houden, of verkopen?! * probleem *

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

houden, of verkopen?! * probleem *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 21:10

heey!

nou ja ik heb dus een pony.. een bonte van 9 jaar.
ik kreeg haar toen ze net 6 was.. ze had verkeerde bespiering ed, dus voordat ze aanmaal "lekker" liep waren we ong. 1,5 jaar verder.

ik ben nu L1 + 8 met haar... en ik ga beginnen met springen.

ik krijg alleen steeds minder zin om haar te berijden, en verlies mijn geduld veel sneller.

ik heb denk ik te hoge ambities.. ze is niet een super sportpony. ze kan een sprongetje maken, en tot ong. m nivo dressuur komen (al zal dit erg lang duren, en erg moeilijk worden)
en ik wil dus een keer iets bereiken.
ik vraag nogal veel van haar, en ik heb het idee dat zij dit allemaal niet kan beantwoorden met de kwaliteiten van haar.

mijn voorkeur gaat uit naar springen. maarja nu had ik gister springles, en kreeg ik te horen dat ze niet zo'n goede techniek heeft. (ze laat haat benen nogal hangen, waardoor ze eerder de balk raakt)
een aantal maanden geleden, begon met dressuur instructrice ook al dat mijn pony niet zo'n goede bouw heeft, en ze niet weg is gelegd voor de "hogere" sport.

als ik nu dressuurmatig rij, is ze zo moeilijk los te krijgen... ik moet haar ong een half uur rijden totdat ze los is, en ik echte oefeningen kan gaan oefenen.
ze probeert het wel, maar ze kan het gewoon niet!

nu wil ik haar dus eigenlijk verkopen, en een paard kopen, met een goede bouw, en meer potentie voor de sport.
ook omdat dit eerlijker is tegenover [***] vind ik.. ik vraag dingen van haar die ze gewoon zo moeilijk vind, en die ze dan nog maar half uit kan voeren.
maarja mijn moeder vind dat ik niet zo'n hoge eisen moet stellen, en dat ik niet moet zeuren.
ik ben nu 16, en over 2 jaar ga ik hopelijk naar de hoge hotelschool.. mijn moeder weet dus niet hoe mijn toekomst eruit gaat zien, en wil eigenlijk niet aan een nieuw paard beginnen, omdat het dan allemaal weer van voren af aan begint.
maarja als het zo doorgaat, ga ik straks met tegenzin....

misschien kom ik in jullie ogen nu verwend over.... iets wat ik echt niet wil zijn..maarja ik heb meer ambities die deze pony dus niet waar kan maken..

hoe denken jullie hier nu over?

groetjes

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:18

je stelt idd wel erg hoge eisen, wees tevreden met wat je hebt en luister niet teveel naar anderen, laat zien wat je kunt met die pony, misschien lukt het juist wel!maar je moet er wel wat voor doen en dat is bij alle paarden zo, hoe goed ze ook zijn je moet er wel iets voor doen om iets te bereiken! en over dat half uur losrijden voordat je echt oefeningen kunt gaan oefenen is bij de meeste paarden zo!
ik begrijp jou moeder trouwens wel strax ga je naar die hotelschool en heb je misschien helemaal geen tijd en geen zin meer, wat je nu eigenlijk ook al niet meer hebt (tenminste dat maak ik een beetje uit je verhaal op)
het liefst wil je dat alles perfect gaat, zonder daar moeite voor te doen, maar dat gaat niet, anky is er ook niet voor nix gekome hoor, maar door haar eeuwige geduld en dat geld voor het merendeel van de topruiters

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 21:45

ik wil er echt mijn best voor doen, en ik ga ook echt iedere dag rijden ed.
maarja, ik krijg van iedereen te horen dat ik er niets mee kan bereiken...
en dat wil ik dus wel

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:56

misschien hebben die 'anderen' gelijk maar misschien ook niet, als jij der maar flink aan rijd!!en wie weet krijg je nog een hoop voor elkaar!maar dat kost tijd en je moet er wel wat voor doen!en met elk paard/pony valt wel wat te bereiken!je bent al L1 hoor, dat heb je toch ook voor elkaar gekregen!

en bekeek ff je profiel je hebt ook al de kringkampioenschappen gewonnen, dus nou niet zo zeuren he!er zijn er zat die moeten knokken voor een wp tje!

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 21:22

hoeft niet meer gereageerd te worden, pony wordt verkocht..

dus mag wat mij betreft een slotje oid op..

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:11

hmm ok....
maar hoge hotelschool, horeca, bedenk wel dat je dan heel weinig vrije tijd over zal hebben!

(doe 'middelbare hotelschool'nu en heb echt al super weinig vrije tijd)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:41

Ik hoop niet dat je er spijt van gaat krijgen Lachen

Succes met de verkoop!

angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:31

Ik zie in je profiel dat je nog drie rijpaarden hebt. Heeft een van de drie niet de kwaliteiten om de aankomende twee jaar verder mee te komen voordat je gaat studeren.

Belli

Berichten: 806
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:47

Je mag nooit met tegenzin gaan rijden! want dan is er iets mis, en is het idd niet eerlijk tegenover je pony, heb zelf ook al fouten gemaakt met een aankoop en heb daardoor ook al enkele paarden gehad, maar als ik je verhaal hoor kan jij het beste een heel goed leerpaard kopen! Maar vergeet de prijs niet he!!!

Groetjes
Belli

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 15:33

dank jullie allemaal..!
em ja ik denk zelf dat het het beste is dat ze weggaat...
en ja ik rij inderdaad nog 2 andere paarden..
1 van de 2 kan erg leuk lopen, maar echt heel veel kwaliteit heeft ze niet!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:57

Ik zou haar niet weg doen.. Ik heb ook af en toe zo over mn haf gedacht..! Ze kan het wel en probeert het.. Dan maar wat langer oefen vind ik... Maar goed dat is mijn mening...