Cross les zonder eigen pony

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
equii_lr

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 16:36

Hooi,

Ik en mijn vriendin willen graag x een cross les volgen. Helaas hebben we allebei pony's op leeftijd, waardoor het niet super zou zijn om met een eigen pony te gaan. Daarom vragen wij: Weten jullie een stal waar je op een leen / manege pony een leuk cross pacour / cross les kan volgen?

Tijn8
Berichten: 535
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:48

Voor jullie misschien wat ver weg maar ik weet dat dat bij manege 't Hoog in Utrecht kan. Daar is een cross terrein waar ook de manegepaarden/pony's wel eens worden ingezet voor lessen.

shirleyp

Berichten: 2813
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:00

Je zou Snorrewind in Markelo kunnen vragen? Volgens mij doen zij met vaste manegeklanten wel eens wat crosslessen. Aangezien je uit Overijssel komt, lijkt me dat de moeite van een telefoontje waard!

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:14

Misschien stal reelaer?

equii_lr

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 17:28

Tijn8 schreef:
Voor jullie misschien wat ver weg maar ik weet dat dat bij manege 't Hoog in Utrecht kan. Daar is een cross terrein waar ook de manegepaarden/pony's wel eens worden ingezet voor lessen.


Hooi, weet je waar dat ongeveer staat de info van dat crossen? Want de website snaptte we niet heel goed & er staat dus dat er wel eens manege paarden & pony's worden ingezet, maar bedoel dat dat is voor als je daar alleen op de manege rijd of kunnen er ook klanten daar komen rijden op een manege pony?

Tijn8
Berichten: 535
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:35

denk dat je ze het beste even kunt bellen of mailen of het mogenlijk is
het telefoonnummer is: 030-879 05 47 en het email adres: info@manegethoogt.nl

equii_lr

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 17:36

josje4 schreef:
Misschien stal reelaer?


Krijg je daar les op een manege pony? En nog een vraag, is dat niet zo'n heel kamp? of kan je daar ook gewoon 1 les volgen?

equii_lr

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Rouveen - Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 17:38

shirleyp schreef:
Je zou Snorrewind in Markelo kunnen vragen? Volgens mij doen zij met vaste manegeklanten wel eens wat crosslessen. Aangezien je uit Overijssel komt, lijkt me dat de moeite van een telefoontje waard!


Hooi, je zegt met ''vaste manege klanten'' maar wij rijden daar niet, dus ik snap het niet helemaal hahaha, en moet je daar niet een eigen pony voor meenemen voor 1 les?

Ponymiep0
Berichten: 46
Geregistreerd: 12-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:38

Je zou kunnen informeren bij Stal Sintels in Breda.

Bowo
Berichten: 2933
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:57

equii_lr schreef:
josje4 schreef:
Misschien stal reelaer?


Krijg je daar les op een manege pony? En nog een vraag, is dat niet zo'n heel kamp? of kan je daar ook gewoon 1 les volgen?

Ze zijn in eerste instantie gewoon een manege, dus er zijn zeker paarden waar je op kunt. Een losse les is gewoon mogelijk

Hier staan een aantal mogelijkheden
https://reelaer.nl/crossdag/

Amado7

Berichten: 10812
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:09

Stal Jacobs Voorthuizen/ Nijkerk. Alleen die hebben bepaalde dagen in het jaar, niet elke week. Ze bouwen dan alles om voor een paar weken. Meestal is het rond april/mei weer dacht ik.

Binkie_Eline
Berichten: 1287
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:14

Ik ben op ponykamp geweest bij de Ripse Ruiters, zij geven (in de zomer) ook crosslessen op manegepaarden!

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:14

Bij Stal 't Reelaer kan dat inderdaad, dar ben ik regelmatig geweest tijdens mijn studententijd met de studenten paardrijvereniging. Is zeker aan te raden!

balance
Moderator Over Paarden

Berichten: 18547
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Cross les zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:53

Ik verplaats dit topic naar YoungRiderTalk (YRT)

shirleyp

Berichten: 2813
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:25

equii_lr schreef:
shirleyp schreef:
Je zou Snorrewind in Markelo kunnen vragen? Volgens mij doen zij met vaste manegeklanten wel eens wat crosslessen. Aangezien je uit Overijssel komt, lijkt me dat de moeite van een telefoontje waard!


Hooi, je zegt met ''vaste manege klanten'' maar wij rijden daar niet, dus ik snap het niet helemaal hahaha, en moet je daar niet een eigen pony voor meenemen voor 1 les?


Ik bedoel dat ik weet dat ze dat met vaste klanten wel doen, maar niet zeker weet of het ook mogelijk is als je daar eenmalig wil rijden. Je kan ze het beste even bellen of mailen. Ze hebben een mooi terrein!