eigen pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 00:11

wie weet hoe je je ouders over kunt halen dat je een pony mag...

ik mag niet klagen want ik mag veel pony's (gratis) op de manege berijden..
maar das een pokke end fietsen,,
en.. een minishetlander eet tog niet veel.. en als ik iedere dag een end met hem ga lope dan heeftiej ook niet zoveel land nodig..
tog...!!??
WIE KAN MUN OUDERS OVERHALEN.!!
-x- mona

ps.ik weet dat ut heel verwent klinkt.. maarjaa tis niet fijn dat je beste vriendin een pony krijgt...(zonder er om te vrage) en nu de heledag zit te praten hoe geweldig hij tog welniej is

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:17

ik begrijp dat je het dolgraag wil,en dat het misschien niet zo leuk is als je beste vriendin een pony krijgt en jij steeds moet aanhoren hoe geweldig die pony is.maar aan de andere kant kan ik je ouders ook wel begrijpen als ze zeggen van nee eerst geen pony.de aanschafvan een pony is het duurste niet,maar het onderhoud is echt heel erg duur dat kost bergen met geld.denk maar eens aan stalling,hooi,biks,stro,veearts,hoefsmid en alles wat daar nog bijkomt.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:22

ja dat is 1 kant
de andere kant is
ik heb zelf ook een mini shet
voor 50 euro gekocht hengstje
stalling en weide is gratiz
en hooi krijgen we van de boer
we lopen elke dag een heel eind met ze ( vriendin van me heeft ook een pony)
en krijgen dus voldoende beweging
hoefsmid en wormenkuur enz
betalen me ouders en ik om de beurt
als jij dat ook kan afspreken met je ouders
en een stalling (weide) vind waar je gratiz of bijna niks hoeft te betalen en een goedkoope pony
kan je het proberen?

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 00:24

hehe.. k stel sow snel mogelijk voor aan mun ouders,,

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 00:25

ojaa.. ik begrijp mijn ouders ook wel hoor.

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:30

Ik begrijp niet helemaal in wat voor een situatie jij zit, tussen een vrijstaand huis met grote tuin of weiland erbij is natuurlijk heel iets anders als een rijtjeshuis, maar ik zou het je afraden.

Een goede vriendin van mij heeft ook een mini-shetlander en een redelijk grote tuin en er was zelfs een stukje weiland waar die pony in kon, maar shetlanders eten nog best veel. 's Ochtends kreeg die shet biks, maar nog steeds moest ze er iedere middag 1 tot 2 uur voor uittrekken om die pony te laten grazen. De eerste week is dat niet zo erg, maar als het een keer hard regent of je kunt niet, wat doe je dan met die pony? het is wel een verantwoordelijkheid!

En daarbij zeg je dat je op de manege gratis pony's kan rijden, dat is toch ideaal? Ook al is het een stuk fietsen, je krijgt er wat voor terug. Zo'n mini-shetlander is nou eenmaal niet de meest geschikte rijpony (er zijn natuurlijk uitzonderingen) en moet wel verzorgd worden. En hoe wou je dat met mest e.d. doen? En zoals al werd gezegd wormenkuur, DA kosten en hoefsmid, zijn je ouders bereidt dat te betalen?

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 00:34

klopt.. maar die pony's waar ik op de manege op rijd zijn ook niet zo ideaal... (meestal probleem pony's) en bij ons in de buurt zijn genoeg braakliggende weilandjes

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 01:15

reacties??

Jadeke

Re: eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:02

ik wil ook graag een eigen ponytje

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:08

het is natuurlijk heel leuk een eigen pony, en al sje gratis stalling en weide hebt.. dan kan dat makkelijk...maar dan de kosten...als je ouders dat willenm betalen....dan is er geen probleem..ik heb mijn pony gekregen omdat mijn ouder s ook h eel erg van paarden houden!!! maar somiige

_Suus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:09

hejj..
ik zou het ook graag willen.. maar je moet ook blij zijn dat je op paardrijden mag..
Mijn nicht mag er geen eens op ..
en ik heb een supper lieve verzorg pony en daar ben ik blij meej ..
net een eigen pony .. en die is helemal gratis..
en een Liev sgat..
wat wil je nog meer ..
maar ik begrijjp het wel ik zou ook nog wel eens een eigen pony willen..
Maar ja.. je kan niet alles krijgen en als je alles hebt word het ook weer saai zegt mijn moeder..

maar Mischien kan je ook een klein beje mee betalen ??
en je ouders zoo gek krijgen om een minie te kopen ??..
Ik mag wel een eigen pony als ie vlak bij is en wa ar meerdere rijden..
Alleen wel een klein beetje mee betalen

Gr..
_X_SuUsZ_*_X_

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:32

aur0ra_h0rse schreef:
het is natuurlijk heel leuk een eigen pony, en al sje gratis stalling en weide hebt.. dan kan dat makkelijk...maar dan de kosten...als je ouders dat willenm betalen....dan is er geen probleem..ik heb mijn pony gekregen omdat mijn ouder s ook h eel erg van paarden houden!!! maar somiige

