Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nynkex01 schreef:Als je je vaardigheden wilt uitbreiden zou je toch dressuur/springles moeten volgen van iemand die zelf op hoger niveau heeft gereden, en dan is € 100 in de maand niks, los van wat je voor een lease/verzorg/bijrijpaard moet betalen. Maar het is de investering zeker meer waard dan manegeles
pluisje88 schreef:Tja je wilt wat of je wilt niks.. als je weet wat een paard houden kost dan zou je waarschijnlijk een bijdrage van 100,- geen probleem vinden. Of je gaat 1 uurtje per week lessen op de manege, of je zoekt een bijrijdpaard. Meer werk, meer tijd en meer geld. Elk heeft zo zijn voor en nadelen dus het is afwegen wat het je waard is
capopjekop schreef:Ik had het geluk een pony te krijgen van m'n ouders. Maar als dat niet gelukt was dan had ik toch op andermans paarden gaan rijden. Ik pas inmiddels niet meer op m'n pony maar heb wel een tijd een paard van buren gereden en mee gelest.
Heb je geen handelsstal in de buurt waar je mag rijden in ruil voor helpen met stallen mesten? Hoeft vast niet 5 dagen in de week. In welke regio zit je? Mss dat iemand hier wel een verzorger zoekt. Iemand die wil leren is juist heel fijn. Niet iedereen zoekt via internet. Juist via via heb je de meeste kans.
Ik zocht juist iemand die graag wil lessen met m'n pony. Zelf vind ik de verzorging leuk dus dat hoeft iemand niet te doen. Maar dat is lastig te vinden of ze zijn te groot
scrabbel schreef:Er zitten ook grote verschillen tussen manages. Misschien eens een proefles doen bij een andere manage.
Mijn zusje reed bij een andere manage dan mij. Zij was te jong. Achteraf met de kennis die ik nu heb was deze 100x beter
Ik ben zelf begonnen met lessen en binnen half jaar verzorgponies en daaruit eigen paard.
Beautydekoe schreef:Nu vraag ik me af, hoe zijn jullie verder gegroeid na de periode van manegelessen en de Shetlanders? Graag hoor ik persoonlijke verhalen, wie weet kan ik wat inspiratie opdoen!
Popstra schreef:Bij ons was er vroeger ook geen geld voor paard te rijden.
Ik heb jaren bij een fokker van New Forest ponys mee gelopen.
Ik mestte uit, deed allerlij stal klusjes en verzorgde de ponys werk in ruil voor rijden.
Wellicht jij ook een plek kan vinden waar ze wel een handje kunnen gebruiken in ruil voor ....
Gebruikers op dit forum: Doubtless, Fris, Indy_Mouse_9, MarjanB, Poldermenner, Sjafrane en 10 bezoekers