Rijden zonder beugels

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rijden zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:37

Supergezond denk ik niet, vond haar nogal mager daarvoor.

Maarreeh klemmen is nooit goed, daarmee zal doorzitten nooit lukken en zonder beugels al helemaal niet. Kan je aan je instructrice niet vragen om een paar lesjes en tips?

RobinQuibus

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-10-22

Re: Rijden zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 08:03

Ze krijgt al bijvoer
Ja ik merkte al dat met klemmen het wel lastiger gaat

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Rijden zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:15

Klemmen inderdaad niet de bedoeling. Helaas zijn we wel veel instructeurs die dat roepen.
Je moet eigenlijk meer op je botten gaan zitten ipv je beenspieren gebruiken en gebruik maken van de links-rechts beweging van je paar. De heup van je paard zakt om beur links en rechts naar beneden. Het is dan de kunst om op hetzelfde moment ook je eigen heup mee te laten zakken.

Maite2005
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:09

Wij hadden dit ook vaak in de lessen, dus raar is het niet.

Toch zou ik het niet meer doen. De eigenaar van de zorgboerderij heeft aangegeven dat die dit niet wil hebben. Als verzorger/bijrijder vind ik dat je je daarin gewoon moet aanpassen naar de eigenaar, of anders hier het gesprek over aangaan. Het blijft tenslotte zijn paard.

alixblanc
Berichten: 95
Geregistreerd: 19-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:29

Paardrijden is altijd wel een risico maar ik vind rijden zonder beugels op zich niet heel erg hoor! En tenslotte helpt het je ook voor een betere balans. En het is ook een leuke afwisseling. Maar als de eigenaar van de zorgboerderij vind dat het gevaarlijk is moet je misschien een babbeltje doen met hem. *D