paard of pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

regina

paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 19:31

hallo

ik ben nu (bijna) 13 jaar, 1.66 lang en weeg ong 42 kilo.

ik rijd nu bijna 8 jaar op een pony, een echte beginnerspony waar je niet verder mee komt dan B/L1/L2 niveau.

nu zou ik dus heel graag een paard/pony willen waar ik verder mee kan.

waarschijnlijk nu nog niet, misschien over een paar jaar, als ik een jaar of 15 ben.

ik zal niet veel meer groeien, dus reuze groot ben ik niet, maar wat zou slim zijn.

en andere pony, of gewoon een paard.

mijn zus kreeg toen ook ongeveer een paard, maar die was eigenlijk veel te groot en te sterk voor haar (klikte ook niet echt), dus ik vraag me af wat ik dan zal doen.

bedankt!

venga

Re: paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:57

Lekker pony blijven rijden, gezellig bij de ponyclub. Genieten van je ponytijd!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 20:06

tja... dit vind ik ook, maar zou dus verder willen dan B/L niveau, en mijn pony is daar gewoon niet voor geschikt, gewoon goede leerpony, meer niet. maar als ik nu een andere pony zou kopen, dan moet ie na een paar jaar weer weg wegens 18 jaar, tenminste, moet niet maar je weet wat ik bedoel.

en mijn pony is ondertussen ook 20 jaar, dus kan natuurlijk ook wel eens een keer doodgaan zo onderhand. dus dan zal ik toch naar iets ander uit moeten kijken, dus weet het echt niet.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:33

Je zegt dat je pas als je 15 bent een ander paard gaat krijgen en dan zou ik een klein paard of grote E-pony kopen aangezien je dan op je 18e ook gewoon op dat paard kan blijven rijden.Verder een beetje off topic maar ik denk dat elke pony of paard wel meer kan als een L proefje lopen je hebt alleen wel de juiste begleiding nodig.Succes met beslissen straks.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:44

ehm, beetje vreemd om van je pony van 20 te zeggen dat hij al bijna dood kan gaan, met 20 kunnen de meeste nog makkelijk een paar jaar mee......

maar oke, ik zou als ik jou was zou ik ook gaan voor een grote pony/ klein paard.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:10

Wat maakt het uit. Ik ben 17 en heb sinds m'n 14e een paard. Hij is 1,60 en dus echt een paard, en ik vind dat een perfecte maat voor mij.
Veel mensen zeiden toe tegen mij dat ik nooit bij de paarden kon starten omdat ik pas 15 was en dat tegen allemaal volwassenen moest, maar ik red me prima en heb er lol in.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:52

Dan kies je bijv. voor een leuke Welsh-pony, intelligente, veelzeidige, betrouwbare maar toch temperamentvolle pony's ook heel geschikt voor de sport of bijv. een connemara ofzo. Je bent niet zo heel groot, en ook best licht, dus ik zou voor een D/E- pony kiezen. Bij een paard heb je kans dat die misschien te sterk is, en het staat ook niet mooi als er onder jou voeten nog een heel stuk buik komt. Een paard kan later ook nog. Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:15

Ik ben 1.65 en heb een paard van 1.60. Gewoon bij (kleine) paarden én pony's gaan kijken als je er een wilt gaan kopen. Het zou maar net klikken met een paard terwijl je van te voren bedacht hebt dat je een pony wilt... (of andersom natuurlijk Knipoog )

regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 08:06

ik rijd wel heel af en toe op een fries, die is 1.68 ofzo, en daar sta ik best goed op vind ik zelf, maar ik vind eigenlijk een pony veel beter rijden, dus ik weet het gewoon nog niet.

opzich zou ik best wel een paard willen, maar ik ben bang dat die gewoon te sterk is.

ik ga het eerst nog maar even proberen op die fries denk ik, want dat is een verzorg fries van mijn zus en tante, en die staat bij ons. daar kan ik dus wanneer ik maar wil op rijden, als dat goed gaat, mag ik hem misschien ook wel starten.

