Kan ik (170cm) nog een tijdje op een pony van 1.40cm?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:50

Adelaide71 schreef:
Dit kan toch prima? Past hartstikke goed. Leuk dier ook! <3

??

Benen zijn nu teveel opgetrokken. Zouden zeker 2 gaatjes langer kunnen en dan steken die voeten onder de buik uit.
Bovenlichaam is ook best lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:54

Art_Ificious schreef:
Adelaide71 schreef:
Dit kan toch prima? Past hartstikke goed. Leuk dier ook! <3

??

Benen zijn nu teveel opgetrokken. Zouden zeker 2 gaatjes langer kunnen en dan steken die voeten onder de buik uit.
Bovenlichaam is ook best lang.



De foto's zien er hartstikke netjes uit; dat gemiep altijd over te lange bovenlijven etc. Pony lijkt fijn in balans te lopen zo op de foto. Zie echt het probleem niet. Val je over dat het er niet perfect uitziet wb afmetingen? Ik vind een klein dik propje op een heel groot paard, veel lelijker, maar dat is ook geen probleem voor het paard zelf.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:58

Pony kan haar misschien makkelijk dragen met haar gewicht. Maar meisje is nog maar 14 en zal dus waarschijnlijk nog uitzwaren.

Je moet naar alles kijken niet het enige plaatje van nu. Ben eigenlijk ook benieuwd naar bewegend beeld, dan kan je beter oordelen of pony het lastig vindt en of de ruiter een goede balans heeft.

Ik weet van mezelf dat mijn balans niet altijd goed is. Daarom kruip ik niet op een pony 30cm kleiner dan mezelf. Ookal zou die mijn gewicht wel aankunnen.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Kan ik (170cm) nog een tijdje op een pony van 1.40cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:02

Redenen genoeg om het niet te doen maar ook redenen genoeg om het wel te doen:
- Leuke combinatie om naar te kijken.
- Past prima zo.
- Ben je dol op het beestje? Ja?

Gewoon doen!

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kan ik (170cm) nog een tijdje op een pony van 1.40cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:23

Als je hem nu leuk vindt zou je hen gewoon kunnen kopen en als je er later toch uit zou groeien kun je hem houden als gezelschapspaard of om te mennen (hoe oud\jong is de pony eigenlijk?) of je kunt hem verkopen en er een jong ruitertje blij mee maken. Je vraagt zelf of je er "nog een tijdje"op zou kunnen rijden.Dat dus wel nu.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Kan ik (170cm) nog een tijdje op een pony van 1.40cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:25

Ik vind eigenlijk als ik eerlijk mag zijn.
Bij twijfel niet doen... Ik lees dat immers zo vaak, dus zeg ik het nu zelf eens een keertje.

Niet voor niks open je dit topic, ergens heb je dus zelf twijfels of het wel kan. Waar komen die twijfels vandaan? Hoe voel je je werkelijk als je deze pony rijdt?

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:49

Art_Ificious schreef:
Ik vind eigenlijk als ik eerlijk mag zijn.
Bij twijfel niet doen... Ik lees dat immers zo vaak, dus zeg ik het nu zelf eens een keertje.

Niet voor niks open je dit topic, ergens heb je dus zelf twijfels of het wel kan. Waar komen die twijfels vandaan? Hoe voel je je werkelijk als je deze pony rijdt?

Ik vind zelf dat als je een bepaalde maat gewend was en je zit dan ineens op een veel kleinere dat dat niet altijd stabiel aanvoelt. Maar de breedte van de pony doet ook heel veel.

loopjeloopje
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kan ik (170cm) nog een tijdje op een pony van 1.40cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:16

Past prima, en je bent niet te zwaar. Veel plezier met je pony! :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:36

anjali schreef:
Art_Ificious schreef:
Ik vind eigenlijk als ik eerlijk mag zijn.
Bij twijfel niet doen... Ik lees dat immers zo vaak, dus zeg ik het nu zelf eens een keertje.

Niet voor niks open je dit topic, ergens heb je dus zelf twijfels of het wel kan. Waar komen die twijfels vandaan? Hoe voel je je werkelijk als je deze pony rijdt?

Ik vind zelf dat als je een bepaalde maat gewend was en je zit dan ineens op een veel kleinere dat dat niet altijd stabiel aanvoelt. Maar de breedte van de pony doet ook heel veel.
daar ga ik mee akkoord.
Heb er hier ene die heel breed zit (BWP) en als ik daarna mijn draver rij voelt dat helemaal anders omdat de draver smaller is.

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:52

Het kan nu zeker, mooi plaatje van jou en een sterk ogend dier. Daarentegen sluit ik me aan bij eerdere berichten: koop geeft meer onzekerheid met zich mee mbt. doelen en doorgroeien van zowel jij als je pony. Denk daar vooral goed over na.

Ik heb het zelf vroeger wel gedaan, met m’n 1.71 en 60kg een ronde D van 1.42 gekocht voor het leven. Voor mij een fijne keuze. Ik zou haar zo weer overnemen, maar dat is vooral omwille van deze specifieke pony. Als ik nu op zoek zou gaan naar iets nieuws, dan zou ik geneigd zijn richting E maat te zoeken.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan ik (170cm) nog een tijdje op een pony van 1.40cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:58

Veel mensen reageren ook uit het beeld wat men gewend is.

Als je pony ruiter bent in hart en nieren en je gaat niet over naar de paarden, kan je heel veel plezier hebben met pony's, ook als volwassene.

Natuurlijk moet je niet te zwaar worden of de pony in de weg zitten, maar het is echt niet zo dat iedereen zwaarder wordt later of te zwaar.

Niet iedereen gaat naar de paarden en als je dat wel wilt, snap je zelf ook wel dat je "iets" met deze pony zal moeten.

Wat ik eerder schreef; kijk in de western, veel lange mannen op kleine quarters. Zullen mensen iets van vinden, maar soms moet je dat ook een beetje negeren als het verder allemaal netjes gaat voor het dier.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Kan ik (170cm) nog een tijdje op een pony van 1.40cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:01

Het past op dit moment hartstikke goed. Oók qua bovenlijf.

Maar je bent 14 en het kan zijn dat je nog gaat groeien. Dus het hangt er vanaf wat je met haar wilt doen en wat je plannen zijn

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:52

De titel luidt toch duidelijk “pas ik nog een tijdje op een pony van 1.40” :) dan is het antwoord dus ja, ze past zeker nog een tijdje op de pony.

Paradise123
Berichten: 77
Geregistreerd: 14-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:07

Kan prima! Ziet er nog supernetjes uit. Ook als je wat breder zou zijn zou ik het nog vinden kunnen :j