Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anastasia24 schreef:Ik begon meestal met wat ik te bieden had, in verkoper zijn\haar schoenen lijkt mij dat een fijne opening van de mail ipv gelijk vragen om bijv. vraagprijs. Dus hoe je je paard van plan bent te houden, hoe jij rijd en wat je doelen zijn. Daarna stelde ik enkele vragen, de hoofdvragen, (beperkingen, gedrag, niveau, verleden, filmpjes etc.) Bij de meeste verkopers krijg je al wel een fijn verhaal\beeld van het paard en ikzelf ging daarna eigenlijk gelijk kijken. Beeldmateriaal en mensen zijn soms(vaker dan gewild) niet te vertrouwen dus als ik interesse had was ik altijd snel gaan kijken.
fohadie schreef:Ik zie in je profiel dat je 13 bent. Dan zou ik dit aan een volwassenen overlaten. Veel kopers doen geen zaken doen met minderjarigen en ik vraag me af of dat wel mag? Heb je een instructrice of ander volwassen iemand in de omgeving met verstand van paarden? Dan kan je daar misschien aan vragen te bellen/contact met de verkoper op te nemen?
Naevia schreef:fohadie schreef:Ik zie in je profiel dat je 13 bent. Dan zou ik dit aan een volwassenen overlaten. Veel kopers doen geen zaken doen met minderjarigen en ik vraag me af of dat wel mag? Heb je een instructrice of ander volwassen iemand in de omgeving met verstand van paarden? Dan kan je daar misschien aan vragen te bellen/contact met de verkoper op te nemen?
Klopt ik ben idd 13.
En laat dit ook zeker aan mijn ouders over!
Maar mijn ouders hebben zelf ook nog nooit een paard gekocht en hun wisten het zelf dus ook niet zo goed, dus vraag het meer voor hun.
Naevia schreef:fohadie schreef:Ik zie in je profiel dat je 13 bent. Dan zou ik dit aan een volwassenen overlaten. Veel kopers doen geen zaken doen met minderjarigen en ik vraag me af of dat wel mag? Heb je een instructrice of ander volwassen iemand in de omgeving met verstand van paarden? Dan kan je daar misschien aan vragen te bellen/contact met de verkoper op te nemen?
Klopt ik ben idd 13.
Maar mijn ouders hebben zelf ook nog nooit een paard gekocht en hun wisten het zelf dus ook niet zo goed, dus vraag het meer voor hun.
Naevia schreef:Klopt ik ben idd 13.
fohadie schreef:Maar als je ouders geen verstand van paarden hebben, begrijpen ze dan de antwoorden wel? Ik bedoel, een leek zal waarschijnlijk weinig snappen van: 'groene ruin licht aangereden leuk voor de handige ruiter' dan is het lastig om te beoordelen of het paard wel geschikt is. Sowieso vinden ouders vaak dat hun kinderen perfect kunnen rijden, terwijl dat in de praktijk vies tegenvalt.![]()
Heb je niemand met verstand van paarden in de buurt?
Wel heel leuk hoor, dat je een paard mag van je ouders. Weet je ook al waar je het gaat stallen? En wat mensen in de buurt die je eventueel zouden kunnen helpen? Succes!
Ibbel schreef:Dan hoeven jouw ouders maar een paar dingen te zeggen:
Mijn dochter van 13 wil graag een eigen paard.
Zou het paard dat u te koop heeft passend zijn voor iemand van 13 met x jaar (manege?) ervaring?
Zo ja, mag zij samen met haar instructeur kennis komen maken en komen proefrijden?
Meer vragen hoeven vooraf niet gesteld te worden als degene die belt/mailt er toch geen chocola van kan maken.
Kun je niet samen met je instructeur (of een ander persoon die een goede kijk op paarden heeft én jou qua rijden en rijervaring kent - maar noem het in het gesprek van met verkopers gewoon instructeur, dat scheelt uitleg) gaan kijken en proefrijden, koop dan (nog) geen paard.
StalNollie schreef:Je ouders zullen toch echt contact moeten zoeken met de verkoper. Ik ga een 13 jarige niet te woord staan of daar überhaupt een paard aan verkopen.
Gebruikers op dit forum: idje, ikkedus, JorineV, maitestar23, marsyl, senna21 en 18 bezoekers