wedstrijden in gaan, of blijven verzorgen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

myhorse

wedstrijden in gaan, of blijven verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 20:57

heey,,
ik zit met een hele moeilijke beslissing..
ik rij nu al onderhand 3 jaar bij iemand en kan daar voeren, poetsen, rijden heb goede vriendinnen en ze geven me ook gewoon les enzo. ik kan er alles doen wat mijn hartje begeert eigenlijk..
en bovendien zijn het rond de 30 paarden.
maar nu is me aangeboden door iemand, of ik met haar paard de wedstrijden in wou, zij zouden mij begeleiden en lesgeven, ik hoef er zelf geen geld aan uit te geven. als ik wil mag ik ook meer paarden van haar rijden en andere paarden in wedstrijden uitbrengen. maar dat betekend wel dat er bijna geen tijd meer over blijft om nog naar de andere stal te gaan.
zelf wil ik heel graag de wedstrijden in, en zo'n kans krijg ik nooit weer, en de winspunten die ik haal, zijn van mij.. maar aan de andere kant, ik zou het egt niet kunnen missen daar, die gezelligheid altijd, en zou het niet kunnen aanzien als een ander meisje daar rijd en veel lol heeft.. ik zou er altijd mee kunnen stoppen met de wedstrijden als het niet bevalt. ik weet niet wat ik moet doen, de wedstrijden in gaan en hopen in de Z dressuur te komen? of gewoon bij de stal blijven waar ik al reed... Verward

_PaaRdJeS_

Re: wedstrijden in gaan, of blijven verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:46

van mij weet je het al Knipoog.. maar toch.. ik zou voor de wedstrijden gaan en niet voor de schuur waar de paardjes zo weg kunnen gaan als ze er pas zijn.. ik weet hoe veel plezier je daar hebt maar ook hoe supper goed jij kan rijden en je dit aanbod niet kan afslaan.. alleen als je het echt niet wil.. vind jou namelijk een meisje die hoog in de dressuur kan komen en weet zeker dat jij het heel leuk zal vinden

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:50

Ik zou voor de wedstrijden gaan, je kunt hiermee een droom in vervulling laten gaan en je zult het daar ook zeker heel veel plezier in hebben en lol krijgen. Je hebt nu de kans om beter te worden en om te kijken hoever je kunt komen. Ik ben ooit bij mijn wedstrijdstal weggegaan en heb daar nog elke dag spijt van. Daarvoor had ik de keuze om op mijn verzorgarabier te blijven rijden recreatief en clubwedstrijdjes of om mijn schatje op te geven en wedstrijden te gaan rijden, ik heb voor het laatste gekozen en heb mijn arabier natuurlijk veel gemist (ging 1x per week nog langs hem om hem te borstelen) , maar daarvoor heb ik wel héél veel terug gekregen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:51

WD-V -> YRT

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:18

Heb je ooit al wedstrijden gereden?
Hoe oud ben je?
Denk je echt dat dit je laatste kans is?
Ik zou het gewoon eens bij beide partijen voorleggen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:09

Ik zou gaan waar je het meeste leert en waar je hart naar uit gaat. Als ik het zo hoor is dat toch wedstrijden rijden! Zo'n kans krijg je nooit meer en ook daar kan je anderen paarden rijden. Je zal de eerste stal missen, maar je kan altijd eens gaan kijken of in de vakantie een dagje helpen. Je kan gewoon contact houden met die mensen en misschien vragen of je af en toe mag komen.
De kans om wedstrijden te rijden krijg je maar 1x, je leert er weer veel van en het is ontzettend gaaf! Af en toe je grenzen verleggen en nieuwe uitdagingen aan te gaan is goed voor je ontwikkeling om met paarden om te gaan en ze te rijden!

Heel veel suc6 met je beslissing en laat nog even weten wat je doet Knipoog

groetjes Chantal

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:59

_tarja_ schreef:
Ik zou gaan waar je het meeste leert en waar je hart naar uit gaat. Als ik het zo hoor is dat toch wedstrijden rijden! Zo'n kans krijg je nooit meer en ook daar kan je anderen paarden rijden. Je zal de eerste stal missen, maar je kan altijd eens gaan kijken of in de vakantie een dagje helpen. Je kan gewoon contact houden met die mensen en misschien vragen of je af en toe mag komen.
De kans om wedstrijden te rijden krijg je maar 1x, je leert er weer veel van en het is ontzettend gaaf! Af en toe je grenzen verleggen en nieuwe uitdagingen aan te gaan is goed voor je ontwikkeling om met paarden om te gaan en ze te rijden!

groetjes Chantal

Waarom denken zoveel mensen dat je maar een keer de kans krijgt om wedstrijden te gaan rijden. Als je goed bent kom je echt wel ergens iemand tegen die je daarmee wil helpen. Misschien moet je even zelf op zoek maar echt dat gebeurt wel vaker dan eens per leven

