Wat vinden jullie van een verzorgpony waar je.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Wat vinden jullie van een verzorgpony waar je.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:15

.....niet op mag rijden??

Een klasgenootje van mij heeft een eigen wedstrijdpony, en die zei van: Als je niet op een pony kan rijden vindt ik er geen bal aan... Het kwetste me wel eigenlijk, want ik héb een verzorgpony waar ik niet op mag rijden... *Kijk voor foto's maar in me profiel...* Ik mag haar wel heel erg (om haar karakter, neit omdat ze een eigen pony heeft) maar toch.. Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee meot, maar wat vinden jullie van een pony waar je niet op kan/mag rijden??

Btw, ik rijd ook gewoon iedere week op de manege, dus dat is het probleem niet Knipoog

Alvast bedankt, Ilse

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:21

Het paarden wereldje gaat toch nietr om rijden!!!!!!

Je kan nog zoveel andere leuke dingen met een paard doen.
het si altijd rijden rijden rijden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:22

Ik heb er geen problemen mee,
Als ik er maar lol mee heb en et beestje zelf ook Knipoog
Zijn veel meer leuke dingen dan rijden hoor
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 16-10-04 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:22

Marah schreef:

Helemaal gelijk in Lachen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:26

Dat vind ik nou dus ook he, maarja.. voelde me erg rot toen ze dat zei (was btw achter me rug om, was dat ik naast haar stond en het hoorde Stoom uit je oren maarja... We hebben samen hartstikke veel lol, poetsen, wassen, wandelen, tuttelen, knuffelen Tong uitsteken en vrijdag vanuit nieuw vennep naar hillegom (mijn manege) lopen.... vet gaaf!!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:28

Marah schreef:

Idd.!

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:58

Wat maakt dat nou uit? Er zijn zoveel andere leuke dingen die je kan doen. Voor mij is rijden echt niet het belangrijkste, sterker nog, het hoeft niet eens perse, ik kan net zo goed genieten van wat wandelen, een beetje vrijheidsdressuur en wat vrijspringen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 07:28

ah joh ils! Laat de rlekker gaan Ach gut
Ik rij toch ook niet op Mick, en hou toch zielsveel van um..
Dat kidn komt zichzelf nog wel een keertje tegen he Ach gut

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 07:35

aIk vind het ook leuker het verzorgen enzo. Rijden hoeft van mij niet persee het is wel leuk maar verzorgen is belangrijker. In de buurt staan ook 2 pony's bij mijn verzorgpaard en die kinderen rijden er hele dagen op. En het enigste wat ze doen is galloperen en nog eens galloperen. En dan stappen ze maar 1 rondje uit dat vind ik dus echt niet kunnen. En die pony's zijn hartstikke mager

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:42

Hallo,

ik heb tot nu toe ook nooit op mijn verzorgpony's kunnen rijden ik tutte er gewoon lekker mee en ik wandelde poetste ging met ze in de tuin spelen enzo Schijnheilig Gewoon heerlijk spele met ze zonder dat er een zadel of iets aan te pas kwam.Ik en mijn vriendin lieten de pony's wel eens springen of gingen ze longeren (poging tot) Haha!.Ik ga er pas binnenkort een keer op.

groetjes may

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:02

Ik heb een paardje verzorgd waar ik niet op KON rijden (te jong) en eentje waar ik niet op mocht rijden (en ik het anders toch niet zou durven). En ik vond het geen probleem.

Ik vermaak me wel met troetelen, mutsen, losgooien, balkjes lopen, beetje spelen, wandelen... Mits het een beetje een lief paardje is dan, want met die 2 jarige hadi k echt een super goede band, en was echt mijn maatje! Het rijden miste ik echt niet bij haar

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:03

Ik kan ook niet op Khartoum rijden omdat die artrose heeft en mensen vragen dan heel vaak van ja zou je niet is een rijpaardje zoeken ofzo en dan zeg ik altijd: nee, rijden is leuk maar zeker niet het belangrijkste!!!

astridjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:07

Het rijden vind ik helemaal niet het belangrijkste,,het is leuk,maar niet dat het moet ofzo,, verzorgen en met je verzorgpony wandelen enzo is toch ook leuk !!

Sam22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:32

Bij mij is het nu nood gedwongen andersom.... heb nog niet zolang geleden auto ongeluk gehad dus kan zelf nog niet heel uitgebreid rijden en dergelijken.....maar er zitten ook giga veel voordelen aan dat ik me nieuwe paardje nu eerst leer kennen door poetsen en tutten enzo.....met longeren weet ie gewoon dat ik nog niet top ben en probeert daar slaatje uit te slaan.... maar heb nu met me stalgenoot afgesproken dat ik wat meer uit handen ga geven.... aangezien ik de gevechten nu toch niet win..... maar tutten en kroelen enzo is net zo heerlijk als rijden.... trouwens zo leer je het dier ook erg goed kennen

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:37

Ik heb het gevoel dat het vaak meer om het rijden gaat dan om het verzorgen. Maar ja daarvoor ben je een Pennymeisje waarschijnlijk op die leeftijd....

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:40

Ik denk dat dat voor iedereen verschilt, wat je nou het belangrijkste vind.

Ik vind rijden wel belangrijk, niet het belangrijkst, maar ik zou liever niet een verzorgpony willen hebben waar je niet op mag/kan rijden.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:45

het heeft niet alleen met rijden te maken vind ik. Je rijdt toch nog ook op een manege.
Ik zou liever wel een verzorgpony/paard willen hebben waar ik op kan rijden, want ik rijd niet op een manege en anders rij ik helemaal niej... ligt dus aan de situatie vind ik

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:20

pp - jpp

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 13:00

Idd, het ligt ook aan de situatie waar je je in bevindt. Ik rijd op de manege dus hoef ik niet per se een verzorgpony waar ik op kan rijden, als ik heeel graag wil rijden kan dat ook altijd nog op de pony die bij haar staat.. Ik ken haar gewoon heel erg goed en dat vind ik heel belangrijk, net zo belangrijk als dat ze me gewoon lekker kan vertrouwen.. Ik kan gewoon heerlijk met haar tuttelen dus zo gaat het ook goed, het klikt goed tussen ons, en ik kan ook goed opschieten met de eigenaresse..

enneh, sam22, wat voor ongeluk heb je gehad dan?? wel leuk dat je je paard nu beter leert kennen!! Beterschap!!

Groetjes Ilse

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:02

Het ligt eraan. Ik heb altijd veel gereden, en zou niet zonder willen. Maar ik heb ook een tijd een verzorgpony gehad die niet beleerd was, dat vind ik geen enkel probleem. Vermaakte me best. Maar ik zou wel graag een pony willen om te rijden. Nu mijn eigen pony op rust staat, vind ik het wel fijn dat ik mijn verzorgpony kan rijden. Maar ik heb meerdere verzorgpony's en rijd er maar eentje, maar dat vind ik niet erg.
En het blijft dan toch een leuke verzorgpony. Gewoon de omgang met een verzorgpony is vaak veel leuker dan op een manege, met een manegepony.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:08

natuurlijk verschilt dat per persoon.
Maar zo belangrijk vind ik het rijden ook weer niet, natuurlijk is het wel hardstikke leuk als het kan, maar ik zou ook makkelijk zonder kunnen.
Soms ga ik veel liever poetsen enz. dan dat ik ga rijden hoor Knipoog
Dus meis, trek je er niet zo veel van aan en denk maar gewoon dat het zo
veel leuker is.. {wat ook zo is}

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:59

Ik vind het ook leuk om te kunnen rijden, maar heb zelf ook een tijdje een verzorgpony gehad waar ik niet op mocht/kon rijden, maar buiten rijden om kan je nog andere leuke dingen doen hoor! Lachen

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:56

Ik ben denk ik nogal verwend, ik heb namelijk een eigen pony waar ik ook wedstrijden mee rijd Lachen . Ik vind het heel leuk om te rijden, maar andere dingen zijn ook cool. Je moet maar denken: Het gaat erom dat jíj het leuk vind, wat zij vind moet je eigenlijk niet zoveel uitmaken. Zij weet gewoon niet beter!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:08

ik heb 2 verzorpaardjes daar mag ik op rijden maar ik rijd bijna nooit meer ik vind het veel fijner op te poetsen met ze langs de oude maas te lopen en te longeren Lachen

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:22

Een verzorgpony is toch een pony om te verzorgen..niet een bijrijdpony Scheve mond