Lag het aan mij of de eigenaar?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bente07
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-03-22

Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 20:16

Haii
Ik reed hiervoor altijd op een stal waar ik in je tegenin altijd super leuk had en naar 8 maanden ofzo begon ik ook te helpen bij de paarden want het was er kleinschalige. Het ging allemaal goed en ze vroeg me heel vaak met helpen maar opgevend had ik drukker met school dus ik ging minder helpen. Ik heb had ook nog een verzorgpony dus ik heb de hele zomervakantie gereden waardoor ik mezelf eigenlijk heb leren draven en galopperen doordat het een hele lieve pony was en de eigenaar me heel veel hielp. Ik kreeg het dus veel drukker en toen ging mijn vriendin ook nog helpen en de eigenaar had echt van die favoriete die hij overal mee naartoe toe liet gaan. En mijn v tienden was dus een van die favoriete helemaal niks mis mee. Maar de eigenaar ging er gebruik van maken dat ik hee vaak kon komen ze liet me heel vaak in de ochtend komen ik had het toen nog niet echt door want ik was nog maar 12 jaar en ik naar een halfjaar helpen werd ik steeds drukker. En ik kwam ook steeds minder vaak. Maar ik moest dan ook bijvoorbeeld werken en toen gaf ze me een waslijst van dingen die ik MOEST doen waardoor ik altijd te laat kwam. Ik werd ook steeds slordiger omdat ze elke keer boos op me eerst als ik iets fouts deed. Ik lag gwn nachten te janken. En ik had dus ook les van haar en elkaar als ik de bak in liep zag ik het al niet meer zitten en ik had echt het idee dat ik wou stoppen met paardrijden. Want ze zij dat ik het elke keer verkeerd deed. Terwijl ik eerst in mezelf altijd dacht van foute kun je leren. Maar opgeven moment zij ze het zo vaak dat ik het gewoon ging denken. En ze was ook heel onrespectvol tegen me vader. Ik had idee dat ze paardrijden echt voor mij heeft verpest of lag het aan mij?

*sorry als er spelfouten in zitten geen haar aub

Anastasia24

Berichten: 2716
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:22

Eh- nee ts, dit ligt uiteraard niet aan jou. Heb maar eens een goed gesprek samen met je ouders\de eigenaar\lesgeefster en anders zoek je een andere fijne plek. Dat jij te laat komt\moet huilen\je slecht voelt kan natuurlijk niet, vooral niet met iets wat je vrijwillig doet en eigenlijk heel leuk zou moeten vinden(In je vrije tijd!). Dus denk niet dat dit jouw fout was ts.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:36

En waar zijn je ouders in dit warrige verhaal?

Probeer op je spelling te letten en klik eens op die spatiebalk.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:48

Ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen...

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:51

Tja, lastig. Ik weet niet wat er tussen jou en de eigenaar gecommuniceerd is.

Aan de andere kant, jij bent 12 en ik ga persoonlijk niet hele jonge meiden voor zoveel werk inzetten, stalwerk is soms gewoon best zwaar.

Wel vind ik dat mensen geen les moeten geven als ze niet iemand kunnen motiveren.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 31-03-22 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

bente07
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 20:52

Anastasia24 schreef:
Eh- nee ts, dit ligt uiteraard niet aan jou. Heb maar eens een goed gesprek samen met je ouders\de eigenaar\lesgeefster en anders zoek je een andere fijne plek. Dat jij te laat komt\moet huilen\je slecht voelt kan natuurlijk niet, vooral niet met iets wat je vrijwillig doet en eigenlijk heel leuk zou moeten vinden(In je vrije tijd!). Dus denk niet dat dit jouw fout was ts.

Ik ben er nu ook tijdelijk mee gestopt was er echt klaar mee ben nu ook op het moment ergens anders na op zoek

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:52

Cinnepin schreef:
Ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen...


Ze reed/rijd/helpt op een stal waarvan de eigenaresse niet meer aardig doet. Dat maak ik er van. Ik heb het wel 2x moeten lezen :+

TS: dan stop je toch gewoon? Je hebt geen contract o.i.d. Dus je kan gewoon zeggen dat je niet meer komt.

bente07
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 20:52

Daan13 schreef:
En waar zijn je ouders in dit warrige verhaal?

