bokken:S

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

bokt jou paard?

Poll eindigt op

ja
23 (28%)
nee
15 (18%)
soms
42 (52%)

Totaal aantal stemmen: 80


_channiej_
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nijmegen

bokken:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 14:07

heey
Kheb een verzorgpaard die normaal nooit bokt! Maar de vorige keer was ik met mijn vriendin aan het rijden. Dus was ik er eerst een 15 min. op gegaan en dat ging heel goed en toen mocht zei 15 min. dat ging ook heel goed maar met uitstappen.. begon die opeens met zijn voorbenen een raar sprongetje te maken en gaf die een hoge bok zodat mijn vriendin eraf viel:? En daarna bleef die gewoon door galopperen en van die gekke sprongetjes en bokken maken Verward maar uiteindelijk kwam die wel weer trug naar ons toe. Knipoog Weet er iemand hier hoe het zou komen dat die opeens heeft gebokt? ligt het misschien aan het weer?
Groetjes chantal

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:48

Misschien uitproberen van je vriendin of zo!

Vond de eigenaar van dat verzorgpaard van jou het wel goed dat je je vriendin er op liet?


Mijn paard bokt heeeeel soms trouwens Haha!

_channiej_
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 14:55

Jah dat kan uitproberen deed die bij mij de 1e keer ook maar dan schrok die een beetje en sprong die opzij maar bokt niet
ze vond t wel goed dat ze erop reed want ze had het zelf aan haar gevraagd of ze er ook op wou

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:00

Of er kan ook iets verkeerd hebben gezeten onder het zadel waardoor ze is gaan bokken of zo Verward

_channiej_
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:06

jah dat kan ook
ik ga nu naar me verzorgpaard toe! ik laat als ik terug kom wel horen hoe het gegaan is of die nog wat gedaan heeft ofzo jah! Lachen

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:24

Gister bokte martein erg veel. Omdat het ineens een stuk kouder is, en omdat ie erg veel zin had om te springen. een flinke tik gegeven, en flink bezig gehouden... en nu gaat het weer super.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:54

Mijn paardje bokte zaterdag voor het eerst bij mij. Had lekker losgereden en was m iets aant oppakken en bam.. daar ging die! T ging ook in 1 keer gemeen hard, waardoor ik nu dus me rug gekneusd heb.. Zeg iig nooit: mijn paard bokt niet, want dat dacht ik eerst ook, helaas bewees Flip even het tegendeel Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:04

Mijn oudtste bokt eigenlijk nooit, in de 5 jaar tijd dat ik dr heb heeft ze misschien 2 of 3 keer haar beentjes omghooggegooid(waarvan nota bena 1 keer prijs was en ik met mijn neus in het zand lag Haha! ) . Schrikken, omdraaien en wegvluchten enzo van die dingen doet ze wel vaker.

De andere bokt wel al eens. In het begin tegen een zweeptik, dat is ze wel afgeleerd. En nu nog af en toe als ze geen zin heeft. Eigenlijk ook een beetje mijn eigen fout, ik ben ooit zo dom geweest om nadat ze wat liep te klieren er af te stappen, en dat heeft ze toch wel onthouden. Als ze gaat bokken, voel je dat echt aankomen, als je bv wil galoperen, en dan gaat ze wat lopen klieren, langzamer lopen, en als je dan na een paar keer aandringen een flinke tik geeft, krijg je eerst een goede bok, dan vliegt ze in galop, en dan als ze doorheeft dat het niet helpt, is alles plots in orde en gaat ze weer gewoon door Haha!

_channiej_
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 18:47

heej ik ben weer terug en ik had beloofd te zeggen hoe het gegaan is dus :
Het ging heel goed alleen ik was af en toe een beetje bang dat hij bij mij ook zou gaan bokken maar dat heeft die niet gedaan! Lachen Ik had de eigenaresse nog gesproken voordat ik ging rijden en zij zei dat het kwam omdat als je gaat uitstappen moet je goed opblijven letten want anders gaat hij die dingen doen enz Knipoog

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:02

Oow kijk! das mooi dat t lekker ging! Gemeen he soms met paarden, dan denk je: hij zal ookwel blij zijn dat we klaar zijn en ga je lekker ontspannen uitstappen.. En net dan gaat het fout!

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:38

Dat herken ik had ik dinsdag ook
Was lkkr aan het rijden en ik tikte hem bij met de zweep (zachtjes)
En toen gaf hij ook een bok Tong uitsteken
Gebeurt niet vaak maar ag valt mee te leven Tong uitsteken

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:11

mijn pony bokt af en teo buiten vind ik wel grappig eigenlijk Bloos

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:52

nope..alleen van blijdschap misschien ooit maar dat is ook nooit (de saaiheid slaat toe :S )

_channiej_
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 22:09

Lachen Heeft er iemand nog tips voor mij? Dat ik niet meer bang moet zijn dat het paard bij mij ook gaat bokken? Party!!

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 08:25

Hou hem gewoon goed in de gaten onder het rijden.
Met uitstappen teugels gewoon op maat houden en op hem letten... maar dat heeft de eigenaresse al gezegt....
Zolang hij het niet bij jou doet hoef je,je nergens zorgen over te maken.

Hou er alleen wel rekening mee! Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:41

ook goed je hakken naar beneden houden, zit je steviger in het zadel, en altijd vermijden dat hij zijn hoofd tussen zijn knieën kan steken Knipoog

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:56

ik ging gister een buitenrit maken en m'n verzorgpaard was aardig fris en ook telkens bokken en hard galoperen.. volgens mij ligt het idd aan het weer. normaal doet ie zo iets nooit eigenlijk

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:26

mijn verzorgpony bokte altijd in galop, en als ze in middendraf moest, gelukkig heeft ze t afgeleerd Lachen

Nynke15

Berichten: 116
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:41

Mn verzorgponies bokken gelukkig niet. Één keer meegemaakt dat eentje bokte en dat was van blijdschap omdat we lekker gingen galopperen en ze een tijd op stal had gestaan. Schrikken doen ze wel wat vaker, maar daar ben ik nu wel op ingesteld. Haha!

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:59

Maar de manege pony's bokken wel altijd... vooral van die ontdeugenden (b.v Teddy van leeuwarder manege) die je dan een tik moet geven Tong uitsteken

Zofy

Berichten: 766
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:07

Mijn pony bokt niet, hij steigert Lachen
heb denk ik maar 1 keer ofzo meegmaakt dat ie heeft gebokt en dat was omdat ie een tijdje niet had gereden. Dus ik heb maar nee aangeklikt Lachen

_channiej_
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 17:57

ik had vandaag les van de eigenaresse en het ging super goed. Lachen Hij was alleen een keertje weggeschoten in galop. En ik had er vandaag ook helemaal niet aan gedacht dat hij zou gaan bokken dus daar ben ik gelukkig wel weer overheen *LOL*

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:27

ja die van mij wel! wahah ben ik vandaag weer achter gekomen. hij bokt bijna nooit alleen als hij te blij wordt! maar gelukkig niet zo vaak Knipoog

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:56

Ik vind ja en soms nogal gelijk. M'n paard bokt weleens ja, soms 3x achter elkaar, soms een maand niet.. ik vind het niet zo erg, als ze maar niet steigert, dat vind ik gevaarlijker..

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:01

Haha mijn pony heeft vandaag voor ut eerst onder het zadel gebokt in de galop dat vind hij nogal moeilijk Clown