paarden verzekering waar vindt je dat

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisjeapel
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: apeldoorn

paarden verzekering waar vindt je dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 00:46

hallo ik heb een pony gekocht van 2 jaar nu 1,25 maar wil har verzekeren wie weet waar ik dat kan doen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:09

Je kunt even bellen met verschillende paardenverzekeraars. Ik weet zo de Interpolis, Amev-Hippo, en de Eerste Friese Onderlinge. Ik persoonlijk zou de Amev-Hippo doen.

http://www.amev-hippo.nl/

Op de website is wel een telefoonnummer te vinden.

ilonka

Berichten: 125
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:45

Ik zou als ik jou was alles een beetje vergelijken met elkaar.
De min en de plus punten.
Je heb ook nog www.efo.nl

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:07

interpolis is der ook nog Knipoog.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:05

Interpolis

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:52


andorrah
Berichten: 64
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:24

Belli schreef:
http://www.fairmount.nl
http://www.catherinedebuyl.nl

die zijn heel goed, heb beide al gehad!!!


Ik heb hele andere ervaringen met catharine de buyl insurance en ik raad dan ook niemand deze verzekering aan. Ze proberen onder hun verplichtingen uit te komen en als je met een risicopaardje blijft zitten dan proberen ze vanalles om je bij hun verzekering weg te jagen. Dit vind ik ronduit schandalig. Ik heb dan ook geen goed woord meer over voor deze paardenverzekering.

Groetjes Nicole

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:30

andorrah schreef:
Ik heb hele andere ervaringen met catharine de buyl insurance en ik raad dan ook niemand deze verzekering aan. Ze proberen onder hun verplichtingen uit te komen en als je met een risicopaardje blijft zitten dan proberen ze vanalles om je bij hun verzekering weg te jagen. Dit vind ik ronduit schandalig. Ik heb dan ook geen goed woord meer over voor deze paardenverzekering.

Groetjes Nicole


Ik heb bij vrij prijzige paarden altijd Catherine De Buyl gehad, en heb er nooit problemen bij gehad, maar heb nog geen risicopaard gehad, ze appreciëren het dan blijkbaar wel als je paard op echt alles superoké is.

Veel topsportruiters hebben deze verzekering, het is me aangeraden door één, dus vertrouwde ik dat en ik gebruik ze nu ook, al is fairmount zeker ook goed!!!

Maar ja ieder heeft zn eigen ervaringen he Knipoog

Groetjes

andorrah
Berichten: 64
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:41

Teresa is een puur egyptisch volbloed arabier , een paardje dat in de hogere prijsklasse valt.
Ookal behoorde ze niet tot een hogere prijsklasse dan nog behoort de verzekering bij schade uit te betalen.
Door een blikseminslag in de stal is mijn paardje voor 75 % verbrand.
Vandaar dat ze tegenwoordig een risicopaardje is.

Jij schrijft:
maar heb nog geen risicopaard gehad, ze appreciëren het dan blijkbaar wel als je paard op echt alles superoké is.

Dus na een schadegeval moet je het maar bekijken, bij deze verzekering?
Nee voor te betalen ben je goed, uitkeren ho maar!

En let op mijn woorden: een gewaarschuwd man/vrouw telt voor 2

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:06

andorrah schreef:
Teresa is een puur egyptisch volbloed arabier , een paardje dat in de hogere prijsklasse valt.
Ookal behoorde ze niet tot een hogere prijsklasse dan nog behoort de verzekering bij schade uit te betalen.
Door een blikseminslag in de stal is mijn paardje voor 75 % verbrand.
Vandaar dat ze tegenwoordig een risicopaardje is.

Jij schrijft:
maar heb nog geen risicopaard gehad, ze appreciëren het dan blijkbaar wel als je paard op echt alles superoké is.

Dus na een schadegeval moet je het maar bekijken, bij deze verzekering?
Nee voor te betalen ben je goed, uitkeren ho maar!

En let op mijn woorden: een gewaarschuwd man/vrouw telt voor 2


Wow!!! Dat wist ik niet!!! Dan moeten ze het zeker uitkeren!!! Maar dan moet je wel zéker tegen brand verzekert zijn he!!! Maar dat zal dan wel geweest zijn! Goh meis, veel sterkte...

andorrah
Berichten: 64
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:40

Ja ik was daarvoor verzekerd.
En daarna probeerden ze mij weg te pesten door telkens de polis aan te passen en er vervelende teksten boven te zetten zoals:

iedereen die een paard heeft, heeft de hemel op aarde maar die moet zorgen dat het voor het paard een hemel is en geen hel



Die bewuste dag toen ik om het dossiernummer vroeg, zeiden ze me dat het me alleen maar om het geld ging. Als dat zo was dan had ik teresa er niet bovenop gebracht en had ik haar een spuitje laten geven. Bij dood moeten ze namelijk ook uitkeren. Maarja het gaat me om mijn paardje, dat is veel belangrijker.

Vandaar dat ik de mensen die het horen willen ook wil waarschuwen tegen deze verzekering.

Nu heb ik de paarden via risicobeheer (nl) bij amev verzekerd. Daar had ik de paarden voordat ik naar belgie ging verhuizen ook verzekerd en die hebben mij altijd goed geholpen en meteen een betaling gedaan wanneer nodig. Over deze verzekering ben ik dik te vreden terwijl er misschien andere zijn die ook weer een andere ervaring hebben. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een verzekering het zo bont maakte als catharine de buyl insurance. Echt gewoon te belachelijk voor woorden!

inib
Berichten: 358
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:19

Het ligt er ook een beetje aan wat voor pony/paard je hebt, als je niet al te hoog wilt verzekeren ben je meestal het goedkoopst uit bij een paardenfonds, volgens mij zit er in Vaassen een maar dat zou je in de buurt moeten informeren, vroeger had elk dorp haast een fonds.