Het klinkt alsof ze alleen staat, is een kleine pony erbij geen optie? Dat zou al veel helpen
Verder bestaan er verschillende soorten hooi. Ik weet niet wat voor hooi jij hebt en of je daar achter kan komen? Maar stel dat het arm hooi is, dus met niet zo veel voeding erin, dan mag ze best wat meer dan de aanbevolen hoeveelheid hebben. En als het hooi uit plastic is, dan zou ik voorzichtiger zijn met meer geven.
Wat ook belangrijk is, hoe ziet ze eruit? Goed, of te dik of te dun? Als ze eigenlijk al te dik is dan snap ik ook dat je niet nog meer wil geven
Ik denk dat een slowfeeder toch wel fijn is hoor, dan is ze toch lekker bezig desnoods geef je deels in een slowfeeder en deels gewoon zo?
Puur afgaand op de informatie die je nu geeft, denk ik niet dat ze naar je hinnikt om eten, maar om je gezelschap. Ze is waarschijnlijk eenzaam, jij bent haar enige aanspreekpunt dus dan is het logisch dat ze naar je hinnikt. Een maatje erbij is de oplossing.
Flip. Van mij sinds 03/07/20. Yeah with every broken bone, I swear I lived
Sommigen zijn ook gewoon gefocuste neuroten. Mijn shets bvb staan 24/7 buiten met 2, de helft van de tijd zelfs nog met een grote pony bij, en kregen onbeperkt hooi. (Nu nog steeds, maar nu wordt het eerder verpropt ipv gegeten door versleten gebit). 1x per dag kregen ze brokjes of slobber met vitaminekorrel. Elke keer als de merrie mij zag begon die ook dat soort gedrag te vertonen zoals de TS beschrijft… en die had dan een maatje en hooi, maar ‘het idee’ van nog iets lekkerders te krijgen was sterker. Nooit iets aan gedaan trouwens.
Ik merk bij onze paarden dat ze heel snel de routines oppikken die ik heb. Bijvoorbeeld als ik 's morgens om 6 uur de deur uit ga met de honden om naar het bos te gaan hoor ik ze niet, maar als ik terug kom met de auto uit het bos staan ze te roepen alsof ze in dagen geen eten hebben gehad, want ik voer ze altijd als ik dus terug komt rond 06.45 uur. Op zondag als ik dan later naar het bos ga hoor ik ze niet om 06.45 uur omdat ze mij dan ook nog niet buiten zien. Alles wat ik aan vaste tijden heb zie ik terug in het gedrag van hun. Het lijkt wel of ze klok kunnen kijken. Wellicht is dat bij jou ook zo, elke keer als je naar buiten gaat wordt er dus gevoerd en dat is snel een gewenning. Wil je daar vanaf dan zal je een ander ritme of wellicht juist helemaal geen ritme er in moeten gooien.
Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.
Hoeveel hooi voer je? Als je niet te rijk hooi hebt zou ik onbeperkt voeren. Veel beter ook. Die van mij eten onbeperkt hooi. En uit je verhaal op te maken staat ze alleen? Dat is eigenlijk niet goed voor een paard. Daar kan ze ook stress van krijgen. En wat voer je verder?
Ik denk ook dat ze een maatje mist.Als je geen eigen paard erbij wilt hebben denk dan eens aan een pension paard.Ik heb ook een pension paard bij mijn paard aan huis.De eigenaar betaald daar een bedrag voor en ik doe de verzorging en mijn ruin heeft een vriend.
Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.
Je kan ook graszaadhooi bijvoeren, zit veel minder in. Als het gewone hooi op is, kan ze zich daar mee bezig houden. Vergeet niet dat paarden veel uren besteden aan eten, dus dat je haar vaak ziet eten klopt wel.
To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]
Ze staat soms met een ander paard, en altijd met een geitje en kippetjes. Weet dat dat niet hetzelfde is maar na jullie tips komt daar misschien verandering in!
Ts, de mijne kan ook niet eens alleen even in stal wachten. Een paardenvriendje(al is ie zoals de mijne 70cm hoog) is echt wat ze nodig hebben. Als het kan qua gewicht gewoon een hooinet ophangen dje 24 uur gevuld is, als dat niet kan en ze staat niet langer dan 3-4 uur zonder doe je het natuurlijk heel goed. Ik hoop dat je een (klein) maatje erbij kan zetten, je zult merken dat het dan voorbij is.
De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.