Tja dan is het natuurlijk een ander verhaal als je ouders ook van pony's houden. En er geld aan willen besteden.
Ik heb nu 1 paard en 1 pony..
De stalling, wei en hooi en krullen krijgen wij gratis en voor de verder rest betalen mijn ouders de verzorg kosten.
Maar als ik bijv. dergelijke spullen wil moet ik dat zelf betalen.
En mijn ouders houden niet eens van paarden maar op mijn 6de had ik er eentje... beetje vreemd maar oke!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:28

Alles uitrekenen hoeveel het kost enz. Alles zelf regelen blabla.. Zodat je ouder dat alemala niet hoeven te doen en ze kunnen zien hoe graag jij het wilt.. ?

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 19:20

ja.. mijn ouders vinden paarden dus niks.. en ze snappen dus ook niet hoe onbenullig graag ik zown ding wil hebbe enne we hebben wel een grote lap grond. maar dat is groentetuin en daar mag ik geen pony op zette

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:03

Ik snap het echt niet...Omdat jou vriendin een eigen pony krijgt moet jij er ook maar een...
Omdat jou vriendin verteld hoe geweldig die pony wel niet zal zijn...Jij kan toch vertellen over de pony's die je mag rijden?
En je ouder willen geen pony nouja ik zou zeggen hou op met zeuren. Daar worden je ouders ook gek van, je ouders zullen er een goede rede voor hebben dat je geen pony mag.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:05

Ik mag er ook geen. Nu ja, in principe mag het wel, maar mijn moeder (gescheiden ouders) ziet er nogal tegenop (geld, verantwoordelijkheid, etc.).

Het frustrerende is dat ons huis op een wei staat. Een halve hectare daarvan is van ons, en het andere stuk (ook nog zo iets) is van een neef van mijn moeder.. Maar mijn moeder vond het laten omheinen al duur. (Zo'n 10 jaar geleden stonden er nog koeien op met prikkeldraad, die is inmiddels wel verwijderd natuurlijk, maar dat laten zetten kun je nog vragen aan een neef-boer, maar een paardenomheining is natuurlijk heel wat anders..)

arielh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:06

ik heb wel een eigen pony gekregen maar doe sammen met mijn moeder en moet zelf ook allerlij dingen betalen

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 13:24

@ dundijk..
dat kind heeft nooit paardgereden. en toen ik een x bij hun was vertelde ik dat ik graag een paard zou willen hebben. Waarop haar vader voorstelde dat zij ook wel een pony mogt hebben.!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:54

maar dan nog moet je je wel even verplaatsen in de situatie van je ouders.want je moet de pony wel kunnen onderhouden ook al is de pony klein of groot dat maakt niet uit,een hoop geld kost het zeker

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 14:03

ja. ik snap ze ook wel hoa...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:46

Ik snap dat je 't heel erg graag wilt, maar 't is ook echt pokkeduur
En je moet er elke dag genoeg tijd voor vrij maken etc.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:18

Ik wil het ook ontzettend graag.
Mijn ouders zeggen: Als jij je paardje bij elkaar spaart, betalen wij de stalling. Maar ik heb het gewoon te druk, ik heb ook al 3 geweldige verzorgpony's, wat net zo leuk is en die ik niet wil opgeven! En als je een keer ziek bent of niet kan, bel ik gewoon af. Plus dat een eigen paardje erg prijzig is natuurlijk!

Nee, ik ben tevreden zo!

*Maar natuurlijk speur ik regelmatig rond op marktplaats en spaar ik toch stiekem wel een beetje

welmoedz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:30

misschien kan je beter een leuke verzorgpony zoeken.
als jij een klein shetje neemt moet je er iedere dag mee wandelen als die de hele dag op stal staat of een weitje van 4 bij 4.
Als je een klein shetje neemt moet je er ook een vriendje voor hebben want als je zo'n veulen hengstje hebt(die zijn het goedkoopst) moet die echt bij andere paarden staan ik spreek uit ervaring want mijn verzorgshetje was ook nog maar veulen moest afgespeent worden en gebruikte mij als speelbal en werd heel vervelend,toen die weer bij zijn moeder kwam te staan werd die weer liever omdat als er andere paarden bij staan zijn ze gewoon een stuk socialer.
daarbij komen ook nog de kosten enz,stel hij word een keer ziek en hij moet naar de kliniek.....
Naja suc6 ermee

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 17:42

strak plan.. er staan in de buurt nog 4 mini's.. als ik daar ut baasje van kan vinden dan kan ik die mss verzorge (want dat gebeurt nauwlijks, »nooit geborsteld, te lange hoeven enz enz enz)

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:08

Land ? Land heeft hij wel nodig, hij moet kunnnen spelen met vriendjes, en niet altijd met jou.

En niet veel eten ? licht er maar net aan.

Als je zo een pony wil, meid ga dan speelgoed paardjes kopen.