Wat kan ik doen tegen deze Verwaarlozing?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9614
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Wat kan ik doen tegen deze Verwaarlozing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 23:25

Hallo allemaal,
ik weet niet meer wat ik moet doen. klinkt nogal hopeloos, maar dat voelt ook zo.
Ik ken een paard dat (staat samen met nog een aantal andere paarden die er minder erg aan toe zijn en wel sterk zijn) wordt verwaarloosd.
Het gaat om een rijpaard, die zonder dek (en geen dik genoege vacht heeft om geen dek te moeten dragen) buiten in een polder staat, zonder enige beschuting tegen wind, kou of neerslag.
Hij wordt nouwelijks, in ieder geval té weinig bijgevoerd, is graatmager en moet nodig bekapt.
Hij is het uitschot van z'n kudde, heeft de laagste rang en daarom krijgt hij ook het minst te eten.
Dit is al het 2e jaar dat hij daar staat ('s winters) (hij krijgt ook niet enige vorm van aandacht of lichaamsbeweging.)

Vorig jaar heb ik de dierenbescherming gewaarschuwd, maar die spelen (waarschijnlijk) doorgestoken kaart met de eigenaar, want die hebben beloofd mij op de hoogte te houden, maar na verschillende malen gebeld te hebben, blijven zij het van zich afschuiven met smoesjes als dat het onvindbaar is..
Elke keer als ik kom vraag ik me af of ie nog wel leeft, en zo ja, voor hoelang. je kan hem zo omblazen, zo mager, geen spieren meer, en het is zo'n schat...

wie o wie kan helpen?

Selo
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:31

Ik zou misschien eerst een naar de dierenarts gaan... Die dierenbescherming van jullie klopt dan ook niet helemaal.. Er is vast wel ergens een 'hoofd bureau'van dierenbescherming die je kan waarschuwen? Ik weet het niet... Maar deze mensen hebben geen recht op zulk werk...

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:48

Het lijkt me raar dat de dierenbescherming met die eigenaar onderhandeld oid. Ik zou gewoon net zo vaak bellen en doordrammen tot ze er wel wat mee doen, als het echt meldwaardig is.

BarbaLala

Berichten: 9614
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:12

ik heb al regelmatig gebeld met de dierenbescherming, keer op keer verkondigen ze dat ze er nog niet mee bezig zijn geweest of iets dergelijks als ik eerder zei.
en inderdaad klopt er niet veel van de dierenbescherming in de buurt

Spoec
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:45

Uhm.. Tjah.. ik ken het geval, alleen ken ik de eigenaar wel en heb ik daar gewoon gezeurd..
Mss ook een tip, spoor zelf de eigenaar op, en probeer zo iets te regelen.
*wel oppassen voor boze eigenaren die vinden dat je je er teveel mee bemoeit*
En anders de pony stiekem bijvoeren.. ? Bloos! Dit heb je niet van mij Bloos!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:00

LoveJoew schreef:
Uhm.. Tjah.. ik ken het geval, alleen ken ik de eigenaar wel en heb ik daar gewoon gezeurd..
Mss ook een tip, spoor zelf de eigenaar op, en probeer zo iets te regelen.
*wel oppassen voor boze eigenaren die vinden dat je je er teveel mee bemoeit*
En anders de pony stiekem bijvoeren.. ? Bloos! Dit heb je niet van mij Bloos!


NOOIT zomaar de pony bijvoeren.
Ik vind het evt. opsporen van de eigenaar wel een goed idee...vraag het eens aan de eigenaar zelf. Misschien is het wel zo bij de dierenbescherming dat er heel veel meldingen over dat paard binnenkomen maar dat het paard misschien iets heeft (gehad) o.i.d. Ik denk iig niet dat een dierenbescherming met mensen zo gaat onderhandelen.....

