een muis ontdekt in m'n zadelkast. *geschrokken*

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

een muis ontdekt in m'n zadelkast. *geschrokken*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 21:57

Ik ging samen met een vriendin m'n zadelkast opruimen in de manege.
Die vriendin haal een handdoekje uit m'n kast en jahoor, wat zat er daar: een muis Bloos! Bloos
Ik ben me een aap geschrokken ( of hoe zeggen ze dat Verward)
Die muis zat in de bovenste lade en dan heb ik niet gezien naar waar hij gevlucht was.
Een plots kijk ik naar de onderste lade, zat hij nu daar Scheve mond
Uiteindelijk is hij eruit gegaan en onder een andere kast gekropen.

tss. dit is nu weer eens het bewijs dat ik de grootste sloddervos ben.
Er lag dus een appel in die kast die ik ook eens heb vergeten, en daarmee heeft die muis zich geamuseerd. Haha!

Best wreed als je dan mensen hoort zeggen van: ja sla dat beest toch dood met een mestvork Bloos!
Ik dacht dat paardenmensen over het algemeen dierenvrienden waren. Heb me dus lelijk mispakt. Frusty

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:00

Ik zou t ook niet kunnen maar snap het wel.
muizen kun je neit gebruiken op een stal, ook vawege voer enso.

op mn vorige manege hadden ze van de betonemmers (snap je t Tong uitsteken ) als drinkbakken, daar verzopen regelmtig muisen in, en die kwam je dan tegen bij het schoonmaken, fris is anders!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:01

O bah ik vind die beesten echt zo eng he......Ik had er vorig jaar een bij ons in de paardenschuur gevonden...Ging bijna gillen ik weet wel dat ze niets doen maar toch vind ik ze eng

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:09

Hehehe, lach me rot Bloos Sorry.. Nja, ik weet ook dat ze niet eng zijn, maar in principe geen probleem lijkt me.. als je de voeremmers goed afsluit Knipoog En dat paardenmensen diervriendelijk zijn: dacht ik ook altijd, maarja, niet iedereen (ieder paardenmens) is dus zo Maarja, als je je kast nu opgeruimd houd enz, is er niets aan het handje!!

-XX- Ilse en succes met je kast netjes houden Knipoog

ricardolover
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:37

dat heb ik dus ook een keertje meegemaakt!!!!
liep er een muis boven ons hoofd op een plank nou we lagen helemaal
in een deuk *LOL*
en toen gingen we op die plank bedorven chips leggen haha aten wij ook nog op. is toch lekker als het nog maar smaakt zeg ik altijd en toen kwam die muis recht om hoog een muur op lopen daar had je toch een Cheese! van moeten maken Haha!

----------------------
Party!! ricardo lover Party!!

bosal

Berichten: 58
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:45

hahah lol maar zo te horen vondt jij het niet zo lollig muizen zijn best wel lief vindt ik zou er zelf ook wel een wille hebben en ik vindt het eigenlijk flauwe kul dat je een muis moet vermoorde omdat hij eng ofzo iets is want met een stal heb je er toch wel last van hoed ean ook want je weet wat ze zegge heb je muis dan heb je muizen

MaryKate

Berichten: 890
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:27

Ik heb muizen in mn woonkamer Knipoog wel in een kooitje maargoed

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:54

bosal schreef:
hahah lol maar zo te horen vondt jij het niet zo lollig muizen zijn best wel lief vindt ik zou er zelf ook wel een wille hebben en ik vindt het eigenlijk flauwe kul dat je een muis moet vermoorde omdat hij eng ofzo iets is want met een stal heb je er toch wel last van hoed ean ook want je weet wat ze zegge heb je muis dan heb je muizen


haha, op dat moment zelf was het wel niet echt lollig, achteraf gekeken wel Haha!
Trek je daar zo ineens een handdoek weg en zit er een muis Tong uitsteken

Bah ja, muizen zijn toch ook maar dieren die er horen te zijn en horen te leven. (alleen liever niet in m'n kast Tong uitsteken)

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:03

Bij Misty achter de loopt so'n riggel,
en daar loopt ook wel eens een muisje over.
Nou dat weet drekt de hele stal dat ik er ben Tong uitsteken.
(zo hard gil ik dan)
Ik ben als de dood voor muizen Lips are sealed

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:15

ik ben ook als de dood voor muizen. bij mij zitten ze ook in de kast. en vorige week zat in elke stal in de waterbak een muis. die ene viste ik er uit hem me schepnetje ik had het niet meer.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:47

oh zo liep ik zaterdag de stal in
ik hoor geritsel en zag wat zwarts
1 seconde later was ie weer weg Nagelbijten / Gniffelen ben me wel kapot geschrokken

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:46

heb ooit ook nog eens in een voederzak die nog toe was een muizennest gevonden.
Die hebben we er dan uit gehaalt en in de natuur gezet Lachen

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:03

Ik vind het ook niet leuk maar als je voer hebt enzo kun je dat wel eens tegenkomen Knipoog
Ik heb het ook al best vaak gehad..
En dan zal ook iedereen het horen Haha!
Toen ik bij Jackystables reed durfde ik soms gewoon niet iets uit die kasten te pakken..
dan keek ik waar het lach en pakte het met mijn ogen dicht Haha!

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:37

ik had op mn oude stal ook eens een muis in me kastje Haha! die was helemaal niet bang en kroop zo langs me hoofdstel naar beneden Tong uitsteken

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:32

hihi, dit verhaal herken ik toch zo..
We bleven in de zomervakantie bij paardjes in de kantine slapen met z'n allen van stal (= 5meiden) en de eigenaresse vroeg of we de paardjes wilde voeren. Dus ik liep naar de stallen, samen met Aniek (Niekoezz hier op bokt) en Aniek moest nog even naar de wc, dus ik begon alvast. Pak ik de emmer (we hebben grote voertonnen, en een kleine emmer waar we dus het voer indoen, als we langs de boxen lopen) en daar zat nog beetje voer in met een voerschep. Pak ik de voerschep op, zit er een muis onder.Kheb gegilt en liet de voerschep meteen vallen. Ik schrok me echt dood. Heb ongeveer anderhalve minuut daar in shock gestaan, daarna nog keer tegen die emmer geport (die wonder boven wodner rechtop was blijven staan) en toen wriemelde het nog rond.
Ik dus naar de grote voertonnen gelopen en ponies 1 voor 1 gevoerd, met 2 voerschepjes. Kwam aniek weer terug, en die vond dak me aanstelde. Dus ze liep naar de andere stallen toe (waar de voeremmer nog stond) en ik hoorde niets meer... Tot ineens een gigantische gil en Aniek kwam aanrennen. Hebben we samen de voerbak omgegooid en de muis was weggerend, voer terug gedaan en ponies gevoerd.

Later ook nog een in de voerton tegen gekomen.. Echt vreselijk die beesten. ... Kan me voorstellen da tje was geschrokken.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:39

ik had mijn penen pas in mijn voerton gedaan en er geen deksel op, want anders gaat het helemaal condenseren. dus de volgende dag zat er een babyratje in. ik dat beest aan zn staart eruit getild en los gelaten. nog geen 10 minuten later lag hij dood in iemand anders zijn hok. zwartje de kat had hem gepakt.

en bij mij achter bij de paardjes sterft het van de ratten ook. ben er toch niet bang van

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:13

ratten ben ik wel bang maar van die muisjes niet.
op de manege waar ik heb leren rijden daar rende de muizen gewoon over de staldeuren Lips are sealed

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:33

Ik liep laatst bij mijn verzorgpony langs de mesthoop.. zie ik twee ratten wegrennen, voor mijn voeten langs !! En ik schrok me een olifant !! Ik keihard gillen, die ratten schrokken nog erger (:P) maar dat houd je toch, net als die spinnen... iiie

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:44

Die beesjes zijn leuk Haha! .

Maar niet als ze je dekjes en dekens kapot maken Scheve mond !

Maar dood maken?? NEE!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:08

Ja dat is schrikken. Paar dagen geleden heb ik ook zoiets meegemaakt. Alleen dan anders Schijnheilig
Een stalgenootje pakte haar zadel. En ik moest wachten omdat onze kastjes in de hoek staan en met de deuren tegen elkaar komen. En er zitten van die spleten boven de deur. En ze had haar zadel beet, zit er ineens een muis op de spleet schuin over haar Clown Wij keihard gillen Tong uitsteken En zij stond met dr zadel in dr handen en wist niet wat ze moest doen whaha. En ik lag ergens bij de stallen op de grond van het lachen Clown
Zou ze ook niet doodmaken. Al vind ik het el zwaar irritant idd als ze al je dekjes enz. kapot bijten

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:18

D'r liep er laatst eentje op de manege Haha!

Ik schrok me te pletter .....

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:34

Sani schreef:
D'r liep er laatst eentje op de manege Haha!

Ik schrok me te pletter .....



Ik dnek wel meer als eentje Haha!

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:18

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh

*krijgt bijna een hartaanvalllllll* Misselijk

bij ons thuis wou ik een keer de poezendekentjes in de wasmachine stoppen....de wasmachine was zo goed als wel aan het draaien en daar lag ineens een muis tegen dat glas aan Ziek
ik dacht zal ik door laten draaien of stoppen..toch maar gestopt zag er vies uit Bloos!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 22:16

beautylover schreef:

bij ons thuis wou ik een keer de poezendekentjes in de wasmachine stoppen....de wasmachine was zo goed als wel aan het draaien en daar lag ineens een muis tegen dat glas aan Ziek
ik dacht zal ik door laten draaien of stoppen..toch maar gestopt zag er vies uit Bloos!


Scheve mond Misselijk Lijkt me echt poedersuiker vies

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:33

Ik vind die beesten helemaal niet eng
Maar laatst wilde ik wat hooi pakken voor Melody, voelde ik opeens iets, kijk ik lag er ergens tussen het hooi een dode muis Misselijk
Getver! hij was dnek ik door een kat of hond gepakt Scheve mond