Info gevraagd over Leasepony!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Info gevraagd over Leasepony!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 07:54

Naar aanleiding van het andere topic Eigenpony zijden sommige dat een leasepony wel wat voor mij is. Me vader sprak gister een man waarvan zijn dochter ook een leasepony had en legde een paar dingetjes aan mijn vader uit.. *naar mij wou die niet luisteren toen ik erover begon maar naar hem wel.. * Maar goed nu vraag ik er dus wat info over zodat ik dat weer aan mijn ouders kan vertellen.

Ik weet:
Dat je een maandelijks bedrag betaalt
Je geen verdere kosten hebt

Ik wil nog weten:
Hoeveel je dan ongeveer per maand betaalt
Of de pony dan op joun naam komt
Of je helemaal zelf mag weten wat je ermee doet
Waar die dan in stalling staat

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groetjes

Lielle

Re: Info gevraagd over Leasepony!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:14

VMR -> JVMR

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:51

pricilia schreef:
Ik wil nog weten:

Hoe veel per maand hangt er van af wat voor pony het is, hoe hij gestald staat, wat hij kan, voor hoe veel dagen in de week.

Hij zal dan niet op jou naam komen omdat het jou eigendom niet is.

Je zult altijd moeten overleggen met de eigenaar, van de ene eigenaar mag je veel, van de ander een stuk minder.

Waar hij in stalling staat kan ook in overleg gaan. Sommige mensen willen hem gewoon 'thuis' (of op het vertrouwde pension oid) willen houden, andere maakt het niet uit of hij verhuis of niet.

Het hangt dus van de eigenaar af.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:25

ik lease een fjord,deze heb ik zelf wezen uitzoeken,de staleigenaar is hem wezen afrekenen !!
het is helemaal mijn eigen paard,allen staat hij op hun naam,wat ik niet meer dan logisch vind,en hij moet daar blijven staan op stal.
ik betaal voor : paard,stalling,stro, hooi,buitenbak,afspuitplaats,hele jaar door weidegang,dierenarts,harnachement maar €155,- in de maand!

alleen de hoefsmid en krachtvoer moet ik zelf betalen!
superdeal dus !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:44

pricilia schreef:
Naar aanleiding van het andere topic Eigenpony zijden sommige dat een leasepony wel wat voor mij is. Me vader sprak gister een man waarvan zijn dochter ook een leasepony had en legde een paar dingetjes aan mijn vader uit.. *naar mij wou die niet luisteren toen ik erover begon maar naar hem wel.. * Maar goed nu vraag ik er dus wat info over zodat ik dat weer aan mijn ouders kan vertellen.

Ik weet:

Ik wil nog weten:

Groetjes

Bij ons op de manege verschilt dat heel erg, ik vertel dan ook nu hoe het allemaal zit op de manege hier !

Prijs; Ligt eraan hie vaak per week, 3x per week is d8 ik 150 euro!
Op jouw naam; Nee, de pony is in principe niets van jou. Alleen doe je zoveel keer per week de pony, je verzorgt en berijdt em. Soms rijdt de pony diezelfde dag nog, dus nee .. Helaas
Stalling; Gewoon in dezelfde stal op dezelfde manege.

Verder Rijden, poetsen, verzorgen en met een beetje geluk een buitenrit of vrijrijden !

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 13:46

Oke..
Dus eigenlijk licht het aan de eigenaar enz. ?
Een meisje die ik ken nouja ken.. gister vertelde iemand dat dus.. *ik heb er niet echt contact mee* die betaalde maar 120 gulden(toen) voor die pony.. (was een d) en die stond op hun naam dus van de gene die hem least.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:01

dat zou ik erg dom vinden van die eigenaar!
als ze met de noorderzon zouden vetrekke nmet pony,heeeft die eigenaar dus geen bewijs dat die pony van hem is!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:53

Maja het was wel zo.. ik kan er niks aan doen.. dat zei die.. maar ik weet nu in ieder geval dat die dan niet op joun naam komt.. ik werd in verwarring gebracht Dus de prijs licht zo'n rond de 130,- ?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 14:57

Nou ik weet genoeg bedankt

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:48

Ik weet niks meer te zeggen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:52

pricilia schreef:

Ik weet:

het ligt aan de regelingen. Bij een manege oid betaal je meestal een vast bedrag voor zoveel dagen. Bij een particulier kan het zijn dat je bijv. 50 Euro betaald en daarnaast alle onderhoudskosten - je mag hem dan meestal wel op een eigen stal zetten

Ik wil nog weten:
varierend van bijv. 25 Euro + onderhoudskosten tot 250 Euro all in
nee, je krijgt wel een leasecontract waarin alle regelingen staan
dat ligt aan de eigenaar en komt ook allemaal in je contract te staan.
Waar die dan in stalling staatHangt er dus vanaf hoe je het regelt. Soms kun je zelf een stalling kiezen maar dan betaal je dus zelf de stalling + een leasebedrag (dus is duurder dan het onderhoud van een eigen paard). Op een manege moet hij daar blijven staan

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:43

Bij ons is het op de manege als je leased, betaal je 250 euro, bent verder totaal géén extra kosten kwijt (behalve als je er iets voor koopt, wedstrijden etc.). Als je hoefijzers onder je paard wil en hij heeft het niet persé nodig, betaal je die ook zelf. Je mag er alles mee doen wat je wilt behalve verkopen . De lessen zijn dan ook gratis (behalve als je privéles of springles wil).

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:29

ik leas een pony voor 150 euro per maand (stallingskosten)
veder moest ik een eigen zadel hoofdstel enzo hebben en zijn de kosten van de hoefsmit voor mij.
veder als mijn pony iets oploopt wat mijn schuld is krijg ik de halve dierenarts kosten.

dit zijn de kosten die ik heb maar dat is echt overal anders. zoals al gezegt ligt compleet aan de stalling en de mogelijkheden die je hebt. (ik mag dus echt alles met die pony als ik het maar meld).

de pony komt niet op jou naam te staan. zo gauw dit gebeurd ben jij de eigneaar en les je dus niet meer .

veder zal je een leascontract krijgen en moet je duidelijke afspraken hebben over wat je mag (ook op papier zetten).
en zal je moeten overleggen met de eigenaar.

succes ermee

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:37

Oke bedankt