Hoe moeten die schuine beugelblokjes in de beugels :S

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Hoe moeten die schuine beugelblokjes in de beugels :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:34

Ik heb sinds kort van dei schuinaflopende beugelblokjes, omdat mijn tenen nogal naar binnen gaan staan als ik rijd

Maar nu weet ik dus niet hoe ze erin moeten Dus daarom: Moet het hoge stuk aan de kant van het paard of andersom en hebben jullie nog tips om te zorgen dat ik mijn tenen netjes aan mijn paard kan houden?h

Maaiikii

Re: Hoe moeten die schuine beugelblokjes in de beugels :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:12

Het hoge stuk moet aan de buitenkant en het lage stuk aan de binnenkant(tegen het paard)

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:51

OKe, dank je!

Maris89

Re: Hoe moeten die schuine beugelblokjes in de beugels :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:09

Nevony schreef:
Ik heb sinds kort van dei schuinaflopende beugelblokjes, omdat mijn tenen nogal naar binnen gaan staan als ik rijd

Maar nu weet ik dus niet hoe ze erin moeten Dus daarom: Moet het hoge stuk aan de kant van het paard of andersom en hebben jullie nog tips om te zorgen dat ik mijn tenen netjes aan mijn paard kan houden?h

Je bedoeld zeker naar buiten? Je kan ook a-symmetrische beugels kopen, werken bij mij erg goed!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:32

Ja naar binnen in de richting van het midden van de bak en naar buiten in de richting van het schot verschilt per voet

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:33

haha maar beugelblokjes kosten maar 3 euro en assymetrische beugels net iets meer lijkt me

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:23

5,- euro

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:24

ben je bij de verkeerde winkel geweest werkt het al? ik vind het veel fijner rijden met schuine beugelblokjes, maar ik ben het ook gewend

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:30

Ik vind schuine beugelblokjes echt 1000X niets. Meteen weggooien die prut. Is helemaal niet goed voor je zit en al helemaal bagger voor je enkels.
a-symetrische beugels helpen ook wel en zijn ook 2e hands te verkrijgen (b.v. marloezzke hier op bokt heeft ze te koop).
Maar ik denk dat je gewoon jezelf erin moet trainen. Want het zijn dan niet alleen je voeten die verkeerd staan, maar je hele onderbeen (en misschien zelfs bovenbeen) staat dan verkeerd.
En ik neem aan dat je in je eerste bericht fout getypt hebt? (dat je tenen naar binnen wijzen).

[edit] Je kunt trouwens ook 'op het droge' oefenen om je benen aan de stand te laten wennen. Gewoon af en toe als een mongooltje op je stoel zitten (dus met je tenen naar binnen). Dan kan je op school ook nog af en toe eens werken aan beter paardrijden

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:48

ga je verkeerd van lopen over het algemeen vonnie84, dan houd je die stand veel te veel aan als je dat te lang doet en dan zit je weer met die gevolgen opgescheept. beste is gewoon eraan te denken tijdens het rijden zelf en dat je iemand langs de bakrand hebt staan die je er constant op wijst, word je beetje gestoord van alleen maar goed dan ga je er zelf ook op letten

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:37

Ja, maar sommige mensen kunnen die beweging niet maken. En dan is het goed om het af en toe te oefenen, zodat je spieren die beweging makkelijker kunnen maken.
Ik bedoelde het ook niet zo dat je het tot in den treure gaat oefenen, want dat zou niet goed zijn nee

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:34

dan wordt het een ander verhaal idd

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:35

Ik heb ze ook en vind ze wel fijn.
en oja, als je ze in je beugels doen, moeten ze naar voren wijzen als de beugel gewoon hangt, en aan de rechterkant zitten wanneer je erin zit.
Maar natuurlijk mag het ook links, heeft ook een werking, moet je kijken waar je houding beter is.