Omdat ik in een nogal penny-bui ben
, en verder toch niets te doen had, heb ik op paint een pensionstal ontworpen
.
Ik heb dit een beetje gedaan met het oog op Natural Horsemanship. Zo zijn er geen stallen, maar staan de paarden 24/7 in de wei in kleine groepjes (ongeveer 4 paarden). De twee paddocks zijn er voor als het te modderig in de wei is, of als je wilt grondwerken met je paard.
De 6 blauwe stallen, daar staat in ''quarantaine-/ wedstrijdstal''. Dit is dus bedoeld voor zieke paarden, en als die er niet zijn, of wat ze hebben is niet besmettelijk, dan kunnen deze stallen ook dienst doen als ''wedstrijdstal'', daarmee bedoel ik dat als je op wedstrijd gaat, en je hebt de dag van tevoren je paard helemaal gewassen en gepoetst en je wilt niet dat hij de volgende ochtend weer vies is, dan kun je daar je paard voor een nachtje stallen.
De poetsplaats is overdekt, maar verder wel open. De spuitplaats is ook overdekt, maar verder wel aan de voorkant open, met warm en koud water.
De groene balken die je aan de zijkanten van de weides ziet, stellen bomen voor, zo krijgen de paarden nog meer beschutting.
De schuil-/voerstal is een gewone schuilstal, maar wel met voerbakken en halsbanden, zodat bepaalde paarden toch het voor hun bedoelde krachtvoer/mueslie kunnen opeten, zonder dat ze worden gestoord door andere hebberige paarden.
De rest spreekt denk ik wel voor zich.
Nu dus mijn vraag: Zouden jullie zo'n stal zien zitten, en wat zou jij eraan verbetert willen zien?
. ik weet niet of ik er zou willen staan, dat hangt ook van de omgeving af, maar misschien dat andere er een duidelijkere mening over hebben