mijn zus is 1.58, niet groot dus, zij rijd ook op die fries, alleen luistert ze dan minder goed naar de hulpen, en aangezien ik hele lange benen heb vergeleken bij de rest van mijn lichaam, dan luistert ze bij mij iets beter naar de hulpen.

ik ga het dus eerst maar met die fries proberen, dan kijk ik over een paar jaar wel of ik een paard of pony wil.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:16

Pony's kunnen net zo sterk zijn als paarden hoor. Maar als ze goed opvoed en er goed mee omgaat weten ze niet eens hoe sterk ze zelf zijn omdat ze dat nog nooit hebben hoeven gebruiken, zowel paarden als pony's.

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:30

Ik zelf heb voorkeur voor pony's, zou zelf ook nooit een paard van 1.75 willen hebben ..
Je moet doen wat je zelf leuk vind als je een pony van 1.55 neemt kun je daar nog lang met plezier op blijven rijden hoor Lachen

regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 09:50

jah... dat is waar, als je een kwpn hebt van 1.55 is het eigenlijk toch een soort paard

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:00

Ik snap je vraag eigelijk niet meer zo. Je vraagt wat beter is, een paard of een pony. En vervolgens zeur je alleen maar door over dat een pony beter is. Stel de vraag dan niet als je het antwoord zelf al weet Knipoog

regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 10:15

jah hahah, maar ik wil graag pony blijven rijden, maar ik wil eigenlijk een paard zeg maar....

snap je?

dus dan moet ik toch kiezen, pony of paard, ik denk dat het toch een paard gaat worden van zo'n 1.60

weet het echt niet, heb vrij lange benen, dus...

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:39

nu het nog kan gewoon op je pony blijven rijden? En dan les nemen ofzo? zodat je dan kan proberen verder te komen! En pas als je echt op de paarden kan overgaan dat doen? Dus als je niet meer met jou pony kan rijden ofzo???
je zegt zelff dat je nog graag op een pony blijft rijden dusja dan is het het slimst lijkwt mij omdat gewoon te blijven doen?
ik wil ook nog met mijn verzorgshet rijden.. en soms ook gewoon ff op wat groters Lachen (rijd soms ook met een Epony) dusjah zolang ik nog kan met me verzorgshet en ik het nog wil.. dan blijf ik dat gewoon doen!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:57

ik zou voor een paard gaan.

wie weet groei je nog,en dan ben je te klein voor die pony en dan moet je weer een ander paard hebben.

maarja das je eigen keus Haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:21

Ik zou een e pony nemen, je zus is ook niet zo groot en jij wordt dat dan waarschijnlijk ook niet, en als je die lengte hebt vindt ik het absoluut niet staan op zown groot paard, dus ik zou het bij eentje van 1.55 houden. Kan je makkelijk mee tussen de paarden rijden, zelfs nog iets kleiner zou nog beter staan

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:28

Ik ben nu 15 en rij een paard van 1.68, sinds ik 13 ben rijd ik hem. Er waren mensen dachten dat ik nooit tegen ouderen op kon, maar dat gaat prima en inmiddels ben ik M2. Dus gewoon lekker paard gaan rijden zou ik zeggen! Succes! Lachen

regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 14:15

owkeej, bedankt allemaal, zal het ook eerst nog effe op de fries proberen, dat gaat best goed (vind ik zelf)

EvaSBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:51

blijf lekker op je pony,
een paard is hartstikke leuk hoor maar als je nog 13 bent (ik ook hoor) ben je misschien nog niet toe aan een paard (tenzij het noodgedwongen is)

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:55

Ik ben 14 en ik rijd ook al 2 jaar ofzo paarden, Trekpaarden en ook KWPN-ers. Maar ik blijf pony's veel leuker vinden, en als ik binnen nu en een paar jaar de kans krijg om een paard te kopen dan word het een pony zoals een Fjord of een Welsh D ofzo. Tong uitsteken