bandages

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djelysia

Berichten: 288
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: turnhout

bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:54

kan elk paard tegen bandages?

Spoec
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:08

Waarom wil je dat weten?
Maar bijna elk paard kan er tegen hoor, alleen als je een paard hebt dat het niet fijn vind dat er iets om zn benen zit dan zijn bandages niet een oplossing..
Maar niet elk paard heeft bandages nodig hoor!

djelysia

Berichten: 288
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:12

ik wil het weten omdat ik mijn paard bandages wil geven tijdens het trainen maar ze heeft niet graag dat je aan haar benen zit

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:14

Bij sommige paarden gaat de huis irriteren maar dan kun je er het beste lappen onder doen Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:03

Ik heb nog nooit een paard gezien wat er niet tegen kan... Wel lopen veel paarden de eerste meters even vreemd, omdat ze weer even moeten wennen aan die sokken om hun benen. Mijn paard trekt altijd even met haar achterbenen. Ieder been een stap en dan is het over. (voor ik erop zit dus)

Als je voor het trainen iets om de benen wilt doen, kan je natuurlijk ook peesbeschermers omdoen. Vooral als het gaat om aantikken. Zijn toch wat steviger dan bandages.

Verder horen onder alle bandages -uitgezonderd fleecebandages- onderleggers. En voor je ze voor het eerst gebruikt zou ik even hulp vragen van iemand die ze vaker gebruikt. Als je ze verkeerd aanlegt kan je de benen meer kwaad doen dan goed...

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 01:18

Als het goed is wel..

djelysia

Berichten: 288
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 10:31

bedankt voor jullie reacties !!!!;)

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:42

ik heb laatst gelezen dat bandages helemaal niet werken, en schop er tegen aan en een paard voelt dat goed te goed voor iets dat zou moeten beschermen enz.. Knipoog

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:05

judith_slu schreef:
ik heb laatst gelezen dat bandages helemaal niet werken, en schop er tegen aan en een paard voelt dat goed te goed voor iets dat zou moeten beschermen enz.. Knipoog

*halfuur verder (moest even je laatste zin ontleden Tong uitsteken)*
Het lijkt me sterk dat ze alleen voor de sier zijn. Ze zullen denk ik vast wel wat steun geven Lachen

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:46

kijk even bij de zoekfunctie, er bestaat tientallen topics over bandages. Een paard gaat in het begin zijn benen iets raar optillen, later word dat minder.!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:09

Ik quote Edward Gal eventjes...

Citaat:
Om de benen van het paard tijdens het rijden extra ondersteuning en bescherming te geven, kies ik liever voor Action beschermers. Dit is beter dan rijden met bandages omdat bandageren zeker niet goed is voor de pezen. Bij zwaar werk is het veel verstandiger om met pijpkousen,(liefst met gel) te werken. De bandage zorgt ondanks de onderlappen voor ongelijke en vaak teveel druk, waardoor de temperatuur in de pezen zodanig oploopt, dat de peesvezels makkelijk scheuren. Zo loopt het paard dus een blessure op.


Met dank aan Edward dus

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:14

Jeaninee schreef:
*halfuur verder (moest even je laatste zin ontleden Tong uitsteken)*
Het lijkt me sterk dat ze alleen voor de sier zijn. Ze zullen denk ik vast wel wat steun geven Lachen


het geeft miss wel steun, maar in de bit stond dat het bijna geen beschrerming geeft, als het paard zich zelf tegen het achterbeen raakt hij dat zeker nog voelt. Bloos! tja steun geeft het weer wel Knipoog

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:55

bandages zijn helemaal niet goed, het is alleen maar slecht voor de pezen, dus ik zou geen bandages kopen als ik jou was

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:26

tijntjuh schreef:
bandages zijn helemaal niet goed, het is alleen maar slecht voor de pezen, dus ik zou geen bandages kopen als ik jou was


ik ben het met je eens. bandages kunnen nog meer schade aanrichten. het kan heel warm onder de bandages en dat is slecht voor de pezen.

Dus zijn allemaal omdat dat wij het zo mooi vinden en maar nut hebben ze echt niet

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:36

Jeaninee schreef:
*halfuur verder (moest even je laatste zin ontleden Tong uitsteken)*
Het lijkt me sterk dat ze alleen voor de sier zijn. Ze zullen denk ik vast wel wat steun geven Lachen

Klopt,
ze geven heel veel steun aan het been, meer dan peesbeschermers,
peesbeschermers, die zeggen het eigenlijk al, beschermen de pees, bandages geven steun

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:50

Bandages geven zonder onderlappen helemaal geen bescherming. Een klap tegen het been komt net zo hard aan met of zonder bandages. Ze zijn leuk, een keer voor de foto of om een setje compleet te maken, maar peesbeschermes zijn beter, en stukken fijner en sneller om op te doen Haha!

marit88

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:56

bandages geven geen steun, ik heb dit 10x te horen gekregen van de instructriece van het ruiterbewijs. Bandages zijn enkel voor de sier, of om bijvoorbeeld te zorgen dat zalf goed op het been blijft zitten. Ze zijn niet voor steun, of ze het beschermt, weet ik niet... Maar daarvoor heb ik mijn peesbeschermers!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:06

molly schreef:
bandages geven geen steun, ik heb dit 10x te horen gekregen van de instructriece van het ruiterbewijs. Bandages zijn enkel voor de sier, of om bijvoorbeeld te zorgen dat zalf goed op het been blijft zitten. Ze zijn niet voor steun, of ze het beschermt, weet ik niet... Maar daarvoor heb ik mijn peesbeschermers!


heb even paardenenceqlopnogwat erbij gepakt,

staat: "om de benen van het paard kan je zowel peesbeschermers als bandages doen, beide beschermen de pees van het paard"

boek beweert dus iets heel anders

marit88

Berichten: 373
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:31

Ilkkah schreef:
heb even paardenenceqlopnogwat erbij gepakt,

staat: "om de benen van het paard kan je zowel peesbeschermers als bandages doen, beide beschermen de pees van het paard"

boek beweert dus iets heel anders


jij beweert dat ze beschermen, dat zal ook heus het geval zijn, want ik melde erbij dat ik niet wist of ze beschermen, ik zei: ze geven geen steun, en daar blijf ik bij!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:11

Ze geven idd alleen steun, alleen het is dus niet goed voor de pezen.
Ik vind het zoiezo te veel werk om die dingen om te doen! Heeel soms voor de sier(voor foto's enz) of als we met een van de ponies naar een keuring of wedstrijd gaan, maar verder rijdt ik nooit met bandages..

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:38

Ilkkah schreef:
heb even paardenenceqlopnogwat erbij gepakt,

staat: "om de benen van het paard kan je zowel peesbeschermers als bandages doen, beide beschermen de pees van het paard"

boek beweert dus iets heel anders


Dan vraag ik je nog eens mijn eerste reactie in dit topic te lezen.
Dat is wat Edward Gal me gezegd heeft over bandages...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:04

Ik geloof wat het boek zegt, die zullen het vast ook neit uit hun duim hebben gezogen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:39

Rolleyes weer een topic over bandages....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 00:02

Ilkkah schreef:
Ik geloof wat het boek zegt, die zullen het vast ook neit uit hun duim hebben gezogen


In het boek staan meer vage dingen (als het om de gilustreerde versie gaat ) Haha! Verder is mij altijd geleerd dat het helemaal niet goed voor de pezen is en dat het alleen voor de sier is...
1. omdat het te warm wordt
2. Het steun geeft, en dan aan die bandages gewend raakt en daardoor zwakke pezen krijgt ofzo... Verward

Nouja zoiets was het