Poepruimen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Poepruimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:00

Bij ons op de manege moeten we altijd na het rijden poepruimen, maar vaak is daar altijd een beetje ruzie over dat de eene het altijd moet doen en de ander nooit enz. Nu hebben we een schema haha niet dat daar iemand zich aan houd Scheve mond
Maar doen ze bij jullie ook poepruimen of niet?? Tong uitsteken

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:11

Dit zijn inderdaad makkelijke onderwerpen om discussies en ruzies onderling op een stal te krijgen........
Bij ons is het zo dat je de stal mest en de bak leeghaald voor het rijden, de paarden staan overdag namelijk in de bak, dus dat is wel zo makkelijk om het voor het rijden te doen, én het is een stuk beter voor de bak en het behoud van je bodem OK dan!
Soms heb ik mazzel, soms Geke, soms wij allebei als haar vader vrij is, maar het wordt wel iedere dag gedaan Lachen

ashleey

Berichten: 129
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:12

Scheve mond als je zoiets op een manege moet doen :/
ik vindt dat niet normaal Tong uitsteken
ze kunnen het zelf toch wel Verward
maar tsja bij ons op de manege hoeft dat net Schijnheilig

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:16

Het lijkt me wel logish toch dat je je eigen mest opruimt als je gereden hebt, maar als wij ponyclubles hebben dan rijden we dus met z'n alle en dan is het niet eerlijk als steeds maar de zelfde dat moeten doen en daarom is er een schema maar niemand houd zich daaraan..
En wou ik wel eens weten hoe jullie dat dan doen Tong uitsteken Knipoog
Maar op veel manege's laten ze de mest gewoon liggen...

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:13

ashleey schreef:
:\ als je zoiets op een manege moet doen :/
ik vindt dat niet normaal Tong uitsteken
ze kunnen het zelf toch wel Verward
maar tsja bij ons op de manege hoeft dat net Schijnheilig

Ja, maar jij vindt niks normaal!!! Het hoort erbij net zoals uitmesten, maar ik denk dat jij daar vieze handjes van krijgt!!!

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 23:37

Ja zo gaat dat bij ons ook altijd Tong uitsteken

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:44

Wat stom...Meerdere handen maken licht werk Knipoog wat maakt dat nou uit? Ik heb het trouwens nog nooit (op de manege) hoeven te doen, de bak wordt daar altijd gesleept, bij m'n vader doe ik het wel Knipoog Maar kunnen jullie niet een schema maken idd? van om de week mesten die & die uit ,etc?

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:45

jah, bij ons moet dat ook. Logisch je moet toch ook je zadel je paard enz. opruimen. En ik weet hoe het is om altijd ander mans stront op te ruimen! (ik werk bij de mange) En dat is heel erg irritant!

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 23:56

Ja, en op heel veel manege's doen ze dat niet, dan wordt de zand toch helemaal zwart van alles mest enzo Verward

TurboBoem

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:58

Mijn mening is dat ik poepruimen onnodig is. Het verteert wel, en de paarden lopen er zo overheen, dat er weer zand overheen komt, en het zo vertrapt wordt en je er ziet er niks meer van.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 01:34

TurboBoem schreef:
Mijn mening is dat ik poepruimen onnodig is. Het verteert wel, en de paarden lopen er zo overheen, dat er weer zand overheen komt, en het zo vertrapt wordt en je er ziet er niks meer van.


Zo is het bij mij op de manege ook! Lachen En het zand is nog mooi helder, helemaal niet goor Knipoog

Heel soms word het geruimd, maar naar mijn iedee echt bijna nooit.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 02:28

TurboBoem schreef:
Mijn mening is dat ik poepruimen onnodig is. Het verteert wel, en de paarden lopen er zo overheen, dat er weer zand overheen komt, en het zo vertrapt wordt en je er ziet er niks meer van.

Bij een gewone zandbodem misschien,
Maar bij een witte bodem is het wel noodzakelijk om poep te scheppen, anders is je bodem na een paar jaar niet dezelfde kleur meer...

Bij ons op stal moeten we ook poepscheppen hoor. Ik vind het de normaalste zaak van de wereld. Er ligt net een nieuwe mooie bodem in, en die willen we graag zo houden.

TurboBoem

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 02:33

Angeliek schreef:
Bij een witte bodem is het wel noodzakelijk om poep te scheppen, anders is je bodem na een paar jaar niet dezelfde kleur meer...

Bij ons op stal moeten we ook poepscheppen hoor. Ik vind het de normaalste zaak van de wereld. Er ligt net een nieuwe mooie bodem in, en die willen we graag zo houden.


Hoezo is dat noodzakelijk? Paarden brengen er genoeg andere troep mee naar binnen, en je kunt wel proberen zo'n nieuwe grond mooi te houden, maar na 1 rit eroverheen is dat zo weer verpest. Wat maakt het ook uit dat het verkleurd? Tuurlijk iedereen wil het mooi houden, maar dat lukt je nooit. Maar persoonlijk vind ik het niet noodzakelijk om dat zo nodig in dezelfde kleur te houden, want alles verkleurd, en dat hoeft niet te komen doordat je de poep niet schept. Je zegt dat het dan na een paar jaar niet meer dezelfde kleur heeft, en dat lijkt me nogal wiedes. Maar ach, ieder zijn mening niet? Ik maak hier geen punt van, maar ik moest er ff mijn mening over kwijt. Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 02:41

Bij het van stal halen krabben wij de hoeven uit. Dus veel zou er niet in de bak komen. En als je kijkt hoeveel pensionklanten er dagelijk rijden in de bak,zal er aardig wat mest in de bak liggen, en het is een kleine moeite om het even op te ruimen. Als ik een eigen stal had, zou ik het ook zo doen.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:33

Angeliek schreef:
Bij het van stal halen krabben wij de hoeven uit. Dus veel zou er niet in de bak komen. En als je kijkt hoeveel pensionklanten er dagelijk rijden in de bak,zal er aardig wat mest in de bak liggen, en het is een kleine moeite om het even op te ruimen. Als ik een eigen stal had, zou ik het ook zo doen.


OK dan!

ashleey

Berichten: 129
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:31

ik vindt trouwens stront zo stinken ik weet niet hoe het komt maar daarom mest ik alleen maar mijn eigen paard of verzorgpaard uit voor de rest voor niemand !

ashleey

Berichten: 129
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:34

jha als ze de mest gewoon laten liggen vindt ik het ook niet normaal !!!!! alleen er zal toch wel is 1 keer schoon gemaakt moeten worden sommige kinderen bij ons op de manege geven zich vrijwillig aan maar dan mogen ze gratis 1 les rijden maar ja dat is hun keuze ik heb me wel is een week vrijwillig gezxet was heel leuk het rijden voor al je mag dan naar keuze paardrijden Knipoog;):j

Fieneke
Berichten: 94
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: beerse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:04

Bij ons op de manege hoeft het niet , maar als het wel zou moeten gebeuren zou ik het met plezier doen. Die beestjes kunnen het niet zelf he ....

Joyceie

Berichten: 179
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Heiloo [N-H]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:55

Wat een bulshit Scheve mond (mijn mening):P

Bij ons op de manege doen ze het zelf, het zijn toch ook hun paarden dus waarom zouden wij het moeten op ruimen?

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:02

Vroeger gebeurde het wel op de manege...
Op een gegeven moment werd het niet meer gedaan.... Nu doet de instructrice het...

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:46

Bij ons op stal moeten we gewoon onze eige paardenpoep opruimen als ze poepen en ook je eige weilandje..
maar op een manege ? Tong uitsteken

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:57

Bons op de manege hoeft dat niet.

Maar als dat zou moeten en dan ierdereen omstebeurt ofzo (als je met zijn 6se rijdt ben je 1 keer in de 6 weken aan de beurt. zou ik niet zo moeilijk over doen.)

Of gewoon even snel met zijn allen ben je zo mee klaar.

maanmeisje

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:36

wij moeten wel ons vuil opruimen van het poetsen. Dus alles wat jij in de gang vies hebt gemaakt (hoefuitkrabspul, haren enz).
ik vind het niet eens vies werk! Het is toch gewoon nooodzakelijk dus dan doe ik het maar. Paarden verzorgen is niet alleen maar leuk werk hoor!
Een kennis van mij heeft ook een paar paarden en hij ruimt alle poep op...met zijn handen!!(wel handschoenen aan hoor!) iehiel!! dat vind ik dan dus wel weer vies..

rieteke

Berichten: 60
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:11

heejjjjjj
nee bij ons niet hebben ze wel een keer geprobeerd volgensmij
wie zich er aan hield kreeg ee ngratis les maar ja moet je nooit zeggen gingen ze ruzie maken wie het mocht doen

ChubbyCheeks

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:40

En dit soort dingen heb ik nou weinig last van! Tong uitsteken Toch nog een voordeel als je paarden alleen in het weiland leven en je geen bak hebt! Knipoog Maar een bak hoef ik niet, ben meer een liefhebber voor buitenritten...Lachen