FNRS-proeven :D ook leuk , tog?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieketje

Berichten: 47
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: NB

FNRS-proeven :D ook leuk , tog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 21:59

Haaaaaaaaai ,
Ik ben iemand die 2 grote verzorgpaarden heeft ...eentje heeft Z gelopen en eentje gaat binnenkort starten Lachen T is trouwens een heel goed perdje Knipoog een Lancet Lachen

Maar , Ik rijd ook nog op een manege daar hebben ze ondelinge wedstrijden .. ik rijd zelf F8b... Sommige kinderen zeggen dat FNRS-proeven helemaal niet leuk zijn. Maar ik vind ze net wel leuk en ik vind de jury's ook heel eerlijk ( nja af en toe dan Knipoog ) Ik wil wel es weten wat jullie er van vinden ? ? Haha! dan wil ik ook wel weten welke F jij rijd hoor Lachen Tong uitsteken

nou daaaaaaaaaaaaaaaaaaag Haha!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:26

Ik heb vroeger F proefjes gereden, vond ze erg leuk!
Bij ons ging het maar tot de F 6 en ging je daarna naar de L, ik ben begonnen in de F4, en geƫindigd in de M1(gingen niet verder), ik weet niet welke F dat is, in FNRS-proeven.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:39

Wij organiseren ook FNRS wedstrijden, ik vind de proeven voor een manegeruiter echt super

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:39

Bij ons op de manege rijden we nu ook sinds een jaartje FNRS proeven en ik vind persoonlijk A,B,L....ect. proefjes veel leuker.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:09

Ik ben wel fan van de FNRS-proefjes! Bij ons op stal kun je met manegepaarden starten, maar ook met je eigen paard. Ik heb afgelopen zondag de laatste keer F5 gereden, en had 233 punten en commentaar waar ik wat mee kan. Dat vind ik echt superfijn van de fnrs juryleden, je krijgt vaak veel commentaar (positief/negatief maakt niet uit) waar je ook echt wat mee kan!

tamara14
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:26

eeeeeeeeeeeeeeeey marieke

k vin de f proeven heeeel leuk

k rij f7 maar k hoop dak snel bij jouw in de groep kom das wel gesseli

xxx

_channiej_
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:23

Heej ik rijd ook proefjes van het FNRS op mijn manege
Ik rijd nu de F5A Haha! Ik had de vorige keer de F4B gereden en had 215 punten het ging best slecht die proef want die hij viel trug uit de galop. Scheve mond
Want bij de F4A had ik 230 punten! *LOL* en was ik 3e geworden en een beker gewonnen! Haha!

Marieketje

Berichten: 47
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 11:53

Heyhey , ik heb vandaag dus een wedstrijd ik moet pas om 6 uur rijden :S ik start vandaag me eeste F8 ..Lachen ik rijd als enige op Nicky , dat is een manege pony die heel snel hard gaat rennen , meestal krijg je hem dan niet terug. Maar je leert tog veel meer dan op een pony die braaf zijn rondjes loopt! Vorige wedstrijd ( F7) Heb ik ook op nicky gereden ... toen had ik maar 211 punten maar gelukkig nog net een promopunt. Mijn vriendin Felicity had toen in de F6 243 punten veel he !!

Nou kinderen veel suc6 nog met de wedstrijden Lachen

xx

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:06

wij hebben gewoon B , L, M, Z proefen Lachen

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:48

Wijhebben nu ook F proeven ik vind het echt een stuk minder leuk in de B en L enz.. was het gewoon spannender hier haal je heel makkelijk een promotie punt

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:47

Of je bij de FNRS sneller je promotiepunt haalt dan bij officiele wedstrijden je winstpunt weet ik niet hoor! De fnrs-jury die afgelopen weekend bij ons de paarden jureerde heeft maar 1 promotiepunt gegeven!! Terwijl er zat mensen tussen reden die ook officieel starten of gestart hebben en daar gewoon hun winstpunten halen! Het ligt er denk ik toch aan welke jury je hebt.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:04

Ik heb een eigen pony nu (daarmee ben ik nu B + 1 Haha!), maar ik maak ook nog even mn manege proeven af. Wel op een manegepaard, dat vind ik eerlijker. Ik moet nu de F12A en F12B nog. Ik ben begonnen bij de F6B en nog nooit gezakt, dus t gaat lekker.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:14

Ik schiet er niks mee op. Ik ben officieel L2 en als je de F12b hebt gehad ben je ook officieel L2. Waarom zou ik dan opnieuw bij de F6 beginnen?

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:01

Mystica volgens mij schiet jij er idd helemaal niets mee op. Sterker nog, je bent toch pas L1 als je de F-proefjes hebt uitgereden? Verward Of verschilt dat ook per manege?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:35

Dat kan ook best. Ik had toch al besloten het niet te doen, dus misschien heb ik wel niet goed meer geluisterd. Tong uitsteken

boefjeloverr
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Zaamslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:41

ik ga 9 januari voor het eerst FNRS wedstrijd rijden
ik begin in F3a..
mijn mijn verzorgpony boef

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:42

Mystica schreef:
Ik schiet er niks mee op. Ik ben officieel L2 en als je de F12b hebt gehad ben je ook officieel L2. Waarom zou ik dan opnieuw bij de F6 beginnen?


Na de F12 ben je L1.

Maar goed, ik had het zelfde als jij...
Jaar of 5 geleden reed ik L1, maar werd het systeem omgegooid... op naar de F6 dus.

De F-proeven oude stijl waren trouwens ook veel leuker (moeilijker) dan de nieuwe. Toen moest je nog een linksomkeert in galop enz. Allemaal dr uit gesloopt Boos!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:00

Ik rij nu in de L1 (2 keer gereden 1 winstpunt) Ik ben in de F-6 begonnen, toen waren er nog geen A/B versies. Die waren wel een stukje moeilijker. Toen ik bijna uit de oude F proefjes was kwam de A/B versie. (Had dat niet wat eerder kunnen komen >;) Tong uitsteken)
Ik ben wel fan van de F proefjes. Al kijken ze alsnog veel naar het paard vind ik, maar sowieso wel minder dan bij een L proef.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:30

Ik ben het er zeker mee eens dat de 'oude' FNRS-proefjes moeilijker waren! De figuren die je nu moet rijden zijn (vooral in de hogere proeven) veel makkelijker dan in de proefjes zonder A/B versie! Sinds de invoering van die nieuwe proefjes haalt bijna iedereen bij ons op de manege hogere punten. Toch best vaag.. Verward Kan volgens mij niet alleen aan de jury liggen, aangezien we regelmatig andere juryleden hebben.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:45

Jep ik rij ze ook, ik vond het eerst niet leuk en ik wou nooit meedoen maar vorige maand gingen we met een hele groep spontaan voor het eerst meedoen, en het was best wel leuk dus ik denk dat ik doorga.
Ben nu F5+1 (logisch na 1 keer starten maargoed Tong uitsteken)