aan het overschakelen naar dressuur amazone??

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

aan het overschakelen naar dressuur amazone??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 22:16

vroeger was het zo van: gewoon een buitenrit maken, lekker rotzooien met je pony (knotjes maken, of tewijl: het lieve pennymeisje Tong uitsteken )
maar nu begin ik steeds serieuzer te rijden, vind ik het niet meer erg om een paard altijd op stal te zetten (vroeger vond ik dat een beetje zielig) en word ik steeds kritischer, ook wil ik verder gaan komen over een tijdje in de sport. natuurlijk heb ik nog steeds veel lol met paardrijden: buitenrijden enzo, maar volgens mij ben ik aan het overschakelen naar de echte dressuur amazone (ik ben er nog lang niet hoor Tong uitsteken )
hebben meer kinderen dit??

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:19

loesjuhh schreef:
vind ik het niet meer erg om een paard altijd op stal te zetten (vroeger vond ik dat een beetje zielig)

Dat is nog steeds zielig!

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:20

Wat heeft dat binnenzetten met dressuur te maken. Bij mijn meervoudig lichte tour instructrice staan de paarden de hele dag in een groep buiten hoor! Worden ze blij en tevreden van!

boefjeloverr
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Zaamslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:05

mijn verzorgpony staat een hele dag in de wei pas savonds laat gaat hij op stal en sochtends vroeg er gelijk weer af en weer op de wei
maar wat heeft dat te maken met dressuur???

vilana
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Alken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:19

natuurlijk hebben de meeste kinderen dat. bijna iedereen gaat zich als hij ouder word meer richten op prestatie!
maar waarom moet je daarvoor je pony op wei zetten???? Hij heeft nog altijd zijn vrije beweging nodig! dat is trouwens zeer belangrijk!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 17:36

ik bedoel ermee; dat ik vroeger niet alles zo kritisch bekeek, nu doe ik dat wel.
natuurlijk vind ik dat een paard in de wei moet kunnen staan (dat heeft ook niks met dressuur te maken) maar vroeger vond ik dat erger dan nu.
dus dat bedoel ik!
ik zou een paard ook nooit de hele dag op stal laten staan; vroeger vond ik het bijvoorbeeld al zielig bij gewoon stalpaarden ook al gaan ze elke dag een uur de wei in. en nu snap ik ook dat als je paard de mogelijkheid heeft om elke dag naar buiten te gaan (hoeft ook niet persee elke dag) het niet zo heel erg is als je paard op stal staat.
Laatst bijgewerkt door loesjuhh op 01-12-04 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 17:37

vilana schreef:
natuurlijk hebben de meeste kinderen dat. bijna iedereen gaat zich als hij ouder word meer richten op prestatie!
maar waarom moet je daarvoor je pony op wei zetten???? Hij heeft nog altijd zijn vrije beweging nodig! dat is trouwens zeer belangrijk!


helemaal mee eens!