_lauraaa_ schreef:Nee niet doen. Waarom zou je dit willen? Ga er lekker mee mennen, grondwerk, vrijheidsdressuur, wandelen etc maar rijden zou ik niet doen. Qua gewicht zal het vast nog kunnen maar door jouw lange lijf breng je de pony uit balans.
Ik heb zelf al een paar verzorgshets maar daar rij ik niet op. Nu kreeg ik de vraag of ik het leuk vond om op een andere grote shet te rijden. De eigenaar denkt zelf dat het nog wel kan. Ik ga er binnenkort voor het eerst heen en dan ga ik kijken. Ik zal dan nog wel sturen of ik er nog op ga.
lnvdh schreef:nee dat moet je niet willen.. ondanks dat je niet veel weegt is je lengte echt te lang
Ik heb geen idee hoe groot die shetten precies zijn. Ik ga aan de handdaarvan even kijken. Het word ook niet dagelijks rijden maar 1x in de week. En al het kan lekker een buitenritten.
Euridicey schreef:Kijk.. Het kan, maar wil je het is de vraag. Waarom wil je het?
Is het een shet die nog groen is en als wat langere lichte goede ruiter zadelmak gaat maken? Oke, dan vind ik dat het kan. Dat is namelijk een stuk beter dan een kind van hetzelfde gewicht zonder balans.
Maar is het gewoon je pony die je kreeg die je 10 was en je wil er eigenlijk nog op rijden.. Nee, dan vind ik dat je echt wat moet zoeken wat beter past.
Denk ook aan het zadel he. Een goed passend zadel is heel belangrijk en ik denk toch echt dat op die kleine korte ruggetjes van shetjes geen goed zadel gaat liggen die zowel goed ligt op de rug als waar jij goed correct op kan zitten.
Waarschijnlijk word het zonder zadel.
Ik heb geen idee of ze allemaal ingereden zijn. Anders zijn we het wel van plan. Ik ga samen met iemand die iets kleiner en iets lichter is.
Annet_Dottie schreef:Oei nee. En zie het alsjeblieft niet als "als de pony het nog leuk vind is het geen probleem". De pony kan niet praten dus kan je niet vertellen of die het leuk vind ja of nee.
Zo zie ik het wel. Ik ken mijn eigen shets lang genoeg om te weten wat ze leuk vinden. Nou zijn dat niet hele grote shetten dus rij ik er zelf niet meer op. Een ander jong meisje mag van mij maar op 2 van de 3 rijden. Aan de andere is te merken dat ie het echt niet leuk vind.
En idd een pony kan niet praten maar je kan veel merken aan de lichaamstaal. Oren, en het gedrag.