Probeer op je spelling te letten en klik eens op die spatiebalk.

Ik heb me ouders er ook gewoon verteld maar er zit nog veel meer achter dit is maar een klein deel van het verhaal

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:53

Als je je niet meer fijn voelt gewoon gaan. Iedereen heeft tijd nodig om dingen te leren, mensen die je die tijd niet kunnen geven zijn je hulp niet waard.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:54

Kind is 12 ook....... je kan best meiden mee hebben lopen op stal om wat te leren, maar echt voor klusjes vind ik ze sowieso te jong, en zulke jonge meiden laat ik ook niet met de paarden lopen.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:56

Avalanche schreef:
Kind is 12 ook....... je kan best meiden mee hebben lopen op stal om wat te leren, maar echt voor klusjes vind ik ze sowieso te jong, en zulke jonge meiden laat ik ook niet met de paarden lopen.



is ook zo ja

bente07
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 20:58

Avalanche schreef:
Kind is 12 ook....... je kan best meiden mee hebben lopen op stal om wat te leren, maar echt voor klusjes vind ik ze sowieso te jong, en zulke jonge meiden laat ik ook niet met de paarden lopen.


Ik ben niet meer 12 mijn leeftijd staat er verkeerd in maar ze liet mij en vriendin gewoon alleen naar stal gaan op zondag bijvoorbeeld omdat ze de rest van dagen er dan al wel was en dan liet ze ons de paarden voeren enzovoort en ze gaf ons een waslijst van dingen te doen.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:13

De ene 12/13 jarige vind het leuk om veel klusjes te doen en zelfs vertrouwd te worden dingen alleen te mogen doen.
De ander dus niet.

Heel simpel is het niets voor je dan stoppen. :)

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:15

Want nu ben je 13?

bente07
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 21:16

Euridicey schreef:
Want nu ben je 13?

Nee bijna 15

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:17

Is dit een serieus topic? Je bent 12, maar toch niet. Het is een deel van het verhaal. Eerst is de eigenaar een hij, vervolgens een zij. Het is een manege, maar je hebt jezelf leren draven en galopperen? Ik vind je verhaal verwarrend
Als het echt is, vind ik het erg vervelend voor je, TS, en waarom blijven als men niet aardig is? Zoek een plekje waar je veilig en op je gemak bent.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:18

bente07 schreef:
Euridicey schreef:
Want nu ben je 13?

Nee bijna 15


Dus dit was toen je 12 was en nu ben je bijna 15. Wat is er dan in de afgelopen 3 jaar gebeurd?

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:19

chevax schreef:
Is dit een serieus topic? Je bent 12, maar toch niet. Het is een deel van het verhaal. Eerst is de eigenaar een hij, vervolgens een zij. Het is een manege, maar je hebt jezelf leren draven en galopperen? Ik vind je verhaal verwarrend
Als het echt is, vind ik het erg vervelend voor je, TS, en waarom blijven als men niet aardig is? Zoek een plekje waar je veilig en op je gemak bent.


1 april begint vroeg dit jaar

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:20

Euridicey schreef:
chevax schreef:
Is dit een serieus topic? Je bent 12, maar toch niet. Het is een deel van het verhaal. Eerst is de eigenaar een hij, vervolgens een zij. Het is een manege, maar je hebt jezelf leren draven en galopperen? Ik vind je verhaal verwarrend
Als het echt is, vind ik het erg vervelend voor je, TS, en waarom blijven als men niet aardig is? Zoek een plekje waar je veilig en op je gemak bent.


1 april begint vroeg dit jaar


Daar kan je wel eens gelijk in hebben :+

bente07
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 21:24

Euridicey schreef:
chevax schreef:
Is dit een serieus topic? Je bent 12, maar toch niet. Het is een deel van het verhaal. Eerst is de eigenaar een hij, vervolgens een zij. Het is een manege, maar je hebt jezelf leren draven en galopperen? Ik vind je verhaal verwarrend
Als het echt is, vind ik het erg vervelend voor je, TS, en waarom blijven als men niet aardig is? Zoek een plekje waar je veilig en op je gemak bent.