Niety

Berichten: 143
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:21

Mischien moet je een volwassene laten bellen? Die heeft mischien meer invloed.. ik vind het ook stom hoor maar volgens mij wordt de klacht dan eerder serieus genomen bij de dierenbescherming... Laat je weten hoe het afloopt? Veel succes ermee! Wel super dat je zo goed bent voor onze edele viervoeters OK dan!

BarbaLala

Berichten: 9614
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 14:36

spoekie schreef:
NOOIT zomaar de pony bijvoeren.
Ik vind het evt. opsporen van de eigenaar wel een goed idee...vraag het eens aan de eigenaar zelf. Misschien is het wel zo bij de dierenbescherming dat er heel veel meldingen over dat paard binnenkomen maar dat het paard misschien iets heeft (gehad) o.i.d. Ik denk iig niet dat een dierenbescherming met mensen zo gaat onderhandelen.....


Ik voer ook nooit zomaar een beest bij, maar ik kom wel eens langs 'm en dan krijgt ie gewoon paar stukjes paardenbrood, of een worteltje.
Ik weet wie de eigenaar is, maar daar schiet ik nils mee op. het is nogal moeilijk, maar de eigenaar kan ik hierop niet zelf op aanspreken.
ja mijn moeder heeft dus de dierenbvescherming gebeld, niet ik.
ik weet dat het paard niks heeft gehad of heeft.
hij heeft ongeveer een jaar/ 1/2 jaar op mn stal gestaan, en werdt toen weer bereden. hij had toen ook al geen spieren meer, omdat ie toen ook al jaren niet was bereden of wat. het ging weer wat beter met 'm toen de eigenaar ruzie kreeg met de berijder . ja en toen issie gekomen waar hij nu is.
maar het is echt dat de dierenbescherming hier soms laks is, of de eigenaar dekt. tis niet zo'n beste inspecteur. schande.

BarbaLala

Berichten: 9614
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 14:36

maar bedankt voor jullie meedenken.

Hessiej

Berichten: 42
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:05

Hoihoi,

Wat verschrikkelijk en wat goed dat je dat opmerkt.

Als de dierenbescherming niet meewerkt zou ik de dierenbescherming in een andere plaats bellen. Of inderdaad de dierenarts zoals al gezegd. Verder kun je proberen de eigenaar erop attent te maken, als diegen wil luisteren en anders weet ik het ook niet.

Succes!!

OK dan!

BarbaLala

Berichten: 9614
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 21:49

Thnx, ja de eigenaar werkt dus niet, en ook het landelijke nummer van de "DB nioet. misschien idd een dierenarts ja.

inib
Berichten: 358
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:36

Probeer het eens via de politie te spelen, als die erop ingaan schakelen ze de dierenbescherming wel in en moet die komen.

BarbaLala

Berichten: 9614
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:33

nieuwe gebeurtenissen;

Intussen is de DB nog een keer gebeld.
nu blijkt dat ze zijn wezen kijken, maar dat de paarden in prima conditie verkeerden, zo werdt ons verteld Verward
de brokkeligheid van de hoeven hoorde bij het ras, 1 paard had zomerexceem, maar daar was niks aan te doen Verward
en de meldster had zich vergist, werdt ons ook nog even gezegd.. Bloos!

toen maar even gevraagd wanneer de controle dan had plaats gevonden, dat bleek pas deze zomer te zijn geweest!
beetje laat misschien, plus dat in de zomer natuurlijk geen ondervoeding is te constateren in verband met de groene weide..

We hebben er nogmaals een melding van gemaakt, omdat het dus alweer fout gaat, en hij constant ballanceerd op het randje leven-dood.
ook had de DB naar de andere paarden gekeken ipv het desbetreffende paard! Bloos!

ow ow ow.
hoe moeilijk kan het zijn je in te houden! Boos!

o en er werdt bij onze 2e melding verteld dat dat waarschijnlijk zinloos zou zijn, omdat we ons zopuden hebben vergist...

ik ben héél benieuwd wat nu....

Arm dier