Elisa2 schreef:Is het een tinker? heeft ze mok/ mijt? kan de eigenaar de hoeven uitkrabben?
Sowieso is het natuurlijk niet bepaald gezond dat het dier al 3 jaar op stal staat en nooit buiten komt...
Zou me niet verbazen als dit paard gewoon nooit geleerd heeft om een voetje te geven.
Coco4life schreef:Ja we hadden ook zo'n pony op de manege. Flipje, in de stal trapte die altijd bij zn hoeven. Maar zodra de stalhulp of manegebaas kwam was die superlief. Als we in de stalgang stonden wilde die zn hoef weer wel geven. Flipje stond ook nooit buiten, want hij was altijd vals tegen andere pony's.
Coco4life schreef:Je schreef in je verhaal dat ze in de wei stond. Als die wei er nog is, kan je haar daar dan een paar keer per week in zetten. Als er nog andere ponys of paarden zijn kan je kijken of ze die wel mag. En dan vragen aan de eigenaar of ze daarmee in de wei mag. Misschien kan je haar sokken schoonmaken, of je daar iets kan ontdekken, wat pijn zou kunnen doen.
Coco4life schreef:Ja we hadden ook zo'n pony op de manege. Flipje, in de stal trapte die altijd bij zn hoeven. Maar zodra de stalhulp of manegebaas kwam was die superlief. Als we in de stalgang stonden wilde die zn hoef weer wel geven. (...)
fohadie schreef:In het ene verhaal staat ook dat er dingen bijverzonnen zijn, dus niemand weet wat waar is en wat niet, behalve TS. Het is moeilijk advies geven als je niet weet wat er waar is.
In ieder geval: meer op de wei, met paardenvriendjes. Jij kan zelf toch ook het paard op de wei zetten? Of mag dat niet van je oom? Het is natuurlijk ook niet jouw paard.
Als hoeven uitkrabben niet lukt, hulp zoeken maar niet zelf gaan aanklooien. Als ze je raak trapt ben je verder van huis en wellicht heeft ze wel een reden om geen voetje te geven. Heeft ze het wel geleerd? Heeft ze geen mijt? Of rotstraal? Wat zegt je oom ervan dat ze geen voetje geeft?
Mocht je echt denken dat het paard verwaarloosd wordt, kan je altijd nog de dierenpolitie bellen, maar of je dat wilt doen, aangezien het wel je familie is?
hannelot schreef:Mensen ik weet het: het is vreselijk, maar meld het niet bij de dierenbescherming, ik hou te veel van haar. en HET IS ECHT WAAR!!!
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 0 bezoekers