1 april begint vroeg dit jaar

Sorry hoor maar waar slaat dit op ik probeer hier iets te vragen en dan geef jij zo domme reactie bemoei je er dan niet mee

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:26

Lieve schat, ik denk dat 75% niks van jouw verhaal begrijpt op de manier hoe je het nu hebt geschreven :')

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:29

Neem even je tijd om de OP te lezen (en ik snap dat dat lastig is, de interpunctie kan heus een stuk beter en de grammatica ook) en het wordt duidelijk dat dit idd een paar jaar geleden is. Ik heb nog een paar keer doorgelezen en ik snap het nu. Voor wie het fijn vindt, wil ik het verhaal wel even wat begrijpelijker neerzetten :)
Ze zit er nog mee en ze wil weten aan wie het lag.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:36

bente07 schreef:
Haii
Ik reed hiervoor altijd op een stal waar ik het in het begin altijd super leuk had. Na 8 maanden ongeveer begon ik ook te helpen bij de paarden, want het was erg kleinschalig. Het ging allemaal goed en ze vroeg me heel vaak met helpen, maar zeker moment had ik drukker met school dus ik ging minder helpen.

Ik had ook nog een verzorgpony dus ik heb de hele zomervakantie gereden, waardoor ik mezelf eigenlijk heb leren draven en galopperen, doordat het een hele lieve pony was en de eigenaar me heel veel hielp. Ik kreeg het dus veel drukker. En toen ging mijn vriendin ook nog helpen en de eigenaar had echt van die favorieten die hij overal mee naartoe toe liet gaan. En mijn vriendin was dus een van die favorieten, helemaal niks mis mee.

Maar de eigenaar ging er gebruik van maken dat ik heel vaak kon komen. Ze liet me heel vaak in de ochtend komen. Ik had het toen nog niet echt door, want ik was nog maar 12 jaar. Na een halfjaar helpen werd ik steeds drukker. En ik kwam ook steeds minder vaak. Maar ik moest dan ook bijvoorbeeld werken en toen gaf ze me een waslijst van dingen die ik MOEST doen waardoor ik altijd te laat kwam.

Ik werd ook steeds slordiger omdat ze elke keer boos op me eerst als ik iets fouts deed. Ik lag gewoon nachten te janken. En ik had dus ook les van haar. En elke keer als ik de bak in liep zag ik het al niet meer zitten, en ik had echt het idee dat ik wou stoppen met paardrijden. Want ze zei dat ik het elke keer verkeerd deed. Terwijl ik eerst in mezelf altijd dacht van fouten kun je leren.

Maar op een zeker moment zei ze het zo vaak dat ik het gewoon ging denken. En ze was ook heel respectloos tegen mijn vader. Ik had idee dat ze paardrijden echt voor mij heeft verpest of lag het aan mij?

*sorry als er spelfouten in zitten geen haat aub


VoilĂ .
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 31-03-22 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:37

bente07 schreef:
chevax schreef:
Is dit een serieus topic? Je bent 12, maar toch niet. Het is een deel van het verhaal. Eerst is de eigenaar een hij, vervolgens een zij. Het is een manege, maar je hebt jezelf leren draven en galopperen? Ik vind je verhaal verwarrend
Als het echt is, vind ik het erg vervelend voor je, TS, en waarom blijven als men niet aardig is? Zoek een plekje waar je veilig en op je gemak bent.


Misschien zit hier een deel van je probleem? Ik geef aan dat ik het wat ongeloofwaardig vind doordat het zo warrig is, maar voeg eraan toe ik het vervelend voor je vind als het serieus is. Niet meteen zo vijandig doen.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lag het aan mij of de eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:44

Avalanche doet godswerk <3 Dankjewel

Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen plezier meer hebt in het paardrijden als dit soort dingen continue tegen je worden gezegd. Dat is niet leuk. Het ligt sowieso niet aan jou. Jij komt bijrijden en helpen en, zoals je zelf ookal aangeeft, heeft zij daar misbruik van gemaakt. Je was jong, durfde mogelijk niet voor jezelf op te komen of aan te geven dat het gevraagde te veel zou zijn. Ik kan me geen scenario voorstellen waar het aan jou zou liggen.
Ja jij had misschien moeten aangeven waar je mee zat? en Nee zeggen. Je bent een bijrijder, niet de hoofdverzorger. Als jij niet kan, is het niet jouw probleem. Plat gezegd danmaar.