val na galop

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chiquitatje
Berichten: 38
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: deerlijk

val na galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:13

hallo,

zo'n 2 weken geleden ging ik bij een vriendin paardrijden.
ik ben zeker geen voleerd paardrijdster, ik kan helemaal nog niet goed paardrijden, moet nog veel leren...
ik ging op haar paard voor misschien de 2 of 3de keer. ik ben haar dus helemaal nog niet gewoon, want ik rij altijd op haar pony.
ze vroeg of ik wou endus reed ik met haar paard.
ik probeerde ook draf en dat lukt vrijwel. en toen van draf naar galop, wat ook goed lukte.
ik sprong ook over balkjes, wel nog niet zo hoog! maar ik moest me wel oppeppen om hoger en hoger te gaan springen.
soms gaat ze vanzelf in galop als ik naar de hindernis draafde en dat is altijd heel moeilijk voor mij om te weten wat ik dan moet doen.
het lukte me en ik wilde steeds meer springen, ik was bijna niet meer bang.
toen zei ik vanja, nu zal ik voor d elaaste keer springen en dan stoppen we ermee voor vandaag.
ik ging dus in draf maar opeens begon ze terug te galoperen. ik was bijna aan de hindernis dus moest ik wel verder zetten en dat deed ik ook. ik ben jammer genoeg van haar gevallen en ik was heel hard verschoten. ik had ook last van mijn enkel en mijn schouder.
dat is gelukkig nu gedaan.
nu, mijn vriendin zei vanja, je kan er best nog eventjes terug op gaan en nog wat wandelen zodat je terug vertrouwen krijgt en omgekeerd.
nu, ik vind het wle heel moeilijk om de ovlgende keer terug te draven of te galopperen.
heeft iemand ook al zoiets meegemaakt of weet je hoe ik dit best kan vergeten zodat ik terug op paard kan rijden zoals normaal zonder angst?

nu dnek je misschien, ja 1 keer vanje paard vallen en je durft niet meer? welja, ik ben echt nog maar een beginnertje en het was al een hele tijd geleden dat ik het nog eens deed!

dus hopelijk begrijp jet beetje

alvast bedankt, nikita

Laurens1987

Berichten: 285
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: val na galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:16

Hey!

allereerst beterschap!

Ik zou als ik jou was toch eerst de basis stap, draf en galop onder de knie proberen krijgen, vooraleer je gaat springen ...
Als je angst heb in galop, oefen dan eerst gewoon zonder de springen op je galop.
Als je dan je angst kwijt bent, draaf dan over cavalettibalken, en dan een laag kruisje oid. Daar gaan ze eerder in draf over dan in galop, als ze toch galopeert, hou haar dan gewoon in Lachen desnoods rijd je voor de hindernis een volte.

Ik vind het niet zo verstandig om direct hoger en hoger te gaan springen, vooral als je weet dat je schrik hebt.

Dus leer eerst gewoon wat dresseren, en bouw dan langszaam verder op

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re: val na galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:19

Dit hoort hier niet (maar dat begrijp ik omdat je nieuw bent Knipoog )

Ik ben het eens met Laurens1987

Het is niet verstandig dat je gaat springen (en dan de sprong nog hoger en hoger maakt) als je weet dat je bang bent.

Werk eerst gewoon met het paardje, leer het paard beter kennen, en pas nadat je er een betere band mee hebt kun je beginnen met springen over lage hindernissen en langszaamaan verder opbouwen.

succes

chiquitatje
Berichten: 38
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: deerlijk

Re: val na galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 19:33

sorry, ik weet niet zo goed waar ik alles plaatsen moet Knipoog

het probleem is ook dat als ze voor de hindernis komt ze galopeerd vanzelf doordat ze in wedstrijden (met mijn vriendin) galopeerend over de hindernissen springt en daardoor begtin ze vanzelf te galoperen.

ik zal vanaf nu eerst het draven en galoperen proberen onder de knie te krijgne en als dat lukt pas dan over de hindernissen t egaan!
dankje hoor!

nikita

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: val na galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:07

-> YRT