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:05

Ik zou persoonlijk voor de wedstrijden gaan, al zou het niet klikken met die paarden, kun je misschien altijd nog terug, en in het weekend, als je een keer tijd over hebt, kun je altijd nog naar je oude adres gaan? het is natuurlijk jouw keuze, denk er geod over na ... de voor en nadelen.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:24

Ik zou ook voor de wedstrijden gaan. Je kunt het bijna het zelfde alleen je kan ook nog wedstrijden rijden..Idd heel goed over nadeken.Mischien is het bij de wedstrijden dinges ook wel heel erg gezellig,maak je daar ook heel veel vriendinnen en vrienden.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:51

Ik zou niet ineens een beslising maken. Ga eens op die andere stal kijken, voel je je daar ook op je gemak? klikt het met de paarden? enz. Als alles goed voelt, en je wilt echt wedstrijden rijden dan moet je er voor gaan!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:57

Ik ben het met dide eens. Ga eerst eens bij die andere stal kijken en rij eens op dat paardje. En als dat niet mag? Dan zou ik er zéker niet heen gaan.
En als ze aan mij die vraag iets anders stellen: Je pony verkopen en met een ander paard de wedstrijden ingaan of je pony houden? Dan kies ik toch voor me pony houden. Die ken je al lang, heb je een band mee en misschien klikt het wel helemaal niet met dat andere paard en dat zit je er toch aan vast Knipoog

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:33

oosterhoff schreef:
_tarja_ schreef:

groetjes Chantal

Waarom denken zoveel mensen dat je maar een keer de kans krijgt om wedstrijden te gaan rijden. Als je goed bent kom je echt wel ergens iemand tegen die je daarmee wil helpen. Misschien moet je even zelf op zoek maar echt dat gebeurt wel vaker dan eens per leven

Ik leg het miss idd verkeerd voor, misschien krijg je zo'n kans nog wel een keer..maar niet vaak....plus je krijgt NU de kans dus dan zo ik het persoonlijk met beide handen aangrijpen. Maar dat is voor ieder verschillend. Je weet nooit of je nog eens een kans krijgt...misschien ook wel niet of is het net wat minder dan die andere....je weet nooit wat op je pad komt....het is leuk om nieuwe ervaringen op te doen en te kunnen leren. Ik zou dan persoonlijk niet wachten tot je misschien ooit nog eens een andere kans krijgt. En waarom zou je nog 10 jaar wachten op een ander aanbod? Maar nogmaals..dat is echt voor iedereen anders! Haha!

myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:40

heey ik heb een beslissing genomen.
ik mogt wel komen kijken bij die stal als ik wou en dat zou allemaal geen probleem zijn.
maar achteraf hoor ik tog wel dat de stal waar ik nu rij, de eigennaar ervan, heeft gezegd dat hij mij egt niet kwijt wou daar en dat ik zo'n lief meisje was die op elke pony stapte zo'n meisje vind ik nooit weer. en toen begon ik te twijfelen, nu houd hij waarscheinlijk een pony waar egt mijn leven vanaf hangt.. breezer.. mijn allesje Bloos die is drachtig en daarmee mag ik de wedstrijdjes mee in van hem, hij bood het zelfs nog aan, je had me smile op me gezicht niet wllen zien Haha! en volgend jaar kan ik altijd nog kijken om tog me eigen paardje te kopen, en dat zou het veulen van breezer wel eens kunnen worden.. de wedstrijden in lijkt me super! maar deze stal kwijtraken? zou ik niet kunnen.. elke dag de gezelligheid.. ik kan doen en laten wat ik wil.. en ook nog wedstrijden erbij rijden! zonder daar weg te hoeven, dat doe ik dan persoonlijk tog liever Knipoog nog bedankt voor jullie advies, ik heb er goed over na moeten denken Haha!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:47

Wat een goede oplossing myhorse!!! Ik had dan ook bij de oude stal gebleven als je toch de wedstrijden in mag en dat met een pony waar je veel mee hebt!! Echt super gaaf!!! Ik wens je veel suc6 en nog heel veel plezier toe!!! OK dan!

myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 21:23

dankjewel! ik weet zeker dat het goed gaat komen:D en achteraf hoor ik ook nog verhalen dat dat meisje waarmee ik de wedstirjden in kon enzo, dat die mij gewoon willen hebben om daar te rijden.. en pas wedstrijden in ga als ik er zelf om vraag, en anders haar pony's rijden, en ze had met de oude staleigennaar gepraat zei ze, maar dat had ze helemala niet.. dus ben achteraf erg blij dat ik voor me oude stal heb gekozen:D tog nog bedankt voor al jullie tips(Y)

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:52

Woow,erg moeilijk ja,ik zou het zelf egt niet weten! Sorry,zou echt niet mijn keus kunnen zijn..Erg moeilijk..Veel succes met kiezen Ach gut