Hoe komt een 13jarige aan geld??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:22

ik ben ook 13 en wou extra geld hebben dus ik heb nou ook sindskort krantenwijk....ik moet vrijdagmiddag kranten vouwen even en dan zaterdag ochtend brengen en dan zaterdag of zondag of maandag folders vouwen en dan mag ik zelf weten wanneer ik die breng maar niet later als dinsdag dus dat zou je misschien wel kunnen lukken...

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:59

melanie__b schreef:
Als 13 jarige kun je niet zelf een paard onderhouden, anders had ik er al lang een, verzorgpony is veel betere optie op onze leeftijd Knipoog


Dat is natuurlijk niet helemaal waar...als je moeder ook paardrijd is een eigen paard zo gefikst Tong uitsteken Nee hoor....me moeder is iets later gaan rijden maar daardoor heb ik een stapje voor....ik heb wel 500 €uro meebetaald en daarvoor heb ik wat werkjes gedaan....onder andere een tijdje een ochtendkarnt overgenomen in de vakantie...als iemand op vakantie gaat kan je het misschien even overnemen....tikt lekker aan!

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 02:09

Nou ik denk dat de quote van Melanie___B toch wel wat heeft.

Ik denk niet dat je op die leeftijd een paard (of pony) kunt onderhouden.

Het is voor mij al een hoop geld iedere maand, laat staan voor een 13-jarige.

hessy8

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:51

je kan wel degelijk zelf sparen dat ddeed ik ook toen ik elf was
een aantal keren had ik zoveel geld en ik heb ook een keer bijna een shet gekocht
op een dag had ik eindelijk voorelkaar gekregen dat ik een pony kreeg als ik een goed rapport had dan was ik dus 13
maar dat is niet doorgegaan ik ben nu nog 12 en heb de liefste verzorgshetlander gevonden Haha!
dat raad ik je echt aan
voordelen:
1.het kost me niks(aleen koop ik wel heel veel spullen voor haar)
2.je hoeft er niet altijd heen
3.als ze ziek word hoef je niet te betalen
4.het is erg leuk en gezellig
nadelen
1een eigen pony is echt van jou en dat gevoel voelt heel erg goed aan Knipoog
2.je kan er lekker alles zelf over bepalen(met steffie mag ik dat ook al bijna allemaal)
3.je kan ermee naar wedstrijden keuringen ponykamp enzz.

maar het kan wel als je miss met je ouders afspreekt dat zij de dierenarts betalen.
als je dat voor elkaar krijgt moet je hwet zeker doen

ik spaar nu voor later dan koop ik een paardje
maar nu blijf ik bij shetten Pling OK dan!

djerada
Berichten: 543
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:02

Stip 1: Zeuren om ZAKGELD!! Tong uitsteken Tenzij je ouders dat natuurlijk niet willen he?
2. Bij Distriq kun je veel verdienen en hoef je niet heeeeeel veel te bezorgen en kan in je eigen wijk!! volgensmij is de site: www.distriq.nl
3. Volgensmij mag je wel kleine klusjes doen in winkeltjes.... Als je mazzel hebt tenminste! Knipoog Vraag bij winkeltjes of je eventueel daar kan komen werken.
4. Start een kleine hondenuitlaatservice... Kan goed verdienen, hoor! Haha!
5. Doe vaak heitjes voor karweitjes voor je ouders (niet dat je dan na een week miljonair bent, hoor! Haha! Tong uitsteken )
Misschien heb je wat aan deze tips!!
Groetjes YerrY en SUK6!

P.S. Word lid van de nationale postcodeloterij!! Tong uitsteken Haha! haha!

Horseslover2
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:59

Ik doe wel klusjes maar dan niet voor geld. Ik ga dan in de wijk honden uitlaten en soms krijg ik dan snoep ofzo, maar ik ga niet om geld vragen want ik ben al blij dat ik zlef met de hond mag lopen. Nu doe i dat niet meer want ik heb het veelste druk op school, maar asl er weer vakantiw is ga ik wel weer honden uitlaten. je kan zelf ook een krantenwijk doen of je zegt tegen je ouders voor meer zakgeld en en klusjes in huis doen en daarvoor geld krijgen zoiets dus,, Lachen

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:14

begin er niet aan!!!
mijn vriendin heeft ook een pony gekocht, t is dan wel een shetlander, maar als die nu koliek oid krijgt, kan ze dan niet betalen! Dat heb ik haar ook gezegt, maar toch koopt ze een pony, vroeg of laat zal ze er wel achter komen, dat een pony onderhouden duurder is dan dat je met een krantenwijkje krijgt! ik zou gewoon nog maar even door sparen als ik jouw was.

Pony_Girl
Berichten: 71
Geregistreerd: 09-12-04
Woonplaats: Bathem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 12:21

Nou hier (eindelijk) weer een reactie van mij

Bij ons in de buurt ging ik ook altijd honden uitlaten samen met me broertje.. en hier krijgen we dan snoep ervoor..(ik hoef er eerlijk gezecht ook geen geld voor) Nu we zelf een hond hebben laten we geen honden in de buurt meer uit.. ik wil dus wel een folderwijkje gaan doen.. ene raad eens ik heb gratis stalling gevonden!!! *LOL* *LOL* Pling OK dan! nu me ouders nog even ompraten dat ze de DA betalen(of kan ik dat nu zelf Verward ) dan kan ik dus een shet(of a pony) kopen!!

Groetjes

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:05

Wat als je pony koliek krijgt? En geopereer moet worden, dan is die paar euro van een kranten wijk niet genoeg hoor, dat kost een paar duizend euro ......

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:13

je hebt gratis stalling, daar naast moet je nog voer betalen, hoefsmid, DA kosten, wormenkuren, etc. etc. meid, begin er niet aan, want ik denk niet dat je je ouders zo gek krijgt dat ze even de DA kosten gaan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:20

En je hebt nu gratis stalling
Wie weet wat er gebeurt en de stalling waar je staat is niet meer beschikbaar en je moet naar een gewone stalling?
oeps..probleempje

Bij alle andere dingen opgeteld, kost je aardig wat centjes
of het is wel een heel goede krantenwijk Haha!

Als je ouders er niet echt achter staan, niet aan beginnen.

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:20

Als ik jou was, zou ik nog maar even goed op zoek gaan naar een verzorgpony.
Om een paard te kunnen onderhouden, heb je een sterke financiële constructie nodig.
Niet dat je elke maand maar weer moet afwachten of je de hoefsmid dit keer wél kunt betalen.
Het moet helemaal zeker zijn dat je echt iedere maand geld genoeg hebt om voer, hoefsmid e.d. kunt betalen.
Daarnaast moet je ook iedere maand wat opzij kunnen leggen voor eventuele dierenartskosten.
Realiseer je goed dat je een pony niet kunt kopen voor de lol en als dan blijkt dat het toch niet bevalt je 'm zomaar weer even binnen een paar dagen verkoopt.
Denk dus eerst maar eens heel goed na voordat je de zorgen van een paardje op je neemt !

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:56

neem een eigen honden uitlaat bedrijf Knipoog
dat had ik ook en verdiend wel goed

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:23

je kan auto`s gaan wassen.. en daar 5 euro voor vragen doe ik ook... een verzorgpony is misschien ook een optie

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:22

Ik begon op m'n 13e met een folderwijk, ben nu 14 en doe het nog steeds!