pony is wel ideaal vriendin van mij rijd met haar 1.68 ook nog gewoon op een grote d pony ziet er normaal uit. Het zou natuurlijk ideaal zijn als er een pony ter beschikking werd aangeboden om iedere dag te rijden etc. nee nwr schijnt ook een goed sporttype te zijn! als hij helemaal te gek is en hij is iets groter maakt het mij niet uit. Maar mijn voorkeur gaat wel naar een D pony uit

Je negeert mijn vraag gewoon. Volgens mij heb je neit eens d ekeuze om een eigen paard te kopen, anders zou je mijn vraag neit steeds negeren. Ik zou zeggen: Meid, zet een advertentie op MP en zoek een verzorgpony tot je ouders het er wel mee eens zijn of tot je zelf geld genoeg hebt.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:42

Sorry maar ik snap hier geen r**t van...
Ten eerste snap ik niet wat je met je 1e post bedoeld, echt gewoon niet, wat betekent dit bijvoorbeeld:
Citaat:
ik ben zelf 1.54 groot maar oog laat maar zeggen veel kleiner ben dan ook niet groot voor mijn leeftijd (14 jaar)

Bedoel je dat je niet precies weet hoe groot je bent maar denk je dat je zowiezo wel 1,54 bent? Of bedoel je gewoon dat je 1,54 bent?
Met je lengte en gewicht pas je nog makkelijk op een D pony, (of B of C zelfs wat mij betreft)
Maar wat wil je?
Ga je een eigen paard/pony kopen?
Ga je er één verzorgen/bijrijden?
Heb je echt sirieuse wedstrijd ambities?
En zelfs al heb je serieuse wedstrijd ambities, je hebt nog 4 jaar tot je over moet naar de paarden.
Wat wil je met de pony/het paard gaan doen verder?
etc.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:37

ik ben 18 jaar en ben 1.72 en ik rijd nog steesd een D pony en dit gaat SUPER,,,
en rijd er ook nog onderlinge dressuur en spring wedstrijden mee.
en je voelt zelf wel aan je pony of het gaat of niet.. en inderdaad wat LADYMAGIC zegt wat is de bedoeling wat wil je met de pony gaan doen etc.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:48

RT-P --> YRT

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:52

Zelfde vragen als liev_meisjuh.
En het is me nog steeds niet duidelijk waarom geen E pony? Ik heb bijv een net 2 cm te kleine kwpn, die zo tussen de paarden kan starten omdat het dus eigelijk gewoon een "paard" is. Dan ga je toch op een E pony rijden en er tussen de paarden mee starten ofzo, als het om wedstrijden gaat... Als dat de maat is die bij jou past?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:44

Ik ben net zo oud als jouw en net zo groot, en ik heb een kleine (1.40) D-pony en zoals het er nu uitziet groei ik er echt niet snel uit. Ik weet niet hoe groot ze voorspelt hebben dan je gaat worden (bij mij 1.65 ofzo ) .

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:15

Ik ken een vrouw van 1.55 die op de grootste paarden stapt om ze in te rijden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:19

Volgens mij is het enige wat je wilt horen:

JAAAAA!!! Koop een D-ponyyyyyyyy!!!! Koe

Dat maak ik op uit al je posten. Dus waarom vraag je dan nog om advies?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:20

laartjuh schreef:
Ik ken een vrouw van 1.55 die op de grootste paarden stapt om ze in te rijden.

Ik ook:

Afbeelding

1.57m op een paard van 1.76m Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:53

Ik rijd vanaf mijn 14/15 al op paarden. Ben nu 16.5 ong en rijd nog steeds op de paarden. Ben 1.59 en rijdt zelfs op een paard van 1.85 Haha! Doe mij maar de paarden!! Ja

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:37

als je graag op een pony rijd, dan kan je dat de rest van jeleven gewoon blijven doen, dat je nu nog maar 35 kg weegt zal betekenen dat je straks als je volwassen bent, ook niet echt te zwaar zal worden. ik ben zelf 36 jaar en rijd al bijna mijn hele leven op ponys, ik moet er niet aan denken om op een groot paard te rijden.
ikzelf ben 1.76 lang en weeg 62 kg

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:12

zelfde vraag als hier boven (wat is er mis met een e-pony?!) & als je een gewone d-pony kiest kan je er nog wel een tijdje op rijden maar de kans dat je hem ooit weg zal moeten doen is er natuurlijk wel. Tenzij je een fjord of haflinger ofzo neemt. Je moet voor je zelf uitmaken of je op een paard wilt rijden of niet, dat kunnen wij echt niet voor jou doen. Zet gewoon de na-& voordelen eens op een rij! Knipoog

Floorforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:21

Ik ben 1.60. Ik rij op een pony van 1.45 Haha!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:35

en ik ga ook weer zeuren over de E-pony Bloos
wat is daar mis mee? hij is een paar cm groter dan een Dtje. ik heb ook een E (1.54) en ik ben zelf 1.72 en dit past perfect. maar ben je wel echt op zoek naar pony, ik kan dit niet echt uit je reacties opmaken Clown