Betaal jij voor je eigen paard/pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:39

Ik heb 2 pony's en hoef er zelf niets aan mee te betalen.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:27

NOU Boos! had ik maar zulke ouders ik heb alle pony's die ik heb gehad zelf betaald heb ze ook allemaal zelf gekocht mijn ouders hebben er niks van betaald. Shadow heb ik ook zelf gekocht en de stalling en de rest er om heen betaal ik allemaal zelf.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:47

Ik heb geen eigen paard, maar wil me toch even met dit topic bemoeien...
Als ik een eigen paard zou kopen, zou ik ook alles zelf moeten betalen. Ik zou het eigelijk ook niet willen dat mijn ouders het zouden betalen. Je zadelt je ouders dan echt met behoorlijk wat kosten op. En ik zou het ook iets vinden om trots op te zijn... Kep respect voor de gene die het als 10er zijnde zelf opbrengen. Ik moet zelf nog even flink doorsparen dus. Ik ben 15 en verdien ongeveer 140 euro per maand (telegraaf bezorger Tong uitsteken)

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:25

Ik begon met de helft meebetalen, maar ondertussen wordt het steeds minder Haha!
Omdat ik nu een arme studente ben, hoef ik niet meer mee te betalen in de stalling.
Lessen, dierenarts en hoefsmid betalen mijn ouders, maar bij uitzonderlijke dingen betaal ik mee.
Nieuwe spullen en wedstrijd rijden moet ik zelf betalen.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:31

ik heb dan een shet hengstje hij kost niet zoveel. en ik loop een krantenwijk. daar verdien ik meestal 70 tot 80 p/m mee. maar meestal is dat wel eer op Haha! aan entingen dierenarts wormenkuren voer of iets anders.
mijn ouders betalen alleen de stalling

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:24

Mijn ouders betalen geen cent mee
(ze hebben dan ook het liefst dat ik piedro wegdoe Boos! )

Gelukkig zijn de kosten voor een shet niet zo heel hoog en ik deel hem ook nog ns, dus dat is voor mij 45 euro per maand (vol pension).
Het is alleen wel heel hard nodig dat ik een baantje ga vinden, want ik krijg 30 euro zakgeld, dus dat is elke maand 15 euro die ik ff uit het niets moet toveren... Scheve mond En het zal niet meer lang duren tot ik dat niet meer kan betalen Verdrietig

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:34

vossebier schreef:
Betaal jij voor je eigen paard of pony, en zoja moet of wil je dat zelf?

Ik ben 15 en ik werk voor mijn pony elk weekend 15 uur om de stalling te kunnen betalen en het voer en de hoefsmid. Eigelijk moest dit wel maar ik wil het ook zelf erg graag. Dat vind ik namelijk prettiger, als ik er zelf voor betaal.



Ja ik heb zelf al altijd eigen paarden en pony´s gewilt, dus moest ik er ook iets voor doen... ik onderhou mijn pony zelf, verzorging, dierenarts, hoefsmid, eten, stalling enz. dus ja dan moet je er wel wat voor over hebben.

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:07

animals schreef:
Ja ik heb zelf al altijd eigen paarden en pony´s gewilt, dus moest ik er ook iets voor doen... ik onderhou mijn pony zelf, verzorging, dierenarts, hoefsmid, eten, stalling enz. dus ja dan moet je er wel wat voor over hebben.



OK dan!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:24

Ik huur Natan en mijn moeder betaald dit (70 euro per maand).
Ik betaal er niks van maar dit is omdat mijn moeder dat niet nodig vind.
Mijn broertje zit ook op voetbal, en mijn zusje ook op jazzballet.
Die sporten zijn dan wel veel goedkoper maar zo denkt mijn moeder erover..

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:56

Mijn moeder betaald eigelijk alles maar als ik iets wil hebben dat ik niet echt nodig heb een niew dekje ofzo moet ik het zelf betalen.

MaryKate

Berichten: 890
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:46

Wij betalen alles, daarom hebben we ook nu pas een pony, mijn ouders konden het nooit betalen.

Steefie_3

Berichten: 48
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:00

ik heb ook 3 paarden maar ik betaal eigenlijk niks, alleen als ik iets wil en ik wil er zelf m'n geld aan uitgeven. Lachen

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:11

ik betaal enkel de spullen die ik wil hebben (zadeldeken, getten, ...) binnenkort ga ik ook mijn zadel zelf kopen

hestervJarig

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:37

Me is 15, en betaal af en toe nieuw shabrakje en dat soort dingen, halsters die ik graag wil etc. etc. Stalling betalen mn ouders ennuh, dierenarts = mn paps dus heb daar verder niet echt kosten aan ofzo. Wedstrijden, lessen, trainingskamp (Ermelo) betalen ze ook allemaal. Vinden het zelf gewoon ook leuk

Boety
Berichten: 157
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:41

ik betaal de staling niet onze paarden staan in de achtertuin en de hoefsmid betaalt mijn moeder en DA. ook duus ik heb gewoon mazel.Haha!:D

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:42

ik betaal mijn pony,s ook zelf, want anders mocht ik ze niet.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:12

Boety"]
ik betaal de staling niet onze paarden staan in de achtertuin
[/quote]

[quote="Boety schreef:
ik rij niet egt bij een manege ik rij meer bij een stal op mijn eigen pony nou de stal heet stal buur het is in akersloot en je krijgt er het beste les van de hele wereld!!


Wow, grote achtertuin Haha!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:13

Jus_dOrange"]
[quote="Boety"]ik betaal de staling niet onze paarden staan in de achtertuin
[/quote]

[quote="Boety schreef:
ik rij niet egt bij een manege ik rij meer bij een stal op mijn eigen pony nou de stal heet stal buur het is in akersloot en je krijgt er het beste les van de hele wereld!!


Wow, grote achtertuin Haha!
[/quote]

Bloos! dan wil ik ook wel een pensionstal in de achtertuin! Cool

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:22

ja ik betaal voor mijun eigen pony, ik moet ziezo al zijn entingen hoefsmid wormenkuren voer enz betalen

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:24

Om on-topic te gaan:

Ik verdien per maand genoeg om een paardje te onderhouden, nu nog de aanschafkosten enzo Tong uitsteken.

loeskim
Berichten: 749
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:52

Ik ben 17 en ik werk, Dus hoefsmid en de lessen betaal ik zelf, (owja en dekens en borstels enzv ook)
Maar vind ik niet erg!!en terecht OK dan! *LOL*

sierramissy
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:09

Anique_Vaandrig schreef:
toch vraag ik me af hoe sommige op hun 13de een deel betalen Verward ik bedoel werken mag je dan nog niet (officieel dan he Haha!)

ik ben 17 en betaal alles zelf, tot nu toe hebben mn ouders nog geen cent betaald


ja ik doe een krantenwijk(volders) staat op me ma's naam dus zo verdien ik ook nog wat haha de rest betaalt me moeder