hengstenvlecht hoe maak je dat ????

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blupie
Berichten: 627
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: elburg

hengstenvlecht hoe maak je dat ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 17:40

ik heb een vraagje ik heb een haflinger maar hoe maak ik nu een hengstenvlecht ? weten jullie da of wete jullie nog wat anders leuks voor een haflinger op wedstrijd ?

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:43

Je pakt 3 plukjes.
Je vlecht het.
Met vlechten moet je telkens (bij het plukje aan de rechterkant) een klein plukje erbij pakken Haha!

Het is eigelijk best moeilijk uit te leggen Vind ik..... Lachen

Matje is ook mooi Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:18

Ik vlecht altijd andersom als dat ik een normale vlecht maakt, en dan elke keer een nieuwe pluk erbij pakken. In het begin is het altijd best moeilijk om een nette hengstenvlecht te krijgen maar hoe meer je oefent hoe beter het zal gaan Haha!

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:32

Als je in kan vlechten kan je ook een hengstenvlecht maken. Met een invlecht (dat doen wij meisjes in onze eigen haren) pak je steeds beide kanten een plukje erbij. Met een hengstenlvlecht pak je steeds aan 1 kant een plukje. Dan zie je dat die vanzelf scheef gaat. En dan heb je een hengstenvlecht.

blupie
Berichten: 627
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 13:50

mag je da bij een merrie op wedstrijd ook doen ik rij
B ?

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:08

Tuurlijk waarom niet? Verward ?

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:26

Ik ga er van uit dat het wel mag! Vooral bij een fjord of een haflinger of tinker zie je het vaak! Ik vind zelf (dus mijn mening) dat het bij een fjord, haflinger of tinker het mooist staan!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:28

Bij een fjord zie je het volgens mij niet zo vaak....die staan vaak omhoog..Knipoog

Maar met fjorden met lange manen idd wel, maar die zie je ook neit zo supervaak.

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:59

Dat is waar fjorden zie je niet zo vaak op wedstrijd en dan hebben ze meestal de manen recht op. Maar alsje nou wel een fjord met lange manen hebt, staat een hengstenvlecht het mooist. *LOL*

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:00

Shetlander, Henstenvlecht toptip! Want al die manen zitten in de weg en dan heb je ze bij elkaar in een vlechtje. En als je er bijna afvalt kan je zo die vlecht pakken!!!!!!

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:47

op een krukje gaan staan of op je ponny zitten en dan invlechten op de maanstapel probeer de vlecht op de maan stapel te legegn,
neem eerst 3 en dan verder invlechten dus iedere keer als je een slag maakt een pluje erbij pakken net als het invlechten van een staart !!
eigelijk best simpel, in het begin hangt ie vanzelf naast de maantop
(aan de zijkant dus ) en als je ff door oefend kun je hem ook heel strak en boven op legge
suc 6

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:49

op een wedstrijd hoor je een koudbloed paard (lees paard met lange manen waarbij dat ook hoort tinker , fries, haflinger ) hoor je een hengste vlecht te maken (kun je dit nog niet netjes kun je ze beter los laten hangen) bij een fjord hoor je ze voor de wedstrijd te knippen zodat zerechtop staan

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:53

je kunt ook als je bij de ponny's rijdt een matje maken dat is ook heel simpel je maakt allemaal staartjes I I I I I I die splits je op /\/\/\/\/\/\ en die halve staartjes voeg je samen met een halve van het staartje ernaast dan krijg je dit idee
I I I I I I
/\/\/\/\/\/\
/\/\/\/\/\/\/\
/\/\/\/\/\/\/\/\
en dan op de open regels een elastiekje doen
heel simpel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:53

leuk uitgelegd develsgirl Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:51

develsgirl heeft het al goed uitgelegt Lachen

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:41

Idd Develsgirl heeft het goed uitgelegd! Snap je het nu? Lachen

Ik doe het ook vaak, vooral bij Pinto die heeft niet te 'dikke' manen ( zoals Corrie Schijnheilig ) maar ook weer niet te 'dunne'. Lachen

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:46

develsgirl schreef:
je kunt ook als je bij de ponny's rijdt een matje maken dat is ook heel simpel je maakt allemaal staartjes I I I I I I die splits je op /\/\/\/\/\/\ en die halve staartjes voeg je samen met een halve van het staartje ernaast dan krijg je dit idee
I I I I I I
/\/\/\/\/\/\
/\/\/\/\/\/\/\
/\/\/\/\/\/\/\/\
en dan op de open regels een elastiekje doen
heel simpel


Haha! creatief uitgelegd Haha!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:32

luna_cockie schreef:
Bij een fjord zie je het volgens mij niet zo vaak....die staan vaak omhoog..Knipoog

Maar met fjorden met lange manen idd wel, maar die zie je ook neit zo supervaak.


Mijn fjord dan Schijnheilig Haha!? Het is idd heel moeilijk uit te leggen, het is wel het mooist als je dicht tegen de bovenkant aan vlecht. Ik kon het vroeger ook niet goed, maar ik ben vaak gaan oefenen, en bij Trix staat het nu heel mooi, en het ziet er heel strak uit Lachen. Veel succes, en je mag er zeker wedstrijden mee rijden!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:01

Heel creatief maar ze vroeg hoe je een hengstevlecht doet.
Ik kan m niet zo heel precies op de hals doen zeg maar recht langs de hals die van mij loopt altijd af.
Je pakt eerst 3 plukken en dan begin je gewoon een vlecht gewoon 1 stukje daarna pak je een andere pluk van de manen en die leg je op de vlecht als of je gewoon vlecht.
Tis een beetje moeilijk uit te leggen met typen ik denk dat het makkelijker is als je het in het echt ziet.
Of zelf proberen heb ik ook gedaan eerst is het niks en daarna wordt het gewoon beter.
Veel suc6.

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:30

kwist anders ook niet hoe ik het duidelijk moest maken Bloos
maar volgens mij moet t zo wel lukke Haha!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:11

Afbeelding
Afbeelding

deze is alleen begonnen bij de schoft, en gaat tussen de oren door naar voren. Normaal begin je achter de oren en vlecht je naar de schoft

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:42

netjes gevlochte hoor!!!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:46

ja tis effe een klus maar alstie zit blijftie ook wel redelijke tijd zitten. ik vlecht iedere week wel 3x en dan minstens 2 paarden, 1 met dikke manen, 1 met wat dunnere manen. lekker oefenen dus. bij penotti kan het niet, ik heb z'n manen heeel erg kort gemaakt!