zielig of niet, verwaarloosde fjord

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:05

Ik vrees ook dat de pensionhouder de enige is die hier iets aan kan doen. Kan hij niet tegen meerprijs uitmesten? Dus haar voor de keuze stellen: of zij mest zelf uit of hij doet het tegen een meerprijs? Dit is toch ook niet echt reclame voor zijn stal denk ik zo.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:33

Zet haar voor het blok: je gaat óf wat aan je paard doen, óf verkopen, óf ik bel de dierenbescherming.........!!!!!!!
Dat kan echt niet wat ze doet!!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:05

Of je het verwaarlozing kunt noemen weet ik niet...
Ik ben wel van mening dat als je dieren aanschaft, je ze ook liefde en aandacht moet (kunnen) schenken... Lachen
De omstandigheden zijn inderdaad niet ideaal, maar ik denk niet dat het het paard schaad...

Als ik jou was zou ik wel een gesprek met haar aangaan... Ik zou echt weer zo iemand zijn die de zorg van het beestje over zou nemen... Bloos

Ik denk niet dat de dierenbescherming er iets aan zal doen...

Denk aan het paard, en succes er mee!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:50

Nou een flinke tijd niet uitmesten is wel erg!! Dat je m op de wei zet en er niks mee doet, nou ja.... Maar laten wegrotten in een stal Boos!

DB doet er ook weinig aan, maar je kan er wel mee dreigen Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:18

Als je op een pensionstal staat, wordt er dan niet gemest voor je Verward !

Ik ben bang dat je in dit geval bij de DB op dovemansoren stuit!
Het paard krijgt immers (genoeg Rolleyes ) te eten en te drinken; die vieze stal is niet "dramatisch" genoeg.

Ben jij de enige die zich hierover "beklaagd" of heb je iig je andere stalgenoten achter je staan ? In dat geval zou ik met z´n allen massief druk op d´r uitoefenen, zodat het beestje regelmatig uitgemest en beweegt wordt.

Misschien helpt het als jullie allemaal een tijdje helemaal niks met/voor de pony doen Scheve mond ...

Ik weet dat jullie dat zielig voor hem vinden (dat zou ik ook vinden hoor!), maar uiteindelijk maken jullie het de eigenaresse wel "makkelijk".
Ondanks dat jullie tegen d´r "zeuren" dat ze de stal moet mesten en d´r pony moet bewegen, weet ze in haar achtehoofd vast wel, dat als ze het niet doet, jullie het wel doen Scheve mond .

Mocht dit allemaal ook niet helpen, kunnen jullie misschien eens een paar foto´s van het dier in de smerige box maken en anoniem aan d´r ouders sturen }> !!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:06

Nou ik wil niet veel zeggen. In edam werd een keer de DB op iemand afgestuurd die zijn IJSLANDERS in de sneeuw liet staan.....
en bij iemand anders kwam de dierenambulance omdat er een veulen werd geboren. (eigenaar was die avond weg, had nog gevoeld, maar merries was toen nog niet zover), veulens komen meestal wel gewoon ter wereld hoor. Er ging verder niets mis.

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:11

Ho even!

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar voordat je concludeert dat het paardje verwaarloosd wordt, moet je eens nadenken.
Kan het zijn dat het paardje van zijn pensioen geniet, dat ie niet chronisch kreupel is of dat zijn benen zodanig zijn beschadigt dat ie niet vaak uit zijn stal mag?
Vraag eens na aan de eigenaresse, of dat je hem mss mag verzorgen ofzo. Lachen

Succes ermee! OK dan!

UksterJarig

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:18

wat misshaffie zegt vind ik dus echt onzin.
als er tegen die vrouw gezegd wordt van dat het zo niet kan en ze gaat lachen is toch raar. als dat beestje wat zou hebben, dan zou die vrouw dat dus wel zeggen denk ik, zodat de mensen het van stal begrijpen. maar ik vind zelf sdat nog geen reden om je paard ind e stront te laten staan. wij hadden ook een pony die 3 weken niet uit stal mocht en hij had toch echt elke dag een schone stal.
maar bij ons op stal is het zo dat als je pony niet verzorgt wordt meerdere dagen door iemand, dat je een waarschuwing krijgt en als je je daar niks van aantrek, je gewoon van stal geknikkerd wordt.
want wij hebben allemaal mensen op stal die het dan zielig vinden en dat beestje dan gaan verzorgen, maar dat kan natuurlijk niet.

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:23

Ik zei al, dat ik niet het hele topic heb gelezen, dus sorry voor eventuele misverstanden

UksterJarig

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:25

het topic is niet zo lang Knipoog
en in het bovenste stukje staat ook al omgeschreven en dat ze al eerder tegen die vrouw heeft gezegd Tong uitsteken hahaha
maar sorry voor mijn beetje felle reactie anders. Lachen

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:29

Dan zou ik toch maar even de manege eigenaar waarschuwen hoor
Dat MAG helemaal niet, want als er controle komt, krijgt de manege eigenaar de schuld Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:26

Als je op een pensionstal staat word er toch voor je uitgemest, of niet? Maar goed, kan de pensionhouder niet wat tegen haar zeggen? Hij kan dan toch ook ermee dreigen dat ze wegmoet. Of wat Sterre inderdaad zegt een paar foto's van de pony is vieze boks maken en naar haar ouder sturen!!

UksterJarig

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:59

niet op alle pensionstallen wordt voor je uitgemest hor Knipoog
ik ken genoeg pensionstallen die het zelf moeten doen.

kootjuh
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:38

kijk het nog even aan en ga dan naar de eigenaar van de manege misschien kan die haar overtuigen dat het zo niet langer kan!!

bosal

Berichten: 58
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:20

ja idd ik vindt het niet kunnen wat daar gebeurt vertel het maar goed en duidelijk en anders eerdst aan die pension beheerder zeg dat jij er last van heb hoop zoiezo dat het werkt of alzz wat hier boven stond al heeft gewerk *LOL*

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:01

Vind het een beetje vreemd inderdaad dat de stalhouder er niks aan doet en het allemaal wel best vind. Is deze dan zo paardonlievend of valt de hele situatie nog wel mee??

Verder zou het ideaal zijn als de eigenaresse een verzorgster dr bij zou hebben die een gedeelte op zich kan nemen (als het dus echt een ramp is). Maarja...koppige mensen heb je overal. In dat geval heb ik maar een reactie richting die eigenaar: Dood = dood....

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:39

Dit is een heel oud topic..!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:59

oh verek....dom: uitroeptekentjee!! (nou ja heel oud....ouder)