Wat moet ik doen als mijn paard vervelend is??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaKoMa
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Aalst

Wat moet ik doen als mijn paard vervelend is??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:07

Hoi, ik heb een hele lieve fjord maar soms heel erg vervelend. wat moet ik dan doen als die niet wilt luisteren?? ik heb een vriendin die hem dan een schopje geeft maar dat vint ik zielig!

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:11

Je zal wel niet echt een 'kinderpony' hebben denk ik Knipoog

chippie
Berichten: 53
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:24

MaKoMa schreef:
ik heb een vriendin die hem dan een schopje geeft maar dat vint ik zielig!


Vint ik ook Clown Haha!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:29

Wat versta jij dan onder een schopje Lachen??

Als ie niet luistert, mag hij best eens een tik krijgen, of een 'schopje'. Je moet hem natuurlijk niet gaan afslaan, maar wel duidelijk maken dat zo'n ongehoorzaamheid niet kan! Dat is niet zielig, dat is wederzijds respect.

MaKoMa
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Aalst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:34

Faustie schreef:
Wat versta jij dan onder een schopje Lachen??

Als ie niet luistert, mag hij best eens een tik krijgen, of een 'schopje'. Je moet hem natuurlijk niet gaan afslaan, maar wel duidelijk maken dat zo'n ongehoorzaamheid niet kan! Dat is niet zielig, dat is wederzijds respect.

Nou ze schopt hem wel eens in zijn buik maar niet heel erg hard hoor!!1
maar zoiets doe ik natuurlijk niet Bedankt voor je reactie!

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:37

Waarvoor zou je dat niet doen?
Als hij echt vervelend is mag je best een klein schopje in z'n buik geven hoor.
Ik zou hem zelf eerder een tik geven.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:38

Faustie schreef:
Wat versta jij dan onder een schopje Lachen??

Als ie niet luistert, mag hij best eens een tik krijgen, of een 'schopje'. Je moet hem natuurlijk niet gaan afslaan, maar wel duidelijk maken dat zo'n ongehoorzaamheid niet kan! Dat is niet zielig, dat is wederzijds respect.



*LOL* mee eens.... meer heb ik er niet aan toe te voegen

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:26

ik ben het ook eens met faustie...als jij zijn gedrag steeds maar blijft tollereren dan wordt het van kwaad tot erger. pak het probleem aan en dat schopje gaat ie vast niet dood aan en geef desnoods een tik met de zweep, want straks wordt hij zo dominant dat je niks meer te vertellen hebt en dan ben je helemaal ver van huis!!!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:28

Ja idd, als je een schopje zo erg vind, geef je hem gewoon een klap met je hand/zweep. zou idd er wel wat aan gaan doen anders heb je straks echt niks meer te vertellen..

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:29

Als jij je pony rijd moet je verwachten en ook eisen dat hij luistert naar jouw hulpen. Zo niet herhaal je ze zodat je zeker weer dat ze coorect waren geen reactie is of een beenhulp met spoorhulp of een pets met de zweep. Een schopje is geen hulp dus mag niet. \Ponys zijn net kleine kinderen geef je ze een vinger grijpen ze je hele hand. Goed paardrijden en een goede verstandhouding met paard pony valt en staat bij jouw consequente aanpak.
Ben jij een alppeling dan maakt de Fjord gewoon misbruik van je.

Pling Kijk maar eens in de weide in de koppel paarden, dat paard dat de baas is dat gedrag moet je ahw imiteren, jij bent chef de pony niet.
En als je dat aanpakken zielig vind kun je beter een luchen pony kopen of een hobbelpaard want dan wordt het van kwaad tot erger en gaat dat vriendelijke dier ernstig misbruik van je maken.

SandyRChris

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:35

MaKoMa schreef:
Nou ze schopt hem wel eens in zijn buik maar niet heel erg hard hoor!!1


Eerlijk gezegd heb ik hier toch moeite mee... Schoppen is natuurlijk al niet mijn stijl, maar dan in z'n buik... Wat bedoel je eigenlijk met "hij is wel eens vervelend?" bijt hij dan? of trapt hij? Of heeft hij die dag misschien een iets minder goeie bui?.... Wordt jij dan ook geschopt? Als je iets niet wilt? Of een keer ergens geen zin in heb? Verward
Ik wil je zeker niet veroordelen, maar kijk eerst eens wat er met m aan de hand is? Misschien gebeurt er op dat moment wel iets wat hij gewoon heel vervelend vindt.... Schoppen is zooooooo laf!!!! Huilen

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:10

SandyRChris schreef:
Schoppen is zooooooo laf!!!! Huilen


Kun je me die uitleggen???
Een paard is gewoon een levend dier en heeft ook z'n streken. Hij is zeker niet heilig dus het is niet altijd pijn ofzo. Als hij iets doet wat jij niet wilt moet je het juist afstraffen, anders blijft hij het doen en is er na verloop van tijd niks meer mee te beginnen. Bedenk wel, een paard heeft een eigen wil en is wel een x aantal keer zwaarder en sterker dan wij. We denken altijd dat we de baas zijn, maar dat is puur vanwege het respect dat het paard voor ons heeft. Je moet dus zorgen dat hij dat houdt, anders kan je niks meer.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:12

Ik verplaats dit even naar JVMR

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:52

MaKoMa schreef:
Hoi, ik heb een hele lieve fjord maar soms heel erg vervelend. wat moet ik dan doen als die niet wilt luisteren?? ik heb een vriendin die hem dan een schopje geeft maar dat vint ik zielig!


Vind jij dat zielig? >;) Sorry hoor....Maar zo leer je het hem nooit af.
Daar gaat hij niet dood van hoor Haha! Geef haar gerust een tikje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:36

Mijn paard krijgt ook straf als ze niet lief is. En als ze me bijt trap ik haar d'r hele box door (met de wreef van mijn voet of de zijkant van de voet.) Dat hoef je doorgaans maar een keer te doen, en dan laat ze het in het vervolg wel uit haar hoofd.
Op het moment dat je een paard bestraft moet het wel een straf zijn die goed aankomt. Anders is het met recht zielig, en neemt je paard je op den duur ook niet meer serieus. Dus alleen maar een schopje? Geef haar een schop!

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:37

Je hoeft helemaal niet meteen handen of voeten te gebruiken. Je kunt ook je paard recht in zijn ogen aankijken totdat de oortjes weer naar voor gaan en hij ophoudt. (dat is nl heel dominant) Als die hier niet op reageert of er absolut piepppppppppp aan heeft dan kun je hem een lel op zijn hals of flank geven(zijn de plekken waar een roofdier op aanvalt).
En als hij absolut uit zijn bol gaat of naar je bokt is een schop tegen zijn kont wel terecht.(pas bij zijn buik op dat je hem niet verwond, en bij de benen kun je hem kreupel maken)
Denk er wel aan:
na straffen komt altijd belonen(zodra hij lief doet)
en wees wel consequent.

rodeo
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:27

ik zou hem gewoon uhn flinke tik geven en na het rijden nix lekkers geven stel hij doet het de volgende x wel goed geef hem dan gerust iets lekkers en beloon hem goed laat hem in iedergeval flink merken wat hij wel en niet mag
xxxxxxx

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:32

trouwens..

Klinkt stom..

maar bij bijten....... gewoon terug bijten in oor.. werkt het allerbeste..

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:34

enne.. het ligt ook aan het karakter van het dier..
mijn kpwn'er is een Eh! genoeg...
maar die haf neemt het niet zo nauw als je alleen Eh! roept.. haha

en dat heb je vast ook met de fjord..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:43

Inderdaad wat Yvonniej zegt is bijten in oor het beste.. Maar je hebt denk ik niet de tijd als een paard iets fouts doet naar zn oor te gaan om erin te bijten.. Knipoog ..Als Thiemen steeds loopt te klooien kan hij inderdaad een trap met een scheldwoord verwachten ..Is echt niet zielig maar dat dacht ik vroeger ook hoor dus snap je wel Lachen ..Wel meteen als hij het doet een trap geven anders weet hij niet waarom je hem straft..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:43

Icie schreef:
Je hoeft helemaal niet meteen handen of voeten te gebruiken. Je kunt ook je paard recht in zijn ogen aankijken totdat de oortjes weer naar voor gaan en hij ophoudt. (dat is nl heel dominant) Als die hier niet op reageert of er absolut piepppppppppp aan heeft dan kun je hem een lel op zijn hals of flank geven(zijn de plekken waar een roofdier op aanvalt).
En als hij absolut uit zijn bol gaat of naar je bokt is een schop tegen zijn kont wel terecht.(pas bij zijn buik op dat je hem niet verwond, en bij de benen kun je hem kreupel maken)
Denk er wel aan:
na straffen komt altijd belonen(zodra hij lief doet)
en wees wel consequent.


Goh... dan mag jij mijn mérens is boos komen aankijken als ze dwars over je heen naar dr voerbak wil rennen.... >;)

Ik verkies dan toch echt de onderkant van mn voet... ~~}>

(Ow ja, dit is trouwens niet de normale gang van zaken hoor, 1x gebeurt, gelijk de laatste keer Knipoog)

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:06

Wat bedoel je eigenijk met "vervelend" ben ik wel benieuwd naar eigenlijk Lachen

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:26

Ja , daar ben ik ook wel benieuwd naar Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:10

RodeoGirl schreef:
Inderdaad wat Yvonniej zegt is bijten in oor het beste..


Als je zin hebt in een kunstgebit is dat idd iets wat je vooral moet doen...
Een mep van zijn hoofd tegen dat van jou en je kunt op de stoel van de tandarts plaatsnemen.

En knap als je zoiets bij een paard kunt doen van 1.60m. Die houdt dan zijn hoofd hoog zodat jij er niet bij kunt...daar gaat je bestraffing.

En Rodeogirl, denk je nu echt dat een paard beseft waarom hij geen snoepje krijgt?

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:47

Cassidy schreef:
Als je zin hebt in een kunstgebit is dat idd iets wat je vooral moet doen...
Een mep van zijn hoofd tegen dat van jou en je kunt op de stoel van de tandarts plaatsnemen.

En knap als je zoiets bij een paard kunt doen van 1.60m. Die houdt dan zijn hoofd hoog zodat jij er niet bij kunt...daar gaat je bestraffing.

En Rodeogirl, denk je nu echt dat een paard beseft waarom hij geen snoepje krijgt?


Het is het beste om in zn oor te bijten.. Dat gebeurt in de natuur ook.. Maar de meeste mensen doen dat natuurlijk niet je hebt er niet de tijd voor en het is best riskant om te doen.. Maar het zou het allerbeste wezen.. Thiemen krijgt een trap als hij iets doet wat echt niet kan..

Hoezo denk ik dat een paard beseft waarom hij geen snoepje krijgt?...Waar staat dat? Verward