Hoe mijn ouders overhalen wat betreft aankoop van een pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LajOs
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Sittard

Hoe mijn ouders overhalen wat betreft aankoop van een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:39

hOii,
Ik wil heeel graag mijn lievelings pony kopen. Maar ik weet niet hoe ik mijn ouders moet overhalen , hebben jullie een idee?
Alle tips zijn welkom!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:40

Welkom, en als je ouders niet willen, tja ik weet niet. Denk niet echt dat je je ouders kan overhalen.

Maarja, msntaal is trouwens verboden.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:41

ik zou het gewoon tegen je ouders zeggen .
Maar waarom wil je haar kopen ? Kan je der nu niet gewoon borstelen en knuffelen en rijden op de plek waar ze nu staat?
een pony is een hele verandwoordelijk heid

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:43

Ik verplaats het even naar YRT.

Wil je volgende keer je titel ook duidelijker maken, want kan het natuurlijk over van alles gaan

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:45

Ik denk idd dat je eerst voor jezelf de voor en nadelen op een rijtje moet zetten. Ik heb zelf twee paarden en weet hoeveel tijd, liefde en geld erin gaat zitten. Je kunt niet meer ten alle tijden op vakantie als je ziek ben moet je wat regelen enzovoort

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:02

runningkawa schreef:

Wil je volgende keer je titel ook duidelijker maken, want kan het natuurlijk over van alles gaan



Dat heb ik gelijk maar even gedaan.

Aan de TS (topic starter): zou je hier inderdaad de volgende keer aan willen denken?

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Hoe mijn ouders overhalen wat betreft aankoop van een po

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:08

10 jaar zeuren, bij mij heeft het geholpen....

Mariss

Berichten: 3501
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:16

Eerst goed met je ouders doorspreken of het realiseerbaar is, genoeg geld en tijd.
Het is heel wat een paard/pony. Enne
Maar waarom wil je haar kopen ? Kan je der nu niet gewoon borstelen en knuffelen en rijden op de plek waar ze nu staat?
Deze reactie snap ik niet echt. Ik vind het helemaal niet raar dat ze dat zou willen. Jij hebt veel verzorgpaardjes waar je misschien wel bijna elke dag naar toe kan om te rijden + verzorgen. Zij niet, zij heeft alleen de manegepony's. Ook lief, ook leuk, maar niet ècht alleen jou maatje. En je rijdt er ook niet eens elke week op. Als je bijna elke dag op de manege bent, bezig met knuffelen, verzorgen en meehelpen. Snap jij misschien niet hoe groot het verlangen kan zijn als je steeds iemand met een zijn paardje langs ziet lopen. Iemand hoort over zijn verzorgpaardje(s).
Maar ja ze moet wel kijken of het realiseer baar is. Dus met je ouders om de tafel, en het bespreken. Alles doornemen, en kijken of het kan. Als alles is doorgesproken en het blijkt mogelijk, dan zullen je ouders sneller overstag gaan.
Succes..

irissie12

Berichten: 131
Geregistreerd: 05-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:38

nou 7 jaar zeuren en dan ineens komt ie..Nou als er een stalletje is maar misschien kan je eerste een verzorgpony nemen, doordat ik een verzorgpony heb zien mijn ouders dat ik daar heel blij en gelukkig van word.Hebben je ouders al nee gezegd?

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Hoe mijn ouders overhalen wat betreft aankoop van een po

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:43

Bij mij heeft dit geholpen:

Het paardenvirus op mijn moeder overdragen, ze ging eerst zelf op een manege rijden en wilde toen absoluut een pony/paard nu is de pony van mij en heeft ze zelf een veulen gekocht. (bovendien mocht ik voordat ze van mij was ook al bijna elke dag rijden)

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hoe mijn ouders overhalen wat betreft aankoop van een po

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:01

Nou ik denk echt niet dat je je ouders kunt overhalen .. Als hun de pony moeten onderhouden en aanschaffen ja dat kost veel geld.. Ik wil al vanaf me 11 e al een paard helaaas was dit voor mijn ouders te duur.. Ik ben nu 17 volgend jaar als ik 18 ben krijg ik van me vriend me eerste eigen paard hiervoor zal ik hard moeten werken want ik krijg het natuurlijk niet zomaar..

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben laat je ouders er even over nadenken.

RuizSoler
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:50

Ik denk dat je 't gewoon aan je ouders moet vragen, laat ze erover nadenken en vooral niet zeuren helpt nooit!

Jennii

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:44

denk niet dat veel helpt . Het ligt er ook eigenlijk aan wat de reden is dat het niet mag. Als er niet genoeg geld is, ik denk niet dat het dan oplosbaar is . Of je moet de jackpot winnen natuurlijk Als je niet genoeg tijd hebt, en jij vind van wel, ga dan wat vaker naar de manege/verzorgpony en laat zien dat je wel tijd hebt voor een paard

* je ziet, ik heb veeeeel pennys gelezen 'toen ik nog klein was' *

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:41

Gewoon zeggen tegen je ouders, en mischien een verzorgpony evt. zoeken dat je je ouders kan laten zien dat je de verantwoordelijkheid aan kan! Succes!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:31

ga het gewoon zeggen tegen je ouders, heb ook van hun een eigen pony gekregen,. die verzorgde ik toen al ongeveer 3 jaar, en toen hadden ze haar voor mij gekocht heb er niet over gezeurt en overgehaald,. het ging gewoon vanzelf. trouwens , ik heb dr voor mijn verjaardag gekregen een mooier verjaardags cadeau kan je niet krijgen

LajOs
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 13:13

Dank jullie wel voor de typs, misschien is het ook beter om eerst op zoek te gaan voor een verzorgpony. (maar hoe krijg ik dat voor mekaar ). Maar toch